var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=21788;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("21788","0","הגדרה לתלמיד חכם","20/08/12 20:52","ב אלול","תשע"ב","20:52","חזון","גם הדף היומי היום מוזכרת אמרה הלכתית לגבי תלמיד חכם.
האם יש הגדרה לתלמיד חכם?","75","","4274","True","True","False","","1000","192.115.103.156","0","0","ברכות|יט ע"א",""),new Message("21793","21788","כן","20/08/12 21:42","ב אלול","תשע"ב","21:42","כדי","בשבת (קיד.) נמנו כמה סוגי ת"ח:
אמר רבי יוחנן: איזהו תלמיד חכם שמחזירין לו אבידה בטביעות העין? זה המקפיד על חלוקו להופכו.
ואמר רבי יוחנן: איזהו ת''ח שממנין אותו פרנס על הציבור? זה ששואלין אותו דבר הלכה בכל מקום ואומר ואפילו במסכת כלה.
ואמר רבי יוחנן: איזהו ת''ח שבני עירו מצווין לעשות לו מלאכתו? זה שמניח חפצו ועוסק בחפצי שמים. והנ''מ למיטרח בריפתיה.
ואמר רבי יוחנן: איזהו תלמיד חכם? כל ששואלין אותו הלכה בכל מקום ואומרה. למאי נפקא מינה? למנוייה פרנס על הציבור - אי בחדא מסכתא באתריה, אי בכוליה תנויה בריש מתיבתא.

ועי' בחולין (מד:): איזהו תלמיד חכם? זה הרואה טרפה לעצמו.
ועיין בעין זוכר (מערכת החי"ת אות ד).

וכבר כתבו הפוסקים שלכמה עניינים, בדורינו אין דין ת"ח, והדברים ארוכים. ועי' בש"ך (יו"ד סי' יז ס"ק כח ובסי' שמ ס"ק יז) ובברכי יוסף (חו"מ סי' טו ס"ק ג). ועוד.","249","","4274","True","True","False","","229","79.177.211.216","0","21788","ברכות|יט ע"א",""),new Message("21794","21793","יישר כוח","20/08/12 21:51","ב אלול","תשע"ב","21:51","חזון","אביא תשובתך ללומדי הדף היומי אצלנו","75","","4274","True","True","False","","118","192.115.103.156","0","21788","ברכות|יט ע"א",""),new Message("21804","21793","ועוד","21/08/12 03:57","ג אלול","תשע"ב","03:57","דוד כוכב","במסכת ברכות דף נ ע"א יש כמה שיטות בהגדרת ת"ח על פי דיוק לשונו.

ובמסכת בבא מציעא בסוף דף כג:
"אמר רב יהודה אמר שמואל: בהני תלת מילי עבידי רבנן דמשנו במלייהו: במסכת, ובפוריא, ובאושפיזא. מאי נפקא מינה? - אמר מר זוטרא: לאהדורי ליה אבידתא בטביעות עינא. אי ידעינן ביה דלא משני אלא בהני תלת - מהדרינן ליה, ואי משני במילי אחריני - לא מהדרינן ליה".
אמנם י"ל שאין זה גדר הת"ח, אלא גדר הנאמנות הנצרכת לת"ח שאליו יחזירו את אבדתו.","125","","4273","True","True","False","","221","95.86.99.172","0","21788","ברכות|יט ע"א",""),new Message("21817","21804","וגם במסכת ברכות אין זאת","21/08/12 09:28","ג אלול","תשע"ב","09:28","כדי","הגדרה לת"ח, אלא שת"ח כך צריך להתנסח. כההיא דאמרינן כל ת"ח שאינו נוקם ונוטר כנחש אינו ת"ח, וכל ת"ח שאינו קשה כברזל אינו ת"ח, שבוודאי לא יוצאת מכאן הגדרה שמי שאכן נוקם ונוטר או קשה כברזל הרי הוא ת"ח, אלא פירושם של דברים שאם הוא ת"ח צריך שתהיינה בו מידות זו.","249","","4273","True","True","False","","178","79.177.211.216","0","21788","ברכות|יט ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);