var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=22571;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","47"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","36"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("22571","0","הערות לברכות דף לב עמ' א'","03/09/12 02:27","טז אלול","תשע"ב","02:27","המכריע","א. אל תיקרי אל ה' אלא על ה'. יש לעיין בספר אל תיקרי של היעב"ץ. וכאן נראה שסמכו על דברי ר' ינאי בסמוך על קרא ודי זהב. ודוק. ורצו לדרוש את כל הפרשה מתחילתה על זו הדרך.

ב. והושיבו על פתח של זונות. לכאורה אין המשל דומה לנמשל, אה"נ הקב"ה בבחינת הרחיצו וסכו וכו' לבנו אבל לא הושיבו. התשובה המצערת היא שכל העולם הזה בדרך כלל הוא ראוי לתואר המתועב הזה של פתח ש"ז, וברגע שיש האכילו וכו' ממילא מתקיים כבר גם הסיפא.

ג. שמסר עצמו למיתה. ידוע דברי בעל הטורים שלכן לא נזכר שמו של משה בפרשת תצוה. והעולם אומרים שבגלל אמירתו הוחלט בפרשת כי תשא למוחקו מפרשה אחת מן הפרשיות הבאות, אבל זה נדחה ונדחה עד הפרשה האחרונה לפני כי תשא...

ד. אשר אמרת מיבעיא ליה. לכ' קושיא זו היא רק על דרך הדרוש, אבל בפשוטו אתי שפיר ותדבר אליהם; ארבה (לא תרבה) וכו' אשר אמרתי (כך דיברת). וכן בסמוך יכולת הוא שם דבר ולא קשה מידי בפשוטו.

ה. החייתני בדבריך. יש שהבינו החייתני, נתת לי חיים ממש כפשוטו, וראה רבינו נסים איך זה קשה לשמוע וראה כל פירושו עד שמסיים; וזה הוא צד התירוץ של זה הדבר והיה נעלם מאד וסייעני הקב"ה לגלותו ולפרשו ולא ראיתי אדם שקדמני לזה הפירוש.

ו. סימן מעשים צדקה וכו'. קצ"ב בסימן זה, דמתחילה מונה מג' המימרות הראשונות את הקטן שבהם, מעשים מן התפילה, צדקה מהתענית וקרבן מהתפילה. ושוב מנה כהן וכוונתו למימרא הרביעית של ריו"ח שנשתרבבה על כהן שהרג. וב' הסימנים האחרונים מנעל ברזל הם על שתי מימרות הבאות של ר' אלעזר ננעלו שערי תפילה וחומת ברזל. אבל מה שהזכיר אחרי כהן, תענית, זה נראה לא במקומו כלל, שזה חלק מהמימרא השניה שכבר נתן בה סימן צדקה. ויל"פ ואכמ"ל.","199","","4255","True","True","False","","1013","85.130.221.217","0","0","ברכות|לב ע"א",""),new Message("22584","22571","לג.- משה לא מוזכר ב-5 פרשות ולא רק ב-1","03/09/12 14:57","טז אלול","תשע"ב","14:57","יהודי_קדום","היא פרשת תצוה לפי מה שנראה לכאורה לפי בעל הטורים שהביא.
הפרשות בהן לא מוזכר משה בנוסף הן ארבע פרשות עוקבות: עקב, ראה, שופטים וכי תצא ובפרשה הבאה, כי-תבוא, משה מופיע רק לקראת סופה

וכי בעל הטורים טעה?

ודאי שלא! מה שכתב בעל הטורים: "לא הזכיר משה בזה הסדר משא''כ בכל החומש שמשעה שנולד משה אין סדר שלא הוזכר בה " התכוון להוציא ספר דברים .

