var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=24267;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","53"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","35"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("24267","0","ולא מסיימי","29/10/12 05:17","יג חשון","תשע"ג","05:17","דוד כוכב","כיצד ניתן ללמוד מה סבר כל אחד מהחכמים?

על כך כאן.","125","","4218","True","True","False","","692","213.151.35.97","0","0","שבת|כו ע"א",""),new Message("24271","24267","שתי שאלות","29/10/12 08:19","יג חשון","תשע"ג","08:19","ינון","בס"ד

1) אם אחרי "ולא מסיימי" ניתן להוציא מלשון חכמים מי סובר מה- מדוע הגמרא לא עושה זאת?
ולמה בסומכוס פשוט להגיע למסקנה זו, ואילו בחכמים דנחום המדי המסקנה לא פשוטה?

2) כאשר יש דעה אחרונה ששואלים עליה "היינו ת"ק", בד"כ הגמרא מחלקת כך שהדעה האחרונה מחמירה. וכאן כבודו הסיק בשני המקומות את הדעה האחרונה להקל (?) [אם טעות היא ואין כלל כזה שהדעה האחרונה באה להחמיר אשמח להחכים]

והערה לבסוף: תשובת רבה 'לפי שאין מדליקין' יכולה גם להתפרש כך:
"אין מדליקין" - אסור להדליק בהם
"לפי שאין מדליקין" - מפני שהשמנים הללו אינם מדליקים היטב את האש, ואינם נמשכים אחר הפתילה, וגם כאשר שמים לתוכם שמן אין זה משנה את מהותם ועדיין אינם נמשכים אחר הפתילה (נהפוך הוא- כאשר שמים כמות קטנה מהם לתוך שמן הדולק יפה, מייד רואים את ההבדל והלהבה מתחילה לרצד) ועדיין יש לחשוש לשמא יטה.","301","","4218","True","True","False","","207","132.69.229.230","0","24267","שבת|כו ע"א",""),new Message("24274","24271","תשובות","29/10/12 09:09","יג חשון","תשע"ג","09:09","דוד כוכב","1)
א. דברים רבים הגמרא לא מבארת עד הסוף ומותירה למפרשים לפרש.
ב. בסומכוס יש רק לשון איסור. ובחכמים דחֵלב יש מיעוט - "אחד".

2) לא מוכר לי הכלל הנזכר.","125","","4218","True","True","False","","104","213.151.35.97","0","24267","שבת|כו ע"א",""),new Message("24280","24274","הכלל. ועוד","29/10/12 10:43","יג חשון","תשע"ג","10:43","כדי","תנא בתרא לטפויי אתא (ב"ב צג:) והביאוהו התוס' כאן בדף כד: ד"ה איכא ובדף כו. ד"ה ולא מסיימי.

ופירוש נאה על "אין מדליקין לפי שאין מדליקין", עי' עוד בשו"ת ויצבור יוסף (סי' מט אות ו).


נ.ב
על גוף דברי הרב כוכב עברתי רק מקופיא, וחזול"מ בעז"ה.","249","","4218","True","True","False","","272","79.182.188.251","0","24267","שבת|כו ע"א",""),new Message("24311","24280","תודה","30/10/12 04:23","יד חשון","תשע"ג","04:23","דוד כוכב","לא בדקתי איך יתפרש "ולא מסיימי" שבשאר מסכתות, ואיך פירשו כל המפרשים.","125","","4217","True","True","False","","117","31.44.135.181","0","24267","שבת|כו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);