var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2545;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","68"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2545","0","בשכם שכיחי רוצחים","14/06/10 18:03","ב תמוז","תש"ע","18:03","חזון","נאמר שנותנים שני מלווים לרוצח בשגגה. המלווים אינם שומרי ראש כוחניים אלא שני שני תלמידי חכמים אשר ידברו על לב גואל הדם באם ירצה בכל אופן לפגוע ברוצח בשגגה.

שאלתי - מדוע באמת שני תלמידי חכמים, הרי הסבירות היא שגואל הדם מגיע במלוא עצביו לפגוע ברוצח ואם רוצים למנוע זאת יש צורך בשני שומרי ראש כוחניים!

כמו כן לשאלת החלוקה הגיאוגרפית של ערי מקלט נאמר שבשכם שכיחי רוצחים.
מה החשש שלכאורה מיקום ההערים בא לפתור לגבי שכם? (בהמשך אקשר שאלה זו לשאלה הראשונה).","75","","5071","True","True","False","","1216","192.115.103.103","0","0","מכות|ט ע"ב",""),new Message("2548","2545","אמר רבי אלעזר אמר רבי חנינא","14/06/10 21:51","ב תמוז","תש"ע","21:51","דוד כוכב","תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם, שנאמר וכל בניך למודי ה' ורב שלום בניך.
וזה מתקשר לאשכול בענין תורה וצבא.

ואדרבה,
כיון 'שגואל הדם מגיע במלוא עצביו', וכיון שהוא מורשה לפגוע ברוצח, ואין כל אדם רשאין לפגוע בגואל הדם,
האפשרות היחידה הקיימת היא למתן את המוטיבציה שלו בדברים רכים של תבונה.

אבל נשמע שיש בידך תשובה לשאלות. הבה ונשמענה.","125","","5071","True","True","False","","183","213.151.52.186","0","2545","מכות|ט ע"ב",""),new Message("2554","2545","שני תלמידי חכמים","15/06/10 08:45","ג תמוז","תש"ע","08:45","בתר ממוצע","תאר לעצמך רוצח בשגגה שמלווה שני תלמידי חכמים גדולים נניח לצורך הדוגמא הרב מרדכי אליהו זצ"ל והחזון איש כל יהודי שרק יראה את המראה הזה אפילו ליבו בוער כאש לנקמה ימתן את עצמו לנוכח המעמד שתלמידי חכמים אלו מלווים את הרוצח בשגגה.
עצם הפניה של תלמידי החכמים לרוצח בשגגה (למאן דאמר אחד בגמרא) ודיבורם עימו בנחת עם היראת שמים שלהם בודאי ובודאי יכול להרגיע את המצב ולמנוע הריגה נוספת.

לעומת זאת אם ניקח 2 בריונים שומרי ראש אז ודאי שגואל הדם יתכס עיצות ותחבולות ל"נטרל" את שומרי הראש על מנת להגיע לרוצח בשגגה ולהתנקם בו.

לגבי השאלה עם שכם:
תוספות בדף ט. בגלעד שכיחי רוצחים. פי' ולהכי הוצרכנו לערי מקלט לפי כשהורגים מזיד בלא עדים הקב''ה מזמנן לפונדק אחד כדאמרי' לקמן (דף י:): והוא הדין לשכם.","138","","5070","True","True","False","","244","193.27.93.1","0","2545","מכות|ט ע"ב",""),new Message("2549","2548","מי שמגיע בתפילה למשפט זה:","14/06/10 22:06","ב תמוז","תש"ע","22:06","Almuaddib",""תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם"

ולא נאבק לבלוע את צחוקו, כנראה שאינו מתפלל בכוונה, וד"ל.","107","","5071","True","True","False","","174","77.125.111.183","0","2545","מכות|ט ע"ב",""),new Message("2597","2548","חוסר דיוק בהבנה של "מרבים שלום בעולם"","17/06/10 10:10","ה תמוז","תש"ע","10:10","משיב מאורות דף היומי","מימרא זו באה לבאר מהו שלום, ולומר ששלום אינו מה שברחוב קוראים שלום, אלא משהו אחר, [שיש לעיין ברצינות בהגדרת מהותו] אבל המימרא לא באה להגדיר מהו ת"ח.

וממילא לא נכון להשתמש בה כדי להסביר איך, ברמה הטכנית, ידבר הת"ח עם גואל הדם.

מרבים שלום בעולם לא אומר שהם פסיכולוגים טובים, וגם לא קשור לזה שהם צריכים לדבר עם גואל הדם.

אמנם נכון, שהם יכולים לטעון טענה אל גואל הדם, המבואר ברש"י : בשגגה בא לידו.
אבל אין זה משתלשל מכוונת חז"ל במרבים שלום בעולם, שהוא דבר כללי מאוד.","142","","5068","True","True","False","","216","85.130.130.141","0","2545","מכות|ט ע"ב",""),new Message("2550","2549","מדבריך משמע","14/06/10 22:51","ב תמוז","תש"ע","22:51","דוד כוכב","שאתה לועג לדברי הגמרא,
וזה בודאי דבר לא ראוי.

ואם ראית כאלו שאינם מרבים שלום,
כנראה שאינם בכלל אותם תלמידי חכמים.","125","","5071","True","True","False","","132","213.151.52.186","0","2545","מכות|ט ע"ב",""),new Message("2558","2549","אני מוחה על דבריך בתוקף!","15/06/10 13:05","ג תמוז","תש"ע","13:05","בתר ממוצע","סגנון כזה על לעג לתלמידי חכמים לא מתאים לפורום זה

כנראה שאתה באמת לא מקושר ולא מכיר תלמידי חכמים וכמו כן לא מכיר את פעולתם.