הדרשה שהביא ב-ג. תידרש כמובן לצד הפירוש הפשטני המסביר הנ"ל.","233","","4255","True","True","False","","163","109.64.148.147","0","22571","ברכות|לב ע"א",""),new Message("22589","22571","ל-ג.","03/09/12 18:06","טז אלול","תשע"ב","18:06","דוד כוכב","גם אני כיוונתי מעט לדברי העולם האלו, וכך כתבתי:

צריך טעם למה לא הוזכר שמו של משה דוקא בפרשת תצוה, והלא הוא אמר סתם בשמות לב, לב:
וְאִם אַיִן מְחֵנִי נָא מִסִּפְרְךָ אֲשֶׁר כָּתָבְתָּ.
אלא שמשום "מעלין בקודש ולא מורידין" יש לכל פרשה מפרשיות השבוע מעלה שאין בקודמותיה. ודרש ריש לקיש: אֲשֶׁר שִׁבַּרְתָּ (שמות לד, א) יישר כוחך ששברת. כמו כן יתפרש מִסִּפְרְךָ אֲשֶׁר כָּתָבְתָּ – מהספר המאושר והמשובח שכתבת. וכיון שאמר כן באמצע פרשת כי תשא הרי שהפרשה האחרונה שנכתבה היתה פרשת תצוה.
וזהו שרומז הכתוב בשמות יז, יד:
כְּתֹב זֹאת זִכָּרוֹן בַּסֵּפֶר וְשִׂים בְּאָזְנֵי יְהוֹשֻׁעַ כִּי מָחֹה אֶמְחֶה אֶת זֵכֶר עֲמָלֵק מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם.
וקשה למה בַּסֵּפֶר הידוע ולא בְּסֵפֶר סתם. אלא שמצות הזכרון היא בַּסֵּפֶר הידוע שהזכיר משה מִסִּפְרְךָ אֲשֶׁר כָּתָבְתָּ, שרוב פעמים פרשת זכור חלה בפרשת תצוה.



טעם נוסף - בשם הגר"א, בספר קול אליהו על שמות פרק כז פסוק כ:

ואתה תצוה את בני ישראל וגו' (שמות כז. כ) כבר דברו בזה המפרשים מדוע לא נזכר שמו של משה רבינו ע"ה בפרשה זאת, וי"ל הטעם, והוא, משום דז' אדר נופל תמיד בשבוע של פרשת תצוה [רק לפעמים רחוקות יקרה שפרשת תצוה נופל אחר ז' אדר] והשם יתברך ויתעלה שמו הצופה ומביט עד סוף כל הדורות, ידע מראש כי בז' אדר יסתלק משה רבינו ע"ה, לזאת לא זכר שמו בפרשה הזאת לרמז על זה. (קהלת יצחק עה"ת).","125","","4255","True","True","False","","158","95.86.64.15","0","22571","ברכות|לב ע"א",""),new Message("22594","22584","פרשיות עקב וכו'","03/09/12 20:35","טז אלול","תשע"ב","20:35","המכריע","יש סיבה מאד פשוטה מדוע משה לא נזכר שם, מכיון שמפרשת ואתחנן ברביעי משה מדבר בנשימה אחת עד רביעי של כי תבוא, ולכן אין שום אפשרות ששמו יוזכר, אבל הוא נזכר בצורה הכי גדולה האפשרית. הוא אומר את הכל! וכל מילה בגוף ראשון אליו הכוונה. לא לזאת ייקרא לא נזכר.","199","","4255","True","True","False","","164","212.179.87.186","0","22571","ברכות|לב ע"א",""),new Message("22590","22589","האם יש גם דרש או הסבר גם לגבי שאר","03/09/12 18:29","טז אלול","תשע"ב","18:29","יהודי_קדום","ארבע הפרשות בהן לא מופיע שמו של משה?","233","","4255","True","True","False","","108","109.64.148.147","0","22571","ברכות|לב ע"א",""),new Message("22604","22590","מעט דומה לדבר הרב המכריע","04/09/12 02:02","יז אלול","תשע"ב","02:02","דוד כוכב","וכי ה' הוא שבפרשות אלו מחה אותו מספרו ולא הזכיר אותו?!
משה הוא זה שלא הזכיר את עצמו!
ברצונו היה מזכיר, וברצונו לא הזכיר, ואין לכך משמעות לענין "מחני נא מספרך".","125","","4254","True","True","False","","93","95.86.64.15","0","22571","ברכות|לב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);