var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21665;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21665","0","נשים זוכות לעולם הבא?","17/08/12 12:54","כט אב","תשע"ב","12:54","עם הארץ","ולמה לרב היה ספק בכך?
הלא ר״ע אמר ״ תורה שלי ושלכם שלה היא״ אם כך גם אם לא מוטלת עליהן מצוות תלמוד תורה יש להן שכר בכך שתומכות בת״ת של בעליהן.","248","","4273","True","True","False","","1095","184.33.116.99","0","0","ברכות|יז ע"א",""),new Message("21671","21665","לא היה לרב ספק","17/08/12 14:49","כט אב","תשע"ב","14:49","דוד כוכב","הוא שאל רק בַּמֶּה הן זוכות.
ואמנם התשובה היתה כדבריך, שכולן צריכות ליטול דוגמא מאשת רבי עקיבא.","125","","4273","True","True","False","","145","31.44.135.45","0","21665","ברכות|יז ע"א",""),new Message("21727","21665","בגר"א תירץ","19/08/12 20:13","א אלול","תשע"ב","20:13","אלעד סטופל","שאין זוכים לחיי העוה"ב אלא בזכות לימוד תורה וכיון שאין לנשים מצוות ת"ת, שאל רב במה הן זוכות, ועל זה תירץ שבכך שמסייעות לבניהן ולבעליהן ללמוד, זוכות גם הן לזכות התורה וכך הביא ר' יונתן אייבשיץ ביערות דבש, דרוש א.","282","","4271","True","True","False","","120","212.76.124.132","0","21665","ברכות|יז ע"א",""),new Message("21676","21671","״ במה אדע כי ארישנה״","17/08/12 16:00","כט אב","תשע"ב","16:00","עם הארץ","המלה במה היא מילת ספק,( תביא לי הוכחה) במקרה של הגמרא שואל רב באיזה זכות נשים זוכות לעולם הבא.","248","","4273","True","True","False","","241","184.33.116.99","0","21665","ברכות|יז ע"א",""),new Message("21718","21676",""במה" אינה בהכרח מילת ספק","19/08/12 12:29","א אלול","תשע"ב","12:29","ינון","בס"ד

רבינו בחיי עה"ת במקום: "במה אדע- באיזו זכות"
וזה מתאים ככפפה ליד לדברי רב.

עוד ראה רמב"ן עה"ת במקום: אברהם רצה סוג של "ביטוח"- שבייעוד זה אין סכנה שלא יתקיים "משום שגרם החטא".

וגם ביאור מאיר עיניים לרש"ר הירש בעניין זה.","301","","4271","True","True","False","","244","79.177.31.246","0","21665","ברכות|יז ע"א",""),new Message("21737","21718","על "במה אדע" נענש אברם ב"ידוע תדע..."","20/08/12 00:30","ב אלול","תשע"ב","00:30","יהודי_קדום","כך בנדרים לב.
"מפני מה נענש אברהם אבינו ונשתעבדו בניו למצרים מאתים ועשר שנים ...ושמואל אמר מפני שהפריז על מדותיו של הקב''ה שנא' {בראשית טו-ח} במה אדע כי אירשנה..."

וראה רש"י הקדוש [המפרש דברי הגמרא] ותוס' שם ש"במה אדע" הוא הרהור אחר מידותיו של הקב"ה בבקשתו של אברם לקבל אות על ירושת הארץ.
וכן רש"י הקדוש (איוב יב, כ): "לנאמנים. אף לנאמנים כי פעמים שפתיו נבללים לדבר סרה כגון אברהם והאמין בה' וסוף נכשל במה אדע :

וכן במדרש רבה-קהלת רבה פרשה ד: " אֲנִי יֵשׁ לִי עֲלֵיהֶם, אַבְרָהָם יֵשׁ לִי עָלָיו שֶׁאָמַר בַּמָּה אֵדַע כִּי אִירָשֶׁנָּה.


ואכן על קבלת הפירוש "באיזו זכות" עמדו המפרשים.
ומעניין שאף רש"י הקדוש, בפירושו על הפסוק אומר גם : "דבר אחר במה אדע, לא שאל לו אות, אלא אמר לפניו, הודיעני באיזה זכות יתקיימו בה, אמר לו הקב"ה בזכות הקרבנות". ועיין בסוף מגילה לב: .

הגדיל לעשות ה'כלי יקר' (בראשית טו,ח) הקורא לדברי שמואל דרוש וז"ל:
"{ח} במה אדע כי אירשנה. רז"ל אמרו בעבור שאמר אברם במה אדע נענש בידוע תדע והשכל ימאן לקבל דרוש זה שיסבלו בניו עונש גדול כזה בעבור האות ששאל אברם, ואברם עצמו לא קבל שום עונש ושיני בניו תקהינה. ע"כ לבי אומר וגומר שגלות מצרים היו לו סיבות אחרות ונחלקו בו רז"ל ותמצא כל הדעות במהרי"א כי ידו קבצם, הן קצרה אורך היריעה האחת מלהעלות עליה כל הדעות ההם, אך שבעל מדרש זה קשה לו, יהיה הטעם אל הגלות מה שיהיה, למה זה הגיד הקב"ה בשורה רעה זו לאברם לצערו בחנם. ע"ז אמר שבעון במה אדע שרצה לידע דבר שלא היה בו צורך לידע, כי מה לו לבקש אות על דבר ה', "","233","","4270","True","True","False","","325","79.182.145.14","0","21665","ברכות|יז ע"א",""),new Message("21735","21727","וכמו שהובא בדרשת סיום הש"ס","19/08/12 23:29","א אלול","תשע"ב","23:29","המכריע","של כותב השורות בחלק ההודאה לנשים.","199","","4271","True","True","False","","132","85.130.221.217","0","21665","ברכות|יז ע"א",""),new Message("21740","21727","אם ככה","20/08/12 01:25","ב אלול","תשע"ב","01:25","עם הארץ","מה לגבי רווקות?","248","","4270","True","True","False","","190","184.33.116.99","0","21665","ברכות|יז ע"א",""),new Message("21742","21737","קצת תמיכה בכלי יקר","20/08/12 03:24","ב אלול","תשע"ב","03:24","קותי","רש"י בראשית פרק לז פסוק יד

