var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23369;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","46"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23369","0","עשה משכן, ארון, וכלים","25/09/12 11:53","ט תשרי","תשע"ג","11:53","דוד כוכב","כיון שהקדמת הארון והכלים למשכן בטעות יסודה, למה נצטוונו לקרא בתורה סדר זה בכל שנה ושנה?

על כך כאן.","125","","4234","True","True","False","","843","95.86.117.202","0","0","ברכות|נה ע"א",""),new Message("23391","23369","עיין גם","27/09/12 07:22","יא תשרי","תשע"ג","07:22","עלי","במאמר שהעליתי בזבחים סא שם התיחסתי בין השאר למדרש המדובר.","209","","4232","True","True","False","","162","95.86.112.94","0","23369","ברכות|נה ע"א",""),new Message("23397","23369","התקשיתי בענין זה","27/09/12 09:15","יא תשרי","תשע"ג","09:15","מתפעל","מה כל כך הפריע לבצלאל לעשות את הכלים תחילה?
וכי בנו את הכלים הללו בתוך המשכן?
מסתמא בנו אוהל גדול ששם הכינו את הכלים, והכלים היו יכולים להישאר שם עד שיגמרו לבנות את המשכן.
וא"כ בהחלט יתכן והקב"ה רצה מכל סיבה שהיא שיבנו את הכלים תחילה, ישאירו אותם בבית המלאכה, ואז יבנו את המשכן, ואח"כ יכניסו את הכלים למשכן.
מה כל כך מופרך בזה?","148","","4232","True","True","False","","266","212.29.198.117","0","23369","ברכות|נה ע"א",""),new Message("23409","23369",""הקדמת הארון והכלים למשכן בטעות יסודה"??","27/09/12 14:17","יא תשרי","תשע"ג","14:17","יהודי_קדום","ודאי יש לו סיבה לניסוח " בטעות יסודה "ואני לא הבנתי.

עכ"פ אני לא מתעסק בקליפות(1) אלא בעיקר ומיישב לפי:

תוס' מפורש כאן (גם כאן לא הבנתי מדוע לא הביאו):
"לך אמור לבצלאל עשה משכן ארון וכלים. ואם תאמר היכא אשכחן שצוה הקדוש ברוך הוא לעשות משכן תחלה הרי בפרשת תרומה כתיב ארון תחלה. ויש לומר דבפרשת כי תשא כתיב את אהל מועד ואת הארון לעדות: "

(1)והנה בדיוק הוא שאמרתי !","233","","4232","True","True","False","","207","79.177.170.104","0","23369","ברכות|נה ע"א",""),new Message("23403","23397","אפשר לומר שבצלאל למד את העקרון ממשה","27/09/12 10:42","יא תשרי","תשע"ג","10:42","ינון","בס"ד

גם למ"ד שציווי המשכן היה לפני חטא העגל, הביצוע היה ודאי לאחריו, והיה לבצלאל תקדים ללמוד ממנו: הקב"ה מצווה את משה "פסל לך שני לוחות אבנים...ועשית לך ארון עץ", וברש"י במקום מבאר שמשה אמר: וכי כאשר ארד עם הלוחות מההר אצטרך להכין ארון, ולוחות היכן יהיו בינתיים? עמד ועשה ארון תחילה ואחר פסל שני לוחות ועלה עמם ההרה.

לכאורה ניתן לשאול כשאלתך: משה היה יכול להניחם באוהלו על שולחן כלשהו - אולי אפילו בכיסוי - עד שהארון יהיה מוכן! למה לשנות מסדר הציווי?
וי"ל שאין זה כבוד מעליא. הדרך המכובדת ביותר היא להכין מקום שיקבל את הקדושה מיד, ללא שיהוי.

לכן גם בבניית המשכן, הדרך המכובדת היא לבנות את המבנה תחילה, כך שכשהכלים יהיו מוכנים, כבר יהיה לאן להכניס אותם מיד.","301","","4232","True","True","False","","199","132.69.229.230","0","23369","ברכות|נה ע"א",""),new Message("23421","23397","בצל אל היית וידעת","27/09/12 23:52","יא תשרי","תשע"ג","23:52","דוד כוכב","התשובה נעוצה במילים שכתבת: "מכל סיבה שהיא".
היום אנחנו רגילים ללמוד באופן זה, שקיימים דברים שטעמם אינו ידוע.
אולם הקדמונים הבינו והזדהו עם כוונות המצוות. וכשקיים פרט לא מובן הדבר אומר דרשני.

ה' לא זקוק למשכן. כל בניינו הוא לצורך התחתונים - שיהו עושים כלפי מעלה כשם שמכבדים מלך בשר ודם. כך שגם הבנין צריך להעשות כדרך הארץ.","125","","4232","True","True","False","","140","95.86.113.76","0","23369","ברכות|נה ע"א",""),new Message("23404","23403","אח"כ חשבתי עוד,ונראה שהשאלה חזקה מהתשובה","27/09/12 10:48","יא תשרי","תשע"ג","10:48","ינון","בס"ד

שהרי ממילא גם המבנה של המשכן וגם הכלים נגמרה מלאכתם בחנוכה (רש"י) והם המתינו מקופלם 3 חודשים, עד שמשה הקים את המשכן בר"ח ניסן! א"כ מה כלכך משנה שייבנה המשכן תחילה ואח"כ הכלים?

לאור זאת מאמרו של הרב כוכב נותן מבט נפלא על הנושא.","301","","4232","True","True","False","","191","132.69.229.230","0","23369","ברכות|נה ע"א",""),new Message("23420","23409","חשבנו כך בהוה אמינא. באמת אין שום טעות.","27/09/12 23:46","יא תשרי","תשע"ג","23:46","דוד כוכב","","125","","4232","False","True","False","","108","95.86.113.76","0","23369","ברכות|נה ע"א",""),new Message("23423","23420","הבנתי תודה.","28/09/12 01:35","יב תשרי","תשע"ג","01:35","יהודי_קדום","","233","","4231","False","True","False","","106","79.177.170.104","0","23369","ברכות|נה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);