var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=22617;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("22617","0","הערות לברכות דף לג","04/09/12 11:16","יז אלול","תשע"ב","11:16","המכריע","א. עקרב פוסק. ברש"י שהוא יותר מוכן לנשוך. רב ניסים מביא מירושלמי לפי שהוא מכה (עוקץ) וחוזר ומכה (להבדיל מנחש). וקצ"ב אטו פעם אחת של נחש אינה מספיקה להיחשב פיקו"נ.

ב. הני מילי בשור שחור וכו'. יל"ע אי האי הני מילי קאי רק על הזהירות היתירה לעלות לגג וכו', או גם לגבי היתר הפסקה בתפילה.

ג. ערוד. יש מנקדים הר' בשוא והו' בקמץ להבדיל מערוד שהוא חמור הבר, שהרי כאן הוא מין נחש שהוכלא עם צב. – נתן עקבו על פי החור. בירושלמי שמובא ברב ניסים נראה שנעמד להתפלל שם את תפילתו, דאיתא שם ששאלוהו אם לא כאב לו וענה שמתוך שכיוון בתפילה לא חש.

ד. וכל מי שאין בו דעה אסור לרחם עליו. אמר הקוצקאי; כמה רחמנות יש על מי שאפילו לרחם עליו אסור.. וראוי לציין שללא ספק אין הכוונה לאלו מסוג חרש שוטה וקטן, שהם הזקוקים ביותר לרחמי בני אדם, אלא לבני דעת שאין בהם דעת מתוך מידותיהם הרעות ובחירתם הנלוזה, שלאלו מניעת הרחמנות מהם עלולה להחזירם לדרך הישר. או עכ"פ מניעת הרחמנות מהם תמנע אחרים מלכת בדרכם.

ה. מכדי אנשי כנסת הגדולה וכו'. בנותן ענין לציין מענייני דיומא (אנו בטז אלול פרוס ראש השנה) שזו ממש כעין שאלת הטור בשם רב האי איך קרה שנשתכחה תורת תרועה.

ו. (לג:) כרחבא דפומבדיתא. ברש"י דהיה לו לומר איצטבא. בתוס' פסחים יג: איסטוונית, ויש שהגיהו שם. – ומה שהזכיר רש"י רבי יהודה נשיאה ויש שהגיהו הנשיא, נ"ב ברש"י ביצה יא: מוכח דהגירסא נשיאה. – והפירוש השני שדחאו רש"י, גם בביצה יא: דחאו, אבל בפסחים נב: פירש כך ועי"ש הגרי"פ שכ' דמצוה ליישב.

ז. על קן ציפור וכו' מדותיו רחמים. ידוע הנידון אי אסור בכלל לומר טעם למצוה זו, עי' במורה נבוכים ורמב"ן עה"ת ואכ"מ. ואם שרי לומר, יש שנתנו טעם נאה, דבטבע אי אפשר לתפוס ציפור בקלות כידוע, אבל כשהיא רובצת על האפרוחים או הביצים היא מוסרת נפשה לשומרם ואינה בורחת, ונמצא הצד אותה אז, מנצל את הרגש האמהי לצורך צידתה, ונוהג במדת אכזריות בעצמו, להשתמש במסירות נפשה לצורך תפיסתה והשמדתה, ולכן אסרה תורה לצודה כך.

ח. משל למלך ששיבחוהו בדינרי כסף וכו'. בהלויית המשגיח הגר"י לונשטיין זצ"ל הספידוהו כמה גדולי הדור, ואחר כך נעמד להספיד הגר"ח שמואלביץ שניהל איתו את ישיבת מיר בימי שנחאי, פתח ואמר משל למלך שהיו לו דינרי זהב והיו מקלסין אותו בשל כסף וכו', ואז הגביה קולו ואמר עד עכשיו שמעתם על הכלי כסף, עכשיו נעבור לכלי זהב...

