var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23381;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","61"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23381","0","איך זה שאביי ורבא חלמו את אותם החלומות?","26/09/12 20:49","י תשרי","תשע"ג","20:49","שיננא","אביי ורבא חזו חלמא אביי יהיב ליה זוזא ורבא לא יהיב ליה
אמרי ליה אקרינן בחלמין שורך טבוח לעיניך וגו' ...
אמרי ליה אקרינן בנים ובנות תוליד וגו' ...
אקריין בניך ובנותיך נתונים לעם אחר ...
אקרינן בחלמין לך אכול בשמחה לחמך ...
אקרינן זרע רב תוציא השדה ...
אקרינן זיתים יהיו לך בכל גבולך וגו' ...
אקרינן וראו כל עמי הארץ וגו' ...
אמרי ליה חזן חסא על פום דני ...
אמרי ליה חזן בשרא על פום דני ...
אמרי ליה חזן חביתא דתלי בדיקלא ...
אמרי ליה חזן רומנא דקדחי אפום דני ...
אמרי ליה חזן חביתא דנפל לבירא ...
אמרי ליה חזינן בר חמרא דקאי אאיסדן ונוער ...
","146","","4236","True","True","False","","1136","84.229.153.35","0","0","ברכות|נו ע"א",""),new Message("23383","23381","ועוד יש לשאול הרבה שאלות וקצרה היריעה","27/09/12 00:36","יא תשרי","תשע"ג","00:36","שלמה שטרסברג","א. איך רבא ממשיך ללכת אליו על אף שרואה שכל הזמן פותר לו את חלומותיו לרעה?
ב.ואיך הוא לא שואל אותו איך יתכן שאת אותו חלום לי אתה פוטר לרעה ולאביי לטובה?
ג. ואיך יתכן שרבא לא ידע שחלום הולך לפי פתרונו?
ד. ואם ידע מדוע ממשיך ללכת לבר הדיא שפוטר לו כל הזמן את החלומות לרעה? (א)
ה. ובכלל כיצד חשב להטריח יהודי לפתור לו עשרות של חלומות דבר שוודאי זוקק זמן
להקשבה ולפתרון בלי לשלם לו על הזמן שהקדיש לו, הרי ודאי לא נראה שמדובר
בחבר קרוב?
ו. ומה בכלל באה הגמרא ללמד אותנו במשך דפים כה רבים על חלומות כאלו ואחרים
ז. האם צריך עשרות דוגמאות כדי שנבין שחלום הולך אחר פתרונו?
ח. ולשם מה סיפורי החלומות הנוספים על הצדוקי וכ'
ט. ומה מצפים מאדם שחולם על מעיין וכ' שתוך כדי החלום יקדים לומר פסוק בעל
משמעות טובה כדי שלא יקפוץ לו פסוק בעל משמעות רעה וכי הוא שליט על הפסוקים
תוך כדי חלומותיו?
י. חלק מפתרון החלומות נעוץ בפסוקים וגם שם בהרבה מהם קשה להבין זאת כראיה |
אבל חלקם זה רמז קלוש במילה האם בגלל שבמילה פיל יש צליל של פלא סימן ש... וכ'
י"א בכלל לא ברור לי מה פרוש חלום הולך אחר פתרונו אם יש בחלום נבואה למה שמגיע לאדם הרי זה צריך להתקיים גם אם זה לא תואם את הפתרון, ואם לא אז מדוע פתרון גרוע או טוב יזקף לזכותו או לחובתו של אדם כשזה לא מגיע לו? מה הצדק וההגיון שהפתרון יקבע את מה שיקרה לאדם?","205","","4235","True","True","False","","289","95.86.127.201","0","23381","ברכות|נו ע"א",""),new Message("23385","23381","תשדורת הנבואה","27/09/12 01:32","יא תשרי","תשע"ג","01:32","דוד כוכב","חלום - אחד מששים לנבואה. מסכת ברכות דף נז ע"ב.
אמר רבי יצחק: סיגנון אחד עולה לכמה נביאים. מסכת סנהדרין דף פט ע"א.
רש"י: עולה לכמה נביאים - נכנס בלבם, לזה בלשון זה ולזה בלשון זה, והכל אחד.
{עובדיה וירמיה קלטו והתנבאו את אותה הנבואה, וכל אחד ניסח אותה בלשונו}.","125","","4235","True","True","False","","139","95.86.113.76","0","23381","ברכות|נו ע"א",""),new Message("23384","23383","תשובות","27/09/12 01:23","יא תשרי","תשע"ג","01:23","דוד כוכב","א. ד. היעב"ץ כתב על כך שרבא לא האמין בו כ"כ כאביי, כי לא הכל נתקיים מיד.
ב. הוא הבין אך הוא לא חשב שזה יזיק לו.
ג. האמוראים לא היו בקיאים בכל הברייתות והמימרות. וזו אחת מ-3210 הראיות לכך בש"ס, על פי ספירת הרב יהושע כהן.
ה. ו. ז. ח. ראה כאן.
ט. את הפסוק יש לומר כשמתעורר, לא בחלום.
י. נכון. העיקר לפתור לטובה על פי איזה רמז.
יא. זה כמו ברכה/ קללה/ תפילה.","125","","4235","True","True","False","","179","95.86.113.76","0","23381","ברכות|נו ע"א",""),new Message("23389","23385","האם בעל התניא ?","27/09/12 07:14","יא תשרי","תשע"ג","07:14","עלי","אם איני טועה, ואינני חסיד חב"ד, מסופר על בעל התניא או אחד מממשיכיו, שכאשר היה קורא בתורה את פרשת התוכחה, היה ניתן לשמוע בקריאתו במקום תוכחה - הבטחה טובה. האם לא לקריאה פרשנית בדומה לזו של בר הדיא הכוונה, הרי מדובר פשוט בפרשנות כזו ?
לענ"ד גם רב ואביי הכירו פרשנויות כאלו לתורה, וקצת הדברים מזכירים שניתן לדרוש בתורה ק"ן טעמים לומר טהור וכך גם להיפך.
שמא זו הסיבה שאינם מגיבים לדבריו, כי אינם חורגים מפרשנות מקובלת, וממילא אין דבריו מחייבים ואינם בגדר נבואה.
אשמח אם מישהו יביא את הסיפור הנ"ל במלואו ממקורו.","209","","4235","True","True","False","","175","95.86.112.94","0","23381","ברכות|נו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);