var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21722;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21722","0","שאלה בנוגע לרש"י בדף של שבת.","19/08/12 17:52","א אלול","תשע"ב","17:52","לומד צעיר","רש"י ד"ה 'פיך ידבר חכמות' :"בלשון ברכה היו אומרים"
מה רש"י בא לחדש, ודווקא לומר את זה פה ולא לפני ב: "ותקוותך לדור דורים" הרי זה הכל אותה ברכה?","304","","4271","True","True","False","","914","95.86.94.148","0","0","ברכות|יז ע"א",""),new Message("21723","21722","שאלה טובה","19/08/12 18:06","א אלול","תשע"ב","18:06","כדי","הצל"ח ג"כ נתקשה בזה מאי בעי רש"י, וכתב ליישב דבתוספתא דמגילה פ"ג איתא שאסור לשנות את לשון הפסוקים וחייב לאמרם כלשונם ממש. ובטור או"ח סי' קטז הביא את דעת הרמ"ה דאין איסור אא"כ אמרם דרך קריאה, אבל בדרך תחנונים מישרא שרי. והנה כאן מה שאמרו "פיך ידבר חכמות" ברור הוא שהוא עפ"י הפסוק בתהילים "פי ידבר חכמות", והיה קשה לו לרש"י איך הותר להם לשנות הפסוק ולכנותו כלפי חבריהם, ובזה תירץ במתק לשונו שהיו אומרים כן דרך ברכה, דבזה אין איסור, וכדעת הרמ"ה הנ"ל דאינו אסור אלא דרך קריאה.
ומדברי הצל"ח הנ"ל יש להעיר על מה שכתב בספר יפה ללב ח"א (בסופו בהשמטות יושר לבב סי' קטז) בשם הרב בית עובד (דף קה ע"ב), דכי היכי דשרי לשנות בדרך תחנונים, ה"נ שרי לשנות מלשון עבר ללשון הווה. ע"כ. ומלבד דדבריו קשים, דמה סברא יש לחלק בין שינוי מרבים ליחיד או איפכא שאסרה התוספתא לבין כל שינוי אחר, ופשיטא דיחיד ורבים דנקט בתוספתא הוא מעין דוגמא בעלמא וה"ה לכל מיני שינויים, דבכולהו איכא למיחש לשיבוש הפסוק. עוד זאת, דאם דברי הצל"ח הנ"ל כנים, הנה מבואר כאן ברש"י היפך דבריו דאילולא שהיה דרך ברכה היה אסור אע"ג ששינה ללשון הווה.
ובעיקר דין זה, הארכתי בזה קצת במקום אחר.","249","","4271","True","True","False","","188","109.67.232.148","0","21722","ברכות|יז ע"א",""),new Message("21724","21722","עיין כאן","19/08/12 19:41","א אלול","תשע"ב","19:41","אלף בית רשי","דיוק","278","","4271","True","True","False","","130","70.52.25.102","0","21722","ברכות|יז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);