var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21672;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21672","0","כשמסופק בכתיבה, דקדוק אותיות כולל נחות ?","17/08/12 14:56","כט אב","תשע"ב","14:56","עלי","אם מסופק בין וכתבתם ראשון לשני חוזר לראשון.
האם מותר להפסיק באמצע ק"ש ולשאול את חבירו אם שם לב אם הוא בראשון או בשני ?
מדוע לא דנים גם במסופק בין מזוזות בפרשה ראשונה לשניה, או ביתך ובשעריך, הרי זה אותו ספק ?
אם נאמר שקריאת 'מזוזות הראשונה והשניה זהה אכן אין הבדל אך אם יש שוני בקריאה, שבשניה המזוזות מלא יותר בוו נוספת, אזי כשמגיע למזוזות אינו מסופק עוד ואינו צריך לחזור.
האם ירושלמים המקפידים על אמירת מאתיים, ראשון, הראובני וכדו' בא' נחה נשמעת גם מאריכים באותיות מלאות אחרות כמו בחולם ושורוק ואם כן ספקם שונה משל אלו שאינם מקפידים בזה ?
רוב בעלי הקריאה ששמעתי עד היום קוראים בתורה בלי להקפיד ולדקדק באותיות, ואם המנגינה ארוכה, הם מוסיפים אה-ה-ה למלים והברת קצרות, למשל 'רק' הם יקראו בטעם רביע כך : ר-ה-ה-ה-ק וכן הלאה, האם אין ראוי לקצר ולקרא רק ודי ?
כשאני קורא בתורה אפשר בנקל לשמוע אם המלה כתובה בכתיב מלא או חסר, אך לא ברור לי אם יש לכך חשיבות כלשהי לבד מתפארת הקריאה.","209","","4273","True","True","False","","982","37.60.47.131","0","0","ברכות|טז ע"א",""),new Message("21674","21672","תשובות","17/08/12 15:10","כט אב","תשע"ב","15:10","דוד כוכב","אם שואל הוא את חבירו הריהו מפסיק בדבר שאינו חלק מהקריאה. עדיף שיחזור על הפסוקים גם אם הוא כבר אמרם, סוף סוך הם חלק מקריאת שמע.

אם טעה במזוזות זהו אותו ספק.

קריאת מאתים בא' נעה (=נשמעת) היא שיבוש (טעות).

טעם ארוך מאריך את קריאת התנועה, וזה בסדר גמור. אך לא ישמיע תוך כדי התנועה עיצור ה' או א', כלומר רַַַַק, ולא רַאַאַאַאַק/רַהַהַהַהַק.

אין הבדל בקריאה אם הכתיב מלא או חסר.","125","","4273","True","True","False","","100","31.44.135.45","0","21672","ברכות|טז ע"א",""),new Message("21675","21674","ולמען זכות את הרבים עוד דוגמא בעניין:","17/08/12 15:57","כט אב","תשע"ב","15:57","יהודי_קדום",""מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן בְּכֹהֲנָיו וּשְׁמוּאֵל בְּקֹרְאֵי שְׁמוֹ קֹרִאים אֶל יְהֹוָה וְהוּא יַעֲנֵם"

המילה קֹרִאים נהגת כאילו נכתב ' קורים ', היינו ה 'א' אינה נשמעת.","233","","4273","True","True","False","","117","79.182.145.14","0","21672","ברכות|טז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);