(יד) מעמק חברון - והלא חברון בהר, שנאמר (במדבר יג כב) ויעלו בנגב ויבא עד חברון, אלא מעצה עמוקה של [אותו] צדיק הקבור בחברון, לקיים מה שנאמר לאברהם בין הבתרים (לעיל טו יג) כי גר יהיה זרעך:
לא מדובר כלל בעונש! אברהם התייעץ עם הקב"ה מה עושים כדי לירשנה כדי שהארץ תהיה חשובה בעיני בניו כפי שאכן הוכיחה ההיסטוריה שמנעמי הגלות היו עדיפים בעיני העם (עלית עזרא ונחמיה )
חוץ מזה כל הקוסמופוליטים היו יהודים
וכן ילקוט שמעוני תורה פרשת וישב רמז קמא

וישלחהו מעמק חברון [ל"ז, י"ד] והלא אין חברון נתונה אלא בהר ואת אמרת וישלחהו מעמק חברון אלא הלך להשלים עצה עמוקה שנתן הקדוש ברוך הוא בינו לבין חבר הנאה שקבור שם ועבדום וענו אותם,

מהוא "ועבדום וענו אותם" האם הכוונה לגזירת כל הבן הילוד היאורה תשליכוהו?
לזה היה אברהם אבינו מסכים????????? מה התועלת בדבר?
הכוונה לעינוי גוף ונפש של אדם שאינו חופשי שנמצא תחת שיעבוד של שלטון זר
רק אז יוכלו להעריך את חשיבותה של עצמאות בארץ משלהם.
בתורה עינוי משמעו צער אם תענה את בנותי
בגלל העברית המאוחרת יותר מיחסים לעינוי משמעות של פגיעה גופנית חובלנית.","217","","4270","True","True","False","","215","85.250.143.132","0","21665","ברכות|יז ע"א",""),new Message("21741","21740","יתכן","20/08/12 02:43","ב אלול","תשע"ב","02:43","כדי","בזכות זה שעוזרת בגידול אחיה לתורה, ועי' ב"ב (קמא.) דמרביא לאחהא. וגם אם מכבדת את אביה שלומד תורה, שנמצא עכ"פ שיש לה שייכות כלשהי ללימוד, ו"מריח מים יפריח". ועי' בכתובות (קיא:) מצאתי להם תקנה מן התורה וכו'.

ועוד יש לומר, שעצם רצונה לבנות בית שזו תהיה מתכונתו - שתחנך את ילדיה לתורה ותשלח את בעלה ללמוד, די בזה לעניין קיבול השכר. וכמו שדרשו המפרשים הפסוק: "ושמרתם מצוותי ועשיתם אותם". "ושמרתם" מלשון "ואביו שמר את הדבר", ציפה, המתין. שאם אתם תהיו מתאווים ומשתוקקים לקיים המצוות, אזי ייחשב לכם כאילו "עשיתם אותם" בפועל. ועי' להגאון חיד"א בפני דוד (פרשת ואתחנן אות ה) ובספר נחל קדומים (פרשת בחקתי אות ב).
ומה שאמרו בספ"ק דקידושין דמחשבה טובה הקב"ה מצרפה למעשה, ע"ש בגליוני הש"ס שפירש פירוש חדש בזה, ולדבריו מאמר זה לא יועיל לכאן. וע"ע בדבריו בגה"ש בכתובות (קיא.). ועי' בשו"ת דובב מישרים ח"א (רס' צט). ואכמ"ל.","249","","4270","True","True","False","","180","109.67.242.96","0","21665","ברכות|יז ע"א",""),new Message("21745","21741","ואולי","20/08/12 04:57","ב אלול","תשע"ב","04:57","עם הארץ","יעזרו בצרכי בית הכנסת כגון נקיון , סעודת מצווה וכד׳","248","","4270","True","True","False","","191","184.33.116.99","0","21665","ברכות|יז ע"א",""),new Message("21747","21741","כעין זה במסכת תענית דף יג ע"ב","20/08/12 06:10","ב אלול","תשע"ב","06:10","דוד כוכב",""אין הבוגרת רשאה לנוול את עצמה בימי אבל אביה".
אינה רשאה כפשוטו, שאף שאינה מצוּוה בפו"ר צריכה לעשות את שלה ולהיות מוכנה לעת שהאיש הראוי לה יבקשנה. וכמשמעות רש"י ורבנו גרשום, ולשון המאירי: "ואם עשתה כן גוערים בה שלא לעשות כן", ודלא כר"י בתוספות.
ודומה לזה בדברי ריטב"א סוכה דף לא, ב וחרדים פ"ד מ"ע מה"ת התלויות בפה אות יח, והפלאה כתובות כד, ב שמצוה על ישראל להתברך מהכהן.","125","","4270","True","True","False","","113","95.86.99.172","0","21665","ברכות|יז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);