ט. אין לגבי משה מילתא זוטרתא. מקשין העולם סו"ס לגבן מילתא רבתא. ובפשטות התשובה היא שעצם הדברים נכונים שה' שואל מעמנו את היראה גם היא גדולה, רק את הביטוי "כי אם" אמר משה לפי דרגת עצמו. אבל חסידים אמרו "לגבי משה" כשעומדים ליד הרבי, מילתא זוטרא היא לכולם להתעלות ביר"ש בהשראת הרבי.","199","","4259","True","True","False","","1133","85.130.221.217","0","0","ברכות|לג ע"א",""),new Message("22623","22617","שאלת הב"י בשם רה"ג. כצ"ל.","04/09/12 12:30","יז אלול","תשע"ב","12:30","כדי","","249","","4259","False","True","False","","169","109.67.218.126","0","22617","ברכות|לג ע"א",""),new Message("22643","22617","הע'","04/09/12 17:31","יז אלול","תשע"ב","17:31","דוד כוכב","ה. תירוץ הזוהר הקדוש דאה"נ אלו ואלו דברי אלהים חיים ונצרכים לכתחילה.

ז. בלקוטי חבר בשם הגר"א נכתב ששלוח הקן היא מצוה שיש בה דוקא אכזריות.

הובא:
ספר קול אליהו על בראשית פרק כב פסוק יב
בירושלמי (פאה פרק א' הל' א' ועוד) עין תלעג לאב זו מצות כיבוד אב, ותבוז ליקהת אם, זו מצות שילוח הקן לשלח האם, יקרוה עורבי נחל שהם אכזרים שאין להם הנאה אלא שמנקרים. ויאכלוה בני נשר שהם רחמנים. והכי פירושו שבכל התורה לא נאמר אריכות ימים כי אם בשני מצות הללו כיבוד אב ושלוח הקן, לפי שאין השלימות ניכר באדם אלא כשיש לו שני מידות הפוכות כגון מדת רחמנות ואכזריות, לפי שכשהאדם נוהג במדה אחת אין מוכרח לומר שהוא צדיק אלא י"ל שכך הוא טבעו, אבל כשיש לו שני מדות הפוכות כגון רחמנות ואכזריות אז מוכח שהוא צדיק. לכך נתן השי"ת לישראל מצוה של רחמנות דהיינו מצות כיבוד אב שהוא רחמנות גדולה לפי שכשבאים לידי זקנה ואין להם מקום לנוח דין הוא שירחם עליהם, ושוב נתן להם מצות שצריכין להתנהג בהם קצת באכזריות, דהיינו מצות שילוח הקן שנוטל הבנים ומשלח האם. דאיתא בירושלמי שכשמשלח האם לפעמים הולכת מחמת צער וטובעת במים, א"כ הוא בודאי אכזריות גדולה, לכן כתיב בשני מצות אלו אריכות ימים לפי שבשני מדות הללו נשלם האדם בתכלית הטוב. וזה שאמר מפני שעושה מדותיו של הקב"ה רחמים ואינן אלא גזירות ר"ל שבאמת אין זה רחמים רק שכך גזר השי"ת.","125","","4259","True","True","False","","343","95.86.71.56","0","22617","ברכות|לג ע"א",""),new Message("22760","22617","לגבי נחש זה תמוה עד למאד","06/09/12 10:18","יט אלול","תשע"ב","10:18","מתפעל","נניח שאכן ברוב פעמים הנחש אם לא מרגיזים אותו לא ישך.
ובכל זאת, וכי יש לך אדם בעולם שיוכל לכוון בתפילתו כשנחש כרוך על עקבו?
זה נשמע לי בלתי אפשרי.

