var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2317;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2317","0","בעניין נטילת כלי בשבת לתת על העין","25/05/10 17:15","יב סיון","תש"ע","17:15","אלעד","בדף היום (קא) למדנו וכך פסקו להלכה (שכח' מו) שמותר ליטול כלי לתת על העין וכו' והוא שיהיה כלי ניטל בשבת
ולא זכיתי להבין למה צריך שיהיה כלי שניטל בשבת? הרי גם כלי שמלאכתו לאיסור יכול להיות ניטל לצורך גופו?
חיפשתי קצת ולא מצאתי...
כפה"ח אמנם כותב שאם זה כלי שמלאכתו לאיסור אז זה נראה כרפואה. ולא זכיתי להבין פשט דבריו שהרי זה נראה כמיקר ולכן מה זה משנה מה הכלי?","151","","5107","True","True","False","","936","192.118.11.112","0","0","סנהדרין|קא ע"א",""),new Message("2316","2314","אמת ויציב אבל","25/05/10 17:14","יב סיון","תש"ע","17:14","אלעד","עיין רש"י על הדף ועוד בסימן שכח' שדובר דווקא על כלי שאינו מקוצה כלל.
ואפילו כלי שמלאכתו לאיסור אסור לקחת לתת על המכה, ולכן רש"י במתק לשנו כתב דווקא כלים שמלאכתם להיתר כגון טבעת ע"ש.
ועוד עיין כפה"ח שפירש טעם הדבר וכתב שאם נוטל כלי שמלאכתו לאיסור הדבר נראה כרפואה ע"ש. ולא זכיתי להבין דבריו והשאלה שלי עדיין במקומה עומדת למה אסור לקחת כלי שמלאכתו לאיסור כאן ?

רוב תודות

אלעד","151","","5107","True","True","False","","74","192.118.45.2","0","2317","סנהדרין|קא ע"א",""),new Message("2318","2316","טבעת הוא כלי שמלאכתו לאיסור","25/05/10 17:23","יב סיון","תש"ע","17:23","משיב מאורות דף היומי","כי נראה לי שמדובר בחותמת.","142","","5107","True","True","False","","208","82.166.18.134","0","2317","סנהדרין|קא ע"א",""),new Message("2314","2317","כלי שמלאכתו לאיסור נקרא כלי הניטל בשבת","25/05/10 16:45","יב סיון","תש"ע","16:45","משיב מאורות דף היומי","ע' שו"ע ס' שח' כל הכלים נטלים חוץ ממוקצה מחמת חסרון כיס, ובמ"ב שם ס"ק א' כל הכלים ר"ל אפ' כשמל"א.","142","","5107","True","True","False","","226","85.130.130.141","0","2317","סנהדרין|קא ע"א",""),new Message("2319","2318","אפשרי אך לא הכרחי","25/05/10 17:25","יב סיון","תש"ע","17:25","אלעד","שהרי יכל רש"י לפרש כלי מתכת כגון אזמל וכו' ועדיין יש להסביר את דברי כפה"ח.","151","","5107","True","True","False","","88","192.118.45.2","0","2317","סנהדרין|קא ע"א",""),new Message("2320","2319","צודק. כך כתוב גם בפמ"ג שכח א"א ס"ק נ'.","25/05/10 17:43","יב סיון","תש"ע","17:43","משיב מאורות דף היומי","נראה לפרש, דכלי מתכות ששמים בד"כ על העין הם כלים שמלאכתם להיתר, ואם לוקח כלי שאינו ניטל מוכח שהוא לרפואה בגלל המציאות ולא בגלל הדין דאינו ניטל, אבל עיי"ש בפמ"ג דסיים בצ"ע.

דצ"ע למה תלו גדר הלכה זו בניטל ואינו ניטל.","142","","5107","True","True","False","","210","82.166.18.134","0","2317","סנהדרין|קא ע"א",""),new Message("2321","2320","מציאות רפואה","25/05/10 17:52","יב סיון","תש"ע","17:52","אלעד","כעת שאנו מבינים מה הקושי, אוסיף שלב השאלה הוא שהרי אין כאן בכלל חשש של רפואה כי הרי "הרפואה" הזאת לא נעשית כלל בסמנים ולכן מותר ליטול כלי (שאינו מוקצה) לצורך זה.. ונראה לענ"ד שזה הקושי שהשאיר הפמ"ג בצ"ע. והוא הוא מה שהתקשתי בו ופניתי למקום תורה לנסות למצוא משוב

תודה
אלעד","151","","5107","True","True","False","","104","192.118.45.2","0","2317","סנהדרין|קא ע"א",""),new Message("2322","2321","נסיון תשובה","25/05/10 18:23","יב סיון","תש"ע","18:23","משיב מאורות דף היומי","לענ"ד הכוונה שמותר גם בכשמל"א, אבל ליישב דעת הכף החיים ופמ"ג, ומשמעות רש"י, יש לומר כך:
מה שכתבת שרפואה זו לא נעשית בסממנים אינו מדויק, שהכוונה שמצוי שאדם מקרר את העין שלו, לא בשביל רפואה כלל אלא לסתם נוחות. ולכן מותר לעשות אתצ אותו מעשה אפ' בכוונה של רפואה דווקא באום תמאים שעושים שלא לרפואה אלא סתם להקר, ולכן דווקא בכלי הניטל כמו בסתם להקר.

האם הבנתי אותך נכון, ועניתי לך?","142","","5107","True","True","False","","217","82.166.18.134","0","2317","סנהדרין|קא ע"א",""),new Message("2325","2321","הצ"ע של הפמ"ג","25/05/10 18:47","יב סיון","תש"ע","18:47","משיב מאורות דף היומי","לענ"ד כי קשה לו מדוע הגדר המציאותי של מיחזי כמקרר את העין [ולא כרפואה], תלוי בגדר דיני של ניטל ואינו ניטל.","142","","5107","True","True","False","","209","82.166.18.134","0","2317","סנהדרין|קא ע"א",""),new Message("2326","2322","אבל האם","25/05/10 19:01","יב סיון","תש"ע","19:01","אלעד","אדם לא מיקר את עייניו בכלי שמלאכתו לאיסור?","151","","5107","True","True","False","","82","192.118.45.2","0","2317","סנהדרין|קא ע"א",""),new Message("2327","2326","בדרך כלל אדם משתמש עם טבעת פשוטה","25/05/10 19:09","יב סיון","תש"ע","19:09","משיב מאורות דף היומי","שמלאכתה להיתר, אבל כמובן זה רק מצד המציאות השכיחה.","142","","5107","True","True","False","","186","82.166.18.134","0","2317","סנהדרין|קא ע"א",""),new Message("2329","2327","עדיין לא נחה דעתי. [ל"ת]","25/05/10 22:34","יב סיון","תש"ע","22:34","אלעד","","151","","5107","False","True","False","","133","95.86.91.42","0","2317","סנהדרין|קא ע"א",""),new Message("2362","2329","מסכים. השאלה יותר טובה מהתשובה","27/05/10 20:50","יד סיון","תש"ע","20:50","משיב מאורות דף היומי","אם הדין הוא באמת רק בכשמל"ה, באמת לא מובן הגדר של ניטל ואינו ניטל לגבי מחזי כרפואה. וזה הצ"ע של הפמ"ג.

כדי לנסות להבין כזה דבר צריך ללמוד מוקצה בעיון ומשם לראות אם יש קשר לא רק טכני, אלא גם מהותי, בין מיחזי כרפואה האסורה בשבת ואיסור מוקצה.","142","","5105","True","True","False","","184","85.130.130.141","0","2317","סנהדרין|קא ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);