var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23057;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23057","0","ברכת האורח - רוב האשכנזים","18/09/12 22:01","ב תשרי","תשע"ג","22:01","שלמה שטרסברג","לכאורה ברכת האורח כפי הנוסח הקרוב למה שנוסח עדות המזרח אומרים, הוא הנוסח המובא בגמרא

בברכונים של רוב קהלות אשכנז, ברכת האורח קוצצה מאוד לנוסח הרחמן הוא יברך את בעל/י הבית הזה אותם ואת זרעם ואת כל אשר להם ורוב הנוסח המובא כאן בגמרא לא נאמר.

האם יש למשהו הסבר לכך? מה המקור לכך? והאם לא ראוי לחזור לנוסח הגמרא?","205","","4240","True","True","False","","1125","212.76.121.86","0","0","ברכות|מו ע"א",""),new Message("23063","23057","נוסחים שונים","18/09/12 23:25","ב תשרי","תשע"ג","23:25","דוד כוכב","נוסח אשכנז מבוסס לרוב על נוסח הבא מארץ ישראל ולא על נוסח בבל.

אכן, רבים נוהגים לומר גם את נוסח הגמרא. וראה למשל בסידור עולת ראיה שהביאו.","125","","4240","True","True","False","","110","31.44.134.246","0","23057","ברכות|מו ע"א",""),new Message("23075","23057","אפילו הרמב"ם לא קבע כנוסח שבגמרא","19/09/12 09:23","ג תשרי","תשע"ג","09:23","Almuaddib","ראה הלכות ברכות פרק ב', שכך כתב הרמב"ם:

"... וּכְשֶׁמְּבָרֵךְ הָאוֹרֵחַ אֵצֶל בַּעַל הַבַּיִת, מוֹסִיף בָּהּ בְּרָכָה לְבַעַל הַבַּיִת. כֵּיצַד מְבָרְכוֹ--אוֹמֵר יְהִי רָצוֹן שֶׁלֹּא תֵבוֹשׁ בַּעַל הַבַּיִת בָּעוֹלָם הַזֶּה, וְלֹא תִכָּלֵם לָעוֹלָם הַבָּא; וְיֵשׁ לוֹ רְשׁוּת לְהוֹסִיף בְּבִרְכַת בַּעַל הַבַּיִת, וּלְהַאֲרִיךְ בָּהּ."


מפקפק אני בכל קביעה שממהרת לפסוק מהגמרא ומתעלמת ממטבע שטבעו ראשונים.

יש מי שטען כי הברכה, במקורה, הסתיימה במלים "ומכל טוב לעולם אל יחסרנו". בכל מקרה, כבר המעיין בסידורי אשכנז הקדומים, ימצא כי לא נוסח התלמו הבבלי הוא המופיע שם.","107","","4239","True","True","False","","150","77.125.95.157","0","23057","ברכות|מו ע"א",""),new Message("23092","23057","הסיבה פשוטה מאוד","19/09/12 14:25","ג תשרי","תשע"ג","14:25","קותי","הסיטוציה של להיות "אורח"! קרא את זה בהברה אשכנזית והטעמה ב-"או"
ותשמע את ההשפלה שיש בדבר
ולכן הברכה לבעל הבית מקבעת את ההשפלה ולכן צמצמו בכך ככל הניתן
נכון זה הפוך על הפוך ואולי לגמרי הפוך

האם לחזור לנוסח הגמרא תלוי ב- MIND SET של האנשים

תזכור שהיתה תרבות שלמה שלהנות מסעודה שאינה שלו היתה השפלה שאין כדוגמתה","217","","4239","True","True","False","","190","89.139.201.221","0","23057","ברכות|מו ע"א",""),new Message("23078","23075","היא הנותנת","19/09/12 10:43","ג תשרי","תשע"ג","10:43","שלמה שטרסברג","אם הירושלמי היה נותן נוסח אחר וקיבלו אותו ולא את הנוסח הבבלי ניחא אבל אם יש נוסח בבלי צריכה להיות סיבה מדוע לא קיבלו נוסח זה וכי יש מקור קדום לנוסח המקובל אצלנו?","205","","4239","True","True","False","","255","212.76.121.86","0","23057","ברכות|מו ע"א",""),new Message("23098","23078","רוב הסידור אינו מופיע בתלמוד","19/09/12 15:11","ג תשרי","תשע"ג","15:11","דוד כוכב","לא בבלי ולא בירושלמי נמצא רוב נוסחי הסידור.
נוסחי הסידור והברכות כפי שהם לפנינו (פחות או יותר) הם ממקור קדום, גם אם לא תמצאנו מפורש בירושלמי.","125","","4239","True","True","False","","119","31.44.129.22","0","23057","ברכות|מו ע"א",""),new Message("23096","23092","גם הרמב"ם קרא זאת בהברה אשכנזית?","19/09/12 14:48","ג תשרי","תשע"ג","14:48","Almuaddib","אין לי מושג מהיכן אתה מביא את הטענה שלך, היא מרחיקת לכת וטעונה ביסוס כלשהו.

יש לך חיזוק לטענתך זו?","107","","4239","True","True","False","","142","77.125.95.157","0","23057","ברכות|מו ע"א",""),new Message("23097","23096","סיפורי חיים אמיתיים","19/09/12 14:53","ג תשרי","תשע"ג","14:53","קותי","מאנשים שעברו את החוויה
ומאנשים להעדיפו להשאר רעבים בשבת ולא להיות אורחים (נגד ההלכה? בושתם קשה ממיתתם )","217","","4239","True","True","False","","162","89.139.201.221","0","23057","ברכות|מו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);