מדבריך ניכר שאתה חשוף לתשקורות - זה לא מקום שממנו לומדים על דרכי תלמידי החכמים.","138","","5070","True","True","False","","251","193.27.93.1","0","2545","מכות|ט ע"ב",""),new Message("2596","2549","גדר תלמיד חכם בחז"ל","17/06/10 09:52","ה תמוז","תש"ע","09:52","משיב מאורות דף היומי","כנראה שבכל האשכול גדר תלמיד חכם הוא נמדד רק בידע, אבל תלמיד חכם בחז"ל הוא אדם שהידע שלו נובע מהיראת שמיים שבו, ולא מהערכה לידע בתור ידע, או בגלל תוכנו. אלא מצד שמדובר בידע שהוא דבר ד', שד' ציווה לדעת אותו גם בלי קשר לקיום שאר מצות, וגם שהוא ידע המחייב את עבדיו בקבלת עול מלכותו, כלומר ידיעת כל המצות.

וממילא הדיון על יודעי התורה כידע, ולא כמצב דתי של היודע, הופך לפחות רלוונטי.","142","","5068","True","True","False","","246","85.130.130.141","0","2545","מכות|ט ע"ב",""),new Message("2556","2550","מדבריך משמע","15/06/10 12:14","ג תמוז","תש"ע","12:14","Almuaddib","שאיש צדיק תמים אתה, ואינך יודע מה מתרחש במחוזותינו.

אילולי דמסתפינא, הייתי מספר מה עובר על ישיבת פוניבז' בשנים האחרונות, או על מה ולמה בניו של האדמו"ר **** אינם מדברים זה עם זה כבר שנים.

אבל עדיף לי שתחשוב שאני לועג לדברי הגמרא, משאצטרך לגרום לך לשבירת האמון.

אשב בדד ואדום כי נטל עלי.","107","","5070","True","True","False","","223","81.218.141.168","0","2545","מכות|ט ע"ב",""),new Message("2561","2554","2 פירושים נוספים","15/06/10 13:58","ג תמוז","תש"ע","13:58","הכינור","א. מכיוון שיש שם הרבה רוצחים אז אנשים מסתובבים עם נשק עליהם ולכן יש יותר מקרים של רצח בשגגה.
ב. יש אווירה של זלזול בערך של חיי אדם ולכן אנשים פחות נזהרים מלהרוג ויהרגו בשוגג למרות שלא יעשו זאת במזיד.","156","","5070","True","True","False","","144","84.229.226.119","0","2545","מכות|ט ע"ב",""),new Message("2559","2556","מעניין מאד","15/06/10 13:07","ג תמוז","תש"ע","13:07","בתר ממוצע","על הצבא אתה מגן ועל פונוביז אתה אומר לשון הרע.....","138","","5070","True","True","False","","216","193.27.93.1","0","2545","מכות|ט ע"ב",""),new Message("2562","2556","בסדר","15/06/10 14:32","ג תמוז","תש"ע","14:32","דוד כוכב","אני מבין מדבריך שלא פיקפקת בדברי הגמרא (בסיום מסכתות בני"ך ובתמיד) שקבעה שת"ח מרבים שלום בעולם.
אלא טענת שקיימים ת"ח שאינם נוהגים כן.
את"ל שכך המצב (ולא משנה לצורך העניין מי ומנין הם), אחת מהשתים:
או שאתה מפרש "מרבים שלום" שחייבים הם לנהוג כך, אך לא בהכרח כו"ע מקיימים.
או שצ"ל שמחרחרי מדנים אינם בכלל ת"ח המוזכרים כאן.

ואפשר שבזה נסתפקו רב הונא ורב חסדא במסכת גיטין דף לא ע"ב ובדף סב ע"א:
"רב הונא ורב חסדא הוו יתבי, חליף ואזיל גניבא עלייהו, אמר חד לחבריה: ניקום מקמיה, דבר אוריין הוא, א"ל אידך: מקמי פלגאה ניקום?"
אף שגניבא היה ת"ח גדול ונאמרו שם שמועות מפיו, פיקפקו מלכבדו כיון שהיה חולק על החכמים, שהיה מצערו למר עוקבא שהיה אב בית דין. רש"י שם.","125","","5070","True","True","False","","128","95.86.80.139","0","2545","מכות|ט ע"ב",""),new Message("2569","2559","לא אמרתי דבר על פוניבז'","15/06/10 20:21","ג תמוז","תש"ע","20:21","Almuaddib","","107","","5070","False","True","False","","125","77.125.75.229","0","2545","מכות|ט ע"ב",""),new Message("2574","2562","חו"ח לפקפק בדברי הגמרא, אך יתכן לומר","16/06/10 10:46","ד תמוז","תש"ע","10:46","Almuaddib","שנשתנו הטבעים.","107","","5069","True","True","False","","155","81.218.141.168","0","2545","מכות|ט ע"ב",""),new Message("2587","2569","עצם האיזכור בלשון שלילה אומר הכל","17/06/10 08:31","ה תמוז","תש"ע","08:31","בתר ממוצע","להלן דבריך:
"אילולי דמסתפינא, הייתי מספר מה עובר על ישיבת פוניבז' בשנים האחרונות"

לא נראה כי כבודו בא לשבח...","138","","5068","True","True","False","","220","193.27.93.1","0","2545","מכות|ט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);