האם לא עדיף שיהרוג את הנחש, או יברח וילך למקום שקט ובטיחותי ואז יתפלל בנחת ובכוונה.","148","","4257","True","True","False","","196","212.29.198.117","0","22617","ברכות|לג ע"א",""),new Message("22769","22760","בודאי עדיף","06/09/12 16:10","יט אלול","תשע"ב","16:10","דוד כוכב","אבל לפני כן, שישלים את תפילתו בנחת ובכוונה כדי להתפלל שבכלל יצליח במאבק הצפוי

ואם הוא יברר את המצב מראש, ולא יחשוב שזה רק "נניח שאכן ברוב פעמים...", הוא בכלל יהיה הרבה יותר שקט ובהרגשה בטוחה.","125","","4257","True","True","False","","117","95.86.70.17","0","22617","ברכות|לג ע"א",""),new Message("22792","22760","להבדיל בין הקודש לחול, ישנו ספר הנקרא","07/09/12 12:01","כ אלול","תשע"ב","12:01","ינון","בס"ד

"תצפית על בעלי חיים" של זואולוג ידוע בשם דסמונד מוריס, בו הוא מפרט ממצאי מחקר ומסקנות על דפוסי התנהגות של בעלי חיים, ושם כמה מהתובנות מורות על כך שבעלי חיים באופן כללי מתייחסים לסביבתם בדואליות: מה נחשב בעיניהם כסכנה ומה נחשב כסביבה "טבעית", שאינה מסוכנת.
ברוב המקרים- להבדלי גדלים יש משקל מכריע, ולכן העקרב יחוש מצוקה גדולה יותר בקרבת אדם מאשר הנחש.
ולהפך- ככל שהנחש גדול ו"מפחיד" יותר, הוא ירגיש יותר ביטחון ויימנע מלתקוף- אא"כ הוא רעב ומשחר לטרף (ויש סימנים לזה ומקרים כאלה הם חריגים ובוודאי יש בהם סיכון המצריך הפסק).
אצל בעלי החיים קיימת רתיעה טבעית מהאדם. כדי שבע"ח יירגע בקרבת אדם- על האדם להשאר במקומו בשקט ולהמנע מתזוזות פתאומיות, ולאחר זמן ממושך בעל החיים יחשיב אותו כחלק מהסביבה הטבעית, אחרי שהחליט שלא נשקפת לו סכנה מכיוון האדם.
אדם העומד בתפילה הוא ממילא ממעט בתזוזות (על פי רוב) ולכן נחש (השייך לזוחלים חסרי החוליות) - שראייתו הטובה ורגישותו לחום יבשרו לו על מציאות האדם ממרחק - יכול להחליט שהאדם אינו מסוכן ויתחיל להתקרב אליו עד שיהיה כרוך על עקבו.
אבל עקרב - שהן בגלל היותו זוחל-פרוק-רגלים והן בגלל גדלו הפיזי הצנוע הוא קצר רואי וגם מחושיו קצרי טווח - עלול "להקלע" שלא מרצונו ולא בטובתו לסביבה "עויינת" כדוגמת אדם ולגלות זאת רק כשהוא קרוב מאוד, עד כדי כרוך על עקבו.

מתוך תובנות אלו- נבין בהבדלי המציאות הקיימים: נחש הכרוך על עקבו של אדם ירגיש באופן כללי רגוע ושלו, ואם לא תהיה תנועה פתאומית מכיוון האדם שתגרום לו לחוש מאויים- סביר מאוד שגם יילך לו כלעומת שבא. אבל עקרב הכרוך על עקבו של אדם נמצא במצוקה ובסביבה עויינת בעיניו וחש באיום מצד עצם מציאותו של האדם ולכן הוא עלול לעקוץ בסבירות הרבה יותר גבוהה.

