var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=22659;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","49"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("22659","0","ויין ישמח לבב אנוש ולחם לבב אנוש יסעד","05/09/12 04:58","יח אלול","תשע"ב","04:58","דוד כוכב","למה לא חילקה הגמרא בפשטות: חמרא משמח, ומשחא לא משמח?

על כך כאן.","125","","4254","True","True","False","","1064","95.86.71.56","0","0","ברכות|לה ע"ב",""),new Message("22660","22659","השתכרתי מהמאמר... יישר כוח.","05/09/12 05:12","יח אלול","תשע"ב","05:12","יהודי_קדום","תהיתי אם אני צריך לברך ברכה אחרונה "על הגפן"... ","233","","4254","True","True","False","","111","109.64.148.147","0","22659","ברכות|לה ע"ב",""),new Message("23077","22659","זה יפה, אבל איכא למפרך","19/09/12 10:39","ג תשרי","תשע"ג","10:39","ינון","בס"ד

אילו הגמרא היתה אומרת בפשטות "חמרא משמח, משחא לא משמח", היה ניתן להמשיך ולהקשות: מה למשחא, שכן מכבד שנאמר: "ויאמר להם הזית החדלתי את דשני אשר בי יכבדו אלקים ואנשים..."
ומכיוון שגם בשמן יש מעלה מיוחדת - ולא מהות המעלה קבעה אלא עצם המעלה - אילו היינו נשארים באותה אמירה פשוטה, היין והשמן היו צריכים להשתוות.
אבל כמו שכבודו כתב, עיקר הברכה המיוחדת נתקנה לפת, ולכן לא היה די במעלת היין (או שכמו מעלת היין גם מעלת השמן היתה קונה לו ברכה לעצמו), אלא היה צורך במעלה יתרה ובדמיון לפת, ולכן ירד התלמוד לדרוש את הפסוק "ויין ישמח וכו'" כדי ללמוד שני דברים:
א. יין אית ביה תרתי (ולכן השמן, שיש בו רק מעלה אחת, לא קונה ברכה לעצמו).
ב. יין גם סעיד, כעין לחם (ואילו לא היה סעיד אולי לא היה זוכה לברכה לעצמו למרות היותו משמח).","301","","4240","True","True","False","","297","132.69.229.230","0","22659","ברכות|לה ע"ב",""),new Message("22663","22660","תודה לך","05/09/12 07:44","יח אלול","תשע"ב","07:44","דוד כוכב","ותודה רבה על ההערת הכתיב אודות האות שנשמטה.","125","","4254","True","True","False","","98","95.86.71.56","0","22659","ברכות|לה ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);