var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23061;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23061","0","ברכת המזון.. מאוד משונה?","18/09/12 22:43","ב תשרי","תשע"ג","22:43","שלמה שטרסברג","ברכת המזון שונה מכל הברכות שאנו מכירים בד"כ יש קשר ישיר בין תוכן הברכה למה שעשינו עכשיו אכלנו פרי מברכים בורא פרי העץ וכן על המילה וכ' כך בכל הברכות כאן רק ברכת הזן היא באמת הודאה לה' על המזון שאכלנו אבל שאר הברכות מזכירות יסודות מאוד חשובים כמו ברית ותורה ויצ"מ ומלכות בית דוד וירושלים ומדרבנן גם את הרוגי ביתר והניסים שקרו להם . אבל מה כל זה קשור לברכת המזון?

בכלל אנו רואים שכנראה המוקד של ברכת המזון הוא אחר מההודאה על המזון שהרי למדנו שיש שיטות שברכת הזן אומרים רק בזימון א"כ מי שלא אוכל בזימון אפילו לא יברך ברכת הזן
ועוד שראינו שברכת הזן לא מעכבת ואילו ברית ותורה ומלכות בית דוד מעכב א"כ מה ענינה של ברכת המזון ומדוע היא שונה מכל שאר הברכות שאנו מברכים?","205","","4239","True","True","False","","1091","212.76.121.86","0","0","ברכות|מח ע"א",""),new Message("23067","23061","קביעות סעודה - קביעות ברכה","18/09/12 23:36","ב תשרי","תשע"ג","23:36","דוד כוכב","","125","","4239","False","True","False","","96","31.44.134.246","0","23061","ברכות|מח ע"א",""),new Message("23079","23067","אנא באר את תשובתך","19/09/12 10:45","ג תשרי","תשע"ג","10:45","שלמה שטרסברג","","205","","4238","False","True","False","","185","212.76.121.86","0","23061","ברכות|מח ע"א",""),new Message("23103","23079","ראה בסוף פירקנו","19/09/12 15:54","ג תשרי","תשע"ג","15:54","דוד כוכב",""תנא: האוכל ומהלך - מברך מעומד,
וכשהוא אוכל מעומד - מברך מיושב,
וכשהוא מיסב ואוכל - יושב ומברך".

ככל שהוא מקבע את עצמו יותר לצורך אכילתו, כך נצרך שגם ירבה בישוב הדעת בברכה. להלכה לא נפסק כך.
אך כן נפסק שכל השבחים המיוחדים: על הארץ על הברית על התורה על ירושלים ומלכות בית דוד ועל הטובה המכופלת, כולן לא ניתקנו אלא כאשר הוא מפנה מסדר יומו וקובע את עצמו לסעודה.
השותה מים לצמאו תוך כדי עבודתו, למשל, אינו חייב בכל אלו.","125","","4238","True","True","False","","112","213.151.60.170","0","23061","ברכות|מח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);