לבסוף- יש לציין שמינים וסוגים של נחשים יש המונים, ולא כולם ארסיים - כלומר, נשיכתם כואבת ותו לא - וגם הארסיים, הרבה מהם אינם מסוכנים לאדם אלא לבעלי חיים קטנים הרבה יותר.
אבל מינים וסוגים של עקרבים יש הרבה פחות, ולכן העקרבים המסוכנים מצויים הרבה יותר והסיכוי להתקל בעקרב מסוכן גבוה הרבה יותר, והעקרבים המסוכנים - רובם עלולים להמית אם לא יינתן טיפול מיידי לאדם הנעקץ.
לכן גם מצד עצם הסכנה לאדם יש לחלק.","301","","4256","True","True","False","","246","132.69.229.230","0","22617","ברכות|לג ע"א",""),new Message("22794","22760","מצב היחסים בין האדם לנחש כבר הוגדר","07/09/12 14:22","כ אלול","תשע"ב","14:22","קותי","בראשית פרק ג

(טו) וְאֵיבָה אָשִׁית בֵּינְךָ וּבֵין הָאִשָּׁה וּבֵין זַרְעֲךָ וּבֵין זַרְעָהּ הוּא יְשׁוּפְךָ רֹאשׁ וְאַתָּה תְּשׁוּפֶנּוּ עָקֵב:

ואין צורך בהכרזת מלחמה הדדית כדי להגדיר כל מפגש כזה כעויין

מצאתי בזמנו רמז להסבר בפירוש המשניות לרמב"ם בתרגומו של הרב קפאח זצ"ל

בהערה שכתב שם הבנתי שאין הכוונה לעקבו של האדם ואין הנחש כרוך על עקבו של האדם (רגלו)
הכוונה שהנחש מונח בקרן זוית אחרת כרוך סביב עצמו ולכן יש מקום להתגבר על הפחד ולהמשיך בתפילה כי אין סכנה ממשית מן הנחש.","217","","4256","True","True","False","","215","85.250.143.132","0","22617","ברכות|לג ע"א",""),new Message("22793","22792","במחילה, ההסבר שלך רצוף שגיאות וטעויות","07/09/12 13:30","כ אלול","תשע"ב","13:30","Almuaddib","","107","","4256","False","True","False","","120","84.228.169.246","0","22617","ברכות|לג ע"א",""),new Message("22815","22793","אתה צודק, ואנסה לתקן:","08/09/12 23:47","כא אלול","תשע"ב","23:47","ינון","בס"ד

ראשית- הנחש הוא אמנם זוחל אך בהחלט אינו חסר חוליות! החוליות הן מרכיב עיקרי לגמישותו ותנועותיו.
בנוסף- גם ראייתו של הנחש אינה טובה. הוא מסתמך בעיקר על חוש הריח שלו - שמפותח מאוד - ובמקרים מסויימים גם על חישת חום. כך או כך - טווח היעילות של חושים אלו הוא אכן למרחק גדול (לפחות של כמה מטרים, ומשתנה בהתאם לגודל הנחש)- והוא יחוש במציאות אדם הממרחק גדול בהרבה מזה שבו יחוש העקרב.

לבסוף, גם היחסיות והשכיחות לא היו נכונות. מה שנכון הוא זה:

כ-2900 מיני נחשים קיימים בעולם, רק כ-400 מתוכם ארסיים. בישראל מצויים 41 מינים, מתוכם 9 ארסיים, כש-6 מתוכם נפוצים במידה כזו שיהיה ניתן לפגוש בהם באמצע תפילה (אפילו בחוץ). הארסיים האמורים מסוכנים לאדם ועלולים להמית (כיום ישנם נוגדנים אבל סביר להניח שבעבר לא היה טיפול נגדי יעיל). יש הרבה נחשים שיש להם ארס בהכשה, אך גוף האדם גדול מספיק בכדי לספוג את הארס ולהתגבר על השפעתו המזיקה. הגדרת המדוייקת היא "תת-ארסיים" והם מסוכנים בעיקר ליונקים קטנים כמו מכרסמים.

כ-1000 מיני עקרבים קיימים בעולם, כולם ארסיים. בהקשר הזה ההגדרה "ארסי" לא מכריחה סכנה לאדם. מבחינה זו- גם הדבורה "ארסית". בישראל מצויים 19 מינים, שמתוכם מסוכנים לאדם רק 4 - ממשפחה המכונה "עקרב קטלן". עקיצותיהם של שאר המינים נעות מכואבות מאוד - דרך כואבות - למטרידות - ועד ללא כואבות כלל. צביטה מעקרב היא תמיד עסק לא נעים אך לא מהווה סכנת חיים.

