var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23231;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23231","0",""ששה דברים נאמרו באספרגוס" - מה הם הששה?","22/09/12 20:40","ו תשרי","תשע"ג","20:40","הראל","תנו רבנן
ששה דברים נאמרו באספרגוס
אין שותין אותו אלא כשהוא חי
ומלא
מקבלו בימין
ושותהו בשמאל
ואין משיחין אחריו
ואין מפסיקין בו
ואין מחזירין אותו אלא למי שנתנו לו
ורק אחריו
ואין סומכין אותו אלא במינו


התקשיתי בדבר - שהרי לפי חלוקת השורות לעיל, הרי שיש 9 דברים, ולא רק 6.

הגר"א באמרי נועם ביאר שאלו הם הששה דברים:
אין שותין אותו אלא כשהוא חי ומלא
מקבלו בימין ושותהו בשמאל
ואין משיחין אחריו ואין מפסיקין בו
ואין מחזירין אותו אלא למי שנתנו לו
ורק אחריו
ואין סומכין אותו אלא במינו


אך בדק"ס מצאתי פתרון משכנע נוסף:
באות ע' הביא שבכת"י מ' ליתא לתיבות "ואין מחזירין אותו אלא למי שנתנו לו ורק אחריו" [ונראה פשוט שסובר ש"אין שותין אותו אלא כשהו חי ומלא" היינו דבר אחד].
ובהגהות כתב: "ונ"ל שכ"ה נכון דלבר מהני תרתי איכא ששה דברים".
וראיה ניצחת לדבריו מובאת בהמשך דבריו בהגהה: "ובסמוך קאמר תני חדא רק אחריו לוקה ותניא אידך וכו' ואי כתובה כאן בששה דברין הו"ל רק לציין ברייתא דהכא ורק אחריו והתניא רק אחריו לוקה כי היכי דאמר ואין סומכין כו' והתניא ואין סומכין וכו' וגם הא דורק אחריו כתוב כאן קודם ואין סומכין"

---

ואם כבר הזכרתי את דק"ס לעמוד זה, נראה לי שגם הגירסה המובאת באות ת' נוחה יותר (תיבות "לינשוף מדוכתיה ארבע אמות" ליתא בכ"י מ').","46","","4243","True","True","False","","1465","84.228.208.42","0","0","ברכות|נא ע"א",""),new Message("23264","23231","יישר כוח. רק אעיר:","23/09/12 12:03","ז תשרי","תשע"ג","12:03","המכריע","לגירסה זו נפל ההכרח דרש"י דרק אחריו היינו בשכרא.","199","","4242","True","True","False","","152","79.177.170.104","0","23231","ברכות|נא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);