var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23501;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("זמני היום","http://www.daf-yomi.com/content.aspx?pageid=126")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","51"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23501","0","הערות לדף ס","02/10/12 17:34","טז תשרי","תשע"ג","17:34","המכריע","ס.
א. אשרי אדם מפחד תמיד, בדברי תורה כתיב. במלבי"ם מפרש דלא נכון לומר בלה"ק מפחד כי אם פוחד, ועל כרחך הוא פועל יוצא, מפעיל פחד, במקרה זה על עצמו, כלומר גורם לעצמו לפחוד, והיינו בדברי תורה שמזכיר לעצמו שאם לא יחזור מיד עלול לשכוח את תלמודו.
ב. היינו דרב אחא דאמר רב אחא וכו'. הגר"א מחק דאמר רבי אחא על פי רש"י דזה קאי על קודם, דכעת הבין רבי אבהו מה שאמר רבי אחא מקודם דיש להודות ביציאתו מבית המרחץ.
ג. (ס:) ולעמוד לפניך, אפילו שעה אחת. כך הגיה הגר"א ומענין שדוקא במנהג ספרד נהגו לאומרו ולא לנוסח אשכנז.
ד. ותן חלקי בתורתך וכו'. הגר"א כתב דזו הוספה של רב עמרם גאון. ובאמת בחלק מהסידורים אין תוספת זו. אבל לגירסה זו נראה ברור שהרצון היה להקבילה ממש לברכת המעביר שינה שהיא ההיפך מהמפיל חבלי שינה ודוק היטב.
ה. בנוסח אלוקי, נשמה וכו'. יצרתה בי. ברוב הנוסחאות ליכא תיבת בי. והיינו טעמא דהיצירה היא בעליונים וניתנת באדם ולא יצירתה באדם.
ו. כי שמע קול תרנגולא וכו'. חז"ל לימדונו כאן על חובת ההודאה שאין להסתפק בהודאה כללית הכוללת הכל, אלא יש לפרט ממש כל פרט. ודומני שברכת רוקע הארץ היא ממש מבט גאוני של חז"ל, וכי מי היה מעלה על דעתו לברך את הקב"ה על שיצר קרקע למדרך כף רגלינו.
ז. אלא לקבולינהו בשמחה. רש"י פי' בלב שלם. אפשר שהיה קשה לו מה שייך שמחה על הרעה. ומ"מ ידוע על הרבה גדולי הדורות שהיו מברכים בשמחה ממש. וכבר נתפרסמה העובדה בהרב האדרת זצ"ל שנפטרה אשתו וקבע זמן להלוייתה ובא כל העם לכבוד אשת חבר, ונתעכב הרב קרוב לשעה עד לצאתו ללוותה. ויהי לפלא, לפי שהיה הרב ידוע בדייקנותו ובהקפדתו על טירחא דציבורא. לאחר זמן נתברר הדבר כשסיפר הרב, זכרתי את דברי הגמרא, כשם... כך מברכים... בשמחה... ואמרתי לעצמי עלי לברך דיין האמת באותה השמחה ממש כמו ששמחתי ביום כניסתה עמי לחופה, וארך זמן עד שפעלתי זאת בנפשי... ויסוד הדבר הוא על פי הסוגיא בסמוך מיד, דהכל לטובה, וממילא ניתן לשמוח אם יודע וחש שלמרות שאינו מבין איך בדיוק, אבל הכל לטובה ממש.","199","","4227","True","True","False","","1014","109.64.160.80","0","0","ברכות|ס ע"א",""),new Message("23502","23501","ביתו של האדר"ת, לא?","02/10/12 18:13","טז תשרי","תשע"ג","18:13","כדי","","249","","4227","False","True","False","","213","79.176.243.14","0","23501","ברכות|ס ע"א",""),new Message("23505","23501","מי מעלה על דעתו לברך רוקע הארץ","02/10/12 23:57","טז תשרי","תשע"ג","23:57","דוד כוכב","לשאלה: "מי היה מעלה על דעתו לברך את הקב"ה על שיצר קרקע למדרך כף רגלינו".
ראה מ"ש פה.","125","","4227","True","True","False","","138","95.86.88.83","0","23501","ברכות|ס ע"א",""),new Message("23509","23505","ברכת ההודאה? אולי ברכת השבח?","03/10/12 08:47","יז תשרי","תשע"ג","08:47","קותי","מ-"פוקח עוורים" אלו ברכות השבח ולא ברכות ההודאה
על שברא עולם בר קיימה (ראה אמונה ובטחון לחזו"א מהנדס חכם וכו' )
רוקע הארץ על המים זה בעצם איזכור של מעשה בראשית
בראשית פרק א

(י) וַיִּקְרָא אֱלֹהִים לַיַּבָּשָׁה אֶרֶץ וּלְמִקְוֵה הַמַּיִם קָרָא יַמִּים וַיַּרְא אֱלֹהִים כִּי טוֹב:

הברכה היא שהארץ (=יבשה) היא מעל המים ואינה מוצפת תדיר

הברכות לא נתקונו מנקודת פרטית תועלתית שאם כן יורדי הים באוניות היו פטורים מברכה זו.

הפוסט המקורי ארוך מאוד ואין לי פנאי לעבור עליו ואולי כבר נאמרו הדברים שם","217","","4226","True","True","False","","229","87.68.71.58","0","23501","ברכות|ס ע"א",""),new Message("23510","23509","במשנה ברורה כתב שאלו ברכות הנהנין","03/10/12 08:51","יז תשרי","תשע"ג","08:51","ינון","","301","","4226","False","True","False","","206","87.68.246.114","0","23501","ברכות|ס ע"א",""),new Message("23512","23510","ברמב"ם בהלכות תפילה ולא בהלכות ברכות","03/10/12 10:30","יז תשרי","תשע"ג","10:30","קותי","ראה גם רבנו מנוח במקום לפחות כך אני הבנתי
שאלו ברכות השבח בלשונו הודאה על שחננו וכו'","217","","4226","True","True","False","","193","87.68.71.58","0","23501","ברכות|ס ע"א",""),new Message("23830","23510","אולי נתקנו הברכות על פסוקים","13/10/12 22:03","כז תשרי","תשע"ג","22:03","קותי","תהלים פרק קלו

(ה) לְעֹשֵׂה הַשָּׁמַיִם בִּתְבוּנָה כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:
(ו) לְרֹקַע הָאָרֶץ עַל הַמָּיִם כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:
(ז) לְעֹשֵׂה אוֹרִים גְּדֹלִים כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ:
תהלים פרק קמו

(ח) יְקֹוָק פֹּקֵחַ עִוְרִים יְקֹוָק זֹקֵף כְּפוּפִים יְקֹוָק אֹהֵב צַדִּיקִים:
(ט) יְקֹוָק שֹׁמֵר אֶת גֵּרִים יָתוֹם וְאַלְמָנָה יְעוֹדֵד וְדֶרֶךְ רְשָׁעִים יְעַוֵּת:
(י) יִמְלֹךְ יְקֹוָק לְעוֹלָם אֱלֹהַיִךְ צִיּוֹן לְדֹר וָדֹר הַלְלוּ יָהּ:

תהלים פרק לז

(כג) מֵיְקֹוָק מִצְעֲדֵי גֶבֶר כּוֹנָנוּ וְדַרְכּוֹ יֶחְפָּץ:

מדובר כאן על שבח ולכן תקנו לפי משמעות הפסוקים במקרא.","217","","4216","True","True","False","","194","89.139.189.201","0","23501","ברכות|ס ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);