כעת, גם לאור הדברים שהועמדו על דיוקם, המסקנה בעינה עומדת- נחש עשוי להרגיש הרבה יותר בנוח בקרבת אדם העומד בשקט ואינו מבצע תנועות פתאומיות או מאיימות מאשר עקרב. ולו בגלל העובדה שנחש לרוב יזהה את מציאות האדם הרבה לפני שייתקל בו פיזית, והוא יחליט בעצמו אם שווה לו להסתכן ולהתקרב. עקרבים ימצאו את עצמם פתאום ליד אדם, קרוב עד כדי מעיכה, מבלי ששמו לב לכך, ויחושו איום או מצוקה ועלולים לעקוץ בסבירות גבוהה הרבה יותר. כך ניתן להבין למה רש"י כותב על העקרב: "שקרוב יותר לנשוך".
אני מניח שמעבר לסבירות להכשה או לעקיצה, חז"ל לא עשו עוד חשבונות של האם הסבירות לסכנה גבוהה. אם אדם נעקץ או הוכש - היו יודעים על המזיק שעשה זאת אם הוא מסוכן או לא רק אחרי שהאדם מת. לכן - מצד ספק פיקוח נפש - לא עושים חשבונות ומתרחקים מיד מעקרב, אפילו תוך הפסקת תפילה, אבל מנחש- ניתן להמשיך לעמוד בשקט וסביר מאוד שהוא יהיה זה שיתרחק.

דרך אגב, מנסיוני הדל במפגשים עם המזיקים הנ"ל, המצב היה אכן כזה שבעמדנו בשקט הנחשים (אם לא הרגו אותם) התרחקו ולא תקפו - גם הגדולים מביניהם.","301","","4255","True","True","False","","237","132.69.229.230","0","22617","ברכות|לג ע"א",""),new Message("22808","22794","על עקבו - של המתפלל, כדלהלן","08/09/12 22:06","כא אלול","תשע"ב","22:06","דוד כוכב","מדרש תנאים לדברים פרק לב, ל:
מעשה בפולמוס ביהודה שהיה דיקריון אחד רודף אחר בן ישראל להרגו ייגעו ולא הגיעו בו יצא נחש ונכרך על עקיבו ירד מעל הסוס להרגו אמ' לו אל תהרגני עד שאומ' לך דבר אחד אמ' לו לא תהו סבורים שבשביל שאתם גבורים ממנו אנו מסורים בידכם אלא אם לא כי צורם מכרם.
הנחש נכרך על עקיבו של בן הישראל, כך שהוא לא יכל יותר לברוח.

קטעי מדרשים - גניזה (מאן) יג. דרשה שלמה ממדרש ילמדנו עמוד צח:
"ילמ[דנו רב]נו: אדם מישר' שהיה [עומד ומתפלל, ו]בא הנחש וניכרך על עקיבו, מהו (שיפסוק) שיפסיק".","125","","4255","True","True","False","","157","31.44.132.147","0","22617","ברכות|לג ע"א",""),new Message("22811","22808","מה הוכחה מכאן?","08/09/12 22:45","כא אלול","תשע"ב","22:45","קותי","אדם נורמאלי אינו יכול להתפלל כאשר גוק עומד על רגלו!
כיצד יתפלל ונחש כרוך על עקבו?

