var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21714;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21714","0","חתן פטור מק''ש לילה הראשונה","19/08/12 10:02","א אלול","תשע"ב","10:02","מתפעל","משום שהוא טרוד ומודאג, ובקריאת שמע צריך כוונה.

לכאורה קשה, הרי ראינו שצריך לכוון רק בפסוק ראשון, שמע ישראל.
וכי החתן עד כדי כך טרוד ומודאג שלא יכול לכוון פסוק אחד קטן?
זה הרי 5 שניות בלבד?

ועוד יש לדקדק בדברי ר"ג במשנה:

"אמרו לו תלמידיו למדתנו רבינו שחתן פטור מק''ש? אמר להם: איני שומע לכם לבטל הימני מלכות שמים אפי' שעה אחת".

מה כוונתו לבטל מלכות שמים אפילו שעה אחת?

הרי גם כשאדם קורא קרי"ש פעמיים ביום כתיקונו, הרי זה מעט זמן מהיממה כולה.
וא"כ במשך שאר רוב שעות היממה הרי הוא מבטל מלכות שמים?
בודאי שלא. וא"כ, הלשון 'אפילו שעה אחת ביום' לא מדוקדקת.
היה צ"ל: איני שומע לכם לבטל קבלת מלכות שמים של לילה. משהו כזה.","148","","4269","True","True","False","","1213","212.29.198.117","0","0","ברכות|טז ע"א",""),new Message("21728","21714","קודם כל ברכות","19/08/12 20:40","א אלול","תשע"ב","20:40","דוד כוכב","על שהשגתם את העוילם והגעתם למועד דף היומי הכללי.

רק 5 שניות? זהו שכתב התוספות בדף יז ע"ב ד"ה רב שישא: "אנו שבשום פעם אין אנו מכוונים היטב". אולי מדובר פה בכוונה מסדר גודל אחר.

לגביי, כשהייתי בטירונות ממש ממש עייף, לקח לי דקות ארוכות מאוד עד שהצלחתי להתרכז, "להכנס לראש" ולהצליח לכוין, רק בפסוק הראשון, וגם בברוך שם כבוד - כמוזכר בהלכה.

------------

אפשר להסביר: שעה אחת - מאותן שעות שמחוייבים לקבל עול בהן מלכות שמים.
אפשר גם להסביר שקבלת מלכות שמים פעם ביום ופעם בלילה מקרינה על כל היום והלילה. ואמר להם: גם לו הייתם מציעים לי אופן שאבטל בו עול מלכות שמים רק שעה אחת קלה, גם אז לא הייתי מקבל זאת.","125","","4269","True","True","False","","118","95.86.99.172","0","21714","ברכות|טז ע"א",""),new Message("21753","21728","מי אמר שהישגתי?","20/08/12 07:02","ב אלול","תשע"ב","07:02","מתפעל","פשוט דילגתי פה ושם.

אשריך שניסית לכוון בטירונות. אני בטירונות נרדמתי כל הזמן עם התפילין יחד עם שאר החיילים. היחיד שלא נרדם היה החזן.


אנחנו כנראה שירתנו בתקופה שלא הקפידו על פקודות מטכ"ל של שש שעות שינה.","148","","4268","True","True","False","","233","212.29.198.117","0","21714","ברכות|טז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);