var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=23519;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","51"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","44"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("23519","0","הערות לדף סא:","03/10/12 16:30","יז תשרי","תשע"ג","16:30","המכריע","ט. (סא:) נעור הישן וכו'. פי' שני שברש"י הוא ממש כמו התנא שבסמוך.
י. בינונים זה וזה שופטן. ידוע מאמר חכמי המוסר אודות עשרת ימי תשובה, מדוע צריך דוקא תשובה, הלא אם בינוני עניינו מחצה עוונות ומחצה זכויות, ירבה בזכויות, יהיו מה שיהיו, וירבו זכויותיו. אלא יתבאר על פי הסוגיא כאן. בינוני זה מהות. אדם שהמחוייבות שלו לבורא יתברך איננה מוחלטת. הוא לא רק נופל מדי פעם, אלא מדי פעם הוא עובר לשליטת היצר הרע. ועליו לההיפך לצדיק במהותו וזאת רק על ידי תשובה.
יא. לידע אינש בנפשיה אם צדיק גמור. קצ"ב מה עניינה של ידיעה זו. וכי הכוונה שאם אינו הולך להיות צדיק גמור, ממליצים לו להרשיע לגמרי כדי לזכות בעולם הזה לפחות. עכ"פ ברור שהכוונה לכיוון השני שיעשה כל מאמץ להיות צדיק גמור כדי שלא ייצא קרח מכאן ומכאן. (מזכיר את אימרתו של רבא עצמו לא תתחזו קמאי לא ביומי ניסן ולא ביומי תשרי).
יב. בפיסקא ואהבת, לכ' צ"ל וכו', והכוונה בעיקר להמשך. ודוק. - אם נאמר בכל נפשך וכו'. הכוונה לכאורה אם נפש עדיפה מממון נאמר בכל נפשך וק"ו מאודך, ואם ממון עדיף נאמר בכל ממונך לבד. ועל זאת באה התשובה יש ויש.
יג. כשם שדרו אבותי עם אבותיכם. יל"ע מה כוונת השועל בזאת.
יד. כל ימי הייתי מצטער. כלומר אי אפשר לבוא לדרגה זו כעת ברגע אחד בשעת מיתה, צריך כל החיים לשאוף לכך ולעבוד בכיוון זה, ואז לא קשה עד כאן.","199","","4226","True","True","False","","1112","79.179.176.195","0","0","ברכות|סא ע"ב",""),new Message("23525","23519","כוונת השועל","03/10/12 21:13","יז תשרי","תשע"ג","21:13","דוד כוכב","כאן, סע' כג.","125","","4226","True","True","False","","161","95.86.88.81","0","23519","ברכות|סא ע"ב",""),new Message("23545","23525","או שהשועל פשוט מאשר תיאוריות מדעיות","04/10/12 13:12","יח תשרי","תשע"ג","13:12","student","בדבר מוצא החיים מבעלי חיים ימיים (אין באמור משום הבעת עמדה לגבי אותן תיאוריות).","177","","4225","True","True","False","","437","87.69.59.123","0","23519","ברכות|סא ע"ב",""),new Message("23551","23545","שים לב שהנך הולך כל בתר איפכא מפשט הגמ'.","04/10/12 14:04","יח תשרי","תשע"ג","14:04","כדי","","249","","4225","False","True","False","","187","79.177.193.191","0","23519","ברכות|סא ע"ב",""),new Message("23553","23551","למה בתר איפכא?","04/10/12 16:03","יח תשרי","תשע"ג","16:03","ינון","בס"ד

מה שכתוב בגמרא הוא: "רצונכם שתעלו ליבשה ונדור אני ואתם כשם שדרו אבותי עם אבותיכם?"
הפשט הדגש|של מה שכתוב||סדגש| הוא אחד מ-ב:
או כשם שדרו אבותי עם אבותיכם- ביבשה, ואז טענתו היא "רבותי ההסטוריה חוזרת" (קצת קשה על זה כי אכתי זהו מקום מיתתם)
או כשם שדרו אבותי עם אבותיכם - במים, ואז טענתו היא "והגיע הזמן להשיב 'טובה' תחת טובה"

לפי הפשט, נראה יותר לומר שהאפשרות השניה נכונה (מהקושי המובא בסוגריים לעיל), וניתן לתמוך בכך, שהרי ביום החמישי נבראו בעלי החיים הימיים והעופות, ואילו בעלי החיים היבשתיים לא נבראו אלא ביום השישי, ואז תיתכן אמירתן של אותן תיאוריות (כמו STUDENT, גם בדברי אין הבעת עמדה לגבי נכונותן של תאוריות אלו) המשערות התפתחות החיים היבשתיים מהחיים הימיים.

אני לא רואה איך זה נוגד את הפשט. נהפוך הוא, הפשט דווקא תומך בזה, ולכן מאמר זה היה קשה בעיני מי שנדרשו לדרוש אותו.","301","","4225","True","True","False","","302","85.64.234.131","0","23519","ברכות|סא ע"ב",""),new Message("23590","23553","דבריך דברי טעם. יישר כח.","05/10/12 11:00","יט תשרי","תשע"ג","11:00","כדי","","249","","4224","False","True","False","","193","79.177.193.191","0","23519","ברכות|סא ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);