המשנה נותנת דוגמאות אידיאליות מתי לא להפסיק? מלך! (אבל אינה מפרטת שמדובר במלך ישראל ולא מלכי עכו"ם) וכעין זה נחש בסיטואציה סבירה שניתן עדיין להתפלל בניחותא

תרגום הרב קפאח לפירוש המשניות לרמב"ם מדויק מאוד ומתיישב עם השכל
למה להעמיד העניין על קצה בלתי סביר ובלתי מעשי שאף אחד לא יכול לעמוד בזה

אין פלא שהמדרש הזה נגנז
בעל המדרש מהגניזה הבין את המשנה באופן שונה ממה שפירש הרמב"ם ואין משם הוכחה","217","","4255","True","True","False","","196","89.139.162.100","0","22617","ברכות|לג ע"א",""),new Message("22813","22811","מי צריך להיות נורמאלי?","08/09/12 23:02","כא אלול","תשע"ב","23:02","דוד כוכב","כשהוא יגיע, בלי נדר, אציץ חצי שניה לבדוק שזה אינו צפע ארצישראלי, שהוא הנחש הארסי באמת היחיד בארץ מחוץ לנגב והחרמון (ונראה שדינו כעקרב), ואז כמו שאני מכיר את עצמי, אנסה בדוקא לנסות להוכיח שאני מסוגל לקיים את דברי המשנה.
זו תהיה הזדמנות נפלאה לכוין בתפילה כמו בן אדם, סוף סוף.
","125","","4255","True","True","False","","115","31.44.132.147","0","22617","ברכות|לג ע"א",""),new Message("22816","22813","אל תביאנו לא לידי ניסיון","09/09/12 00:03","כב אלול","תשע"ב","00:03","שלמה שטרסברג","","205","","4254","False","True","False","","193","164.138.112.51","0","22617","ברכות|לג ע"א",""),new Message("22819","22816","ולואי ואלו יהיו נסיונותינו","09/09/12 00:33","כב אלול","תשע"ב","00:33","דוד כוכב","אני חושש הרבה יותר מנחש אחר...

(סנהדרין דף ע"ח ע"א) אמר ר' אחא בר יעקב וכו' ארס נחש בין שיניו הוא עומד. יש לפרש על דרך רמז דהנה בתיבת "נחש" האות האמצעי הוא חי"ת, ולפניו ולאחריו הם אותיות ש"ן, וכמו כן "שטן" האות האמצעי הוא טי"ת והאותיות שלפניו ושלאחריו הם ג"כ ש"ן, וכשתצטרף אות אמצעי של שטן עם אות האמצעי של נחש עולה חט, וזהו שאמר ארס נחש ר"ל הארס של נחש הקדמוני היינו החטא בין שיניו הוא עומד ר"ל בין ב' שן הללו. (ספר קול אליהו על אגדות על הש"ס, מש"ח דף י"ג).

","125","","4254","True","True","False","","125","31.44.132.147","0","22617","ברכות|לג ע"א",""),new Message("22844","22819","היחס בין נחש לשטן","09/09/12 14:42","כב אלול","תשע"ב","14:42","בתר ממוצע","אחרי שכבודו הזכיר את היחס בין נחש לשטן נותר רק לצטט את דברי רבינו יוסף חיים זצוק"ל על הפסוק "ויקם מלך חדש":
רב ושמואל חד אמר שנתחדשו גזירותיו וחד אמר חדש ממש.

מסביר ר' יוסף חיים כי הינה שורש המחלוקת האם המצרים הם מצד הנחש או מצד השטן?

כלומר יש באומות העולם כאלו מצד הנחש שכל רצונם הוא להרוג את היהודים בלי קשר אם הם יעברו לדתם או לא, כפשוטו להשמיד להרוג ולאבד.

ויש באומות העולם מצד השטן - שרצונם להמיר אותנו על דתינו ר"ל ויעשו כל שניתן בנושא.

עתה נותר לברר מאיזה צד היו המצרים? יש פסוקים לכאן ולכאן וקשה להכריע...

מסביר הרב כי ויקם מלך חדש = חד ש', המצרים הם עם שין אחת שהיא בסופה ולכן הם מצד ה- נחש","138","","4254","True","True","False","","187","193.27.93.1","0","22617","ברכות|לג ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);