var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2581;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","65"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","54")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2581","0","בחילוק בין קולטות רק לדעת או גם שלא לדעת","16/06/10 15:35","ד תמוז","תש"ע","15:35","משיב מאורות דף היומי","אם הבנתי נכון, הנפקא מינה של הדין שקולטות שלא לדעת או אינן קולטות, הוא האם מותר לגואל הדם להרוג את הרוצח בתוך העיר מקלט.

ואיך נדע אם נכנס לדעת או לא?
גואל הדם בא לרוצח והוא יטען לו ריאית שנכנסת שלא לדעת... והרוצח יטען לו לא נכון... והמוציא מחברו עליו הראיה...

בעצם צריך תמיד עדים איך היתה הכניסה של הרוצח?

בתודה מראש לכל הגולשים.","142","","5069","True","True","False","","1295","82.166.18.134","0","0","מכות|י ע"א",""),new Message("2585","2581","קליטה לדעת","16/06/10 18:33","ד תמוז","תש"ע","18:33","ברוך","א. כיצד נדע - הריטב"א כתב שאינן קולטות שלא מדעת הוא בעת שהרוצח נכנס ישן על כתפו של מישהו אחר. כלומר, אכן צריך עדים וראיה כיצד הייתה הכניסה, אך זוהי דוגמא לכניסה שודאי היתה שלא מדעת.

ב. מבחינה מעשית, נראה שמעשיו של אדם שמבין כי הגיע לעיר מקלט מעידים עליו כי הבין זאת, בעוד שאדם שחושב שעליו להמשיך לברוח נראה אחרת לגמרי, ואין בעיה שעדים (שומרי העיר אולי?) ישימו לב.

ג. רצוני להעלות כהצעה אפשרות נוספת, אשר לעת עתה לא מצאתי שיש מן המפרשים שהעלה אותה. מה היחס בין הדין של אי קליטה שלא מדעת לבין הצורך להעלות שכר? אם נניח כי שתי ההלכות קשורות זו לזו, יצא לנו כי בעוד שששת ערי המקלט יועדו לרוצחים, ועל כן הוא זוכה בתושבות העיר ובחסותה גם שלא מדעתו, הרי שמ"ב ערי הלווים שייכות ללווים ולא לרוצחים. אלא שאם רוצח ישלם ללווים, יכול הוא לקנות לו זכות מגורים וממילא את הגנתה של העיר. מי שאינו מתכוון לזכות במקום בעיר על ידי תשלום שכר, אין העיר קולטתו. ואולי נרחיק ונאמר, כי הדעת כאן אינה דעתו הפרטית של הנכנס, אלא מדעת העיר הקולטת, שעל הרוצח לשלם לה עבור הזכות להמנות בין תושביה","86","","5069","True","True","False","","269","212.76.99.175","0","2581","מכות|י ע"א",""),new Message("2589","2581","אפשר לתאר עוד מקרים שלא לדעת","17/06/10 08:36","ה תמוז","תש"ע","08:36","בתר ממוצע","נניח שרוציח בשגגה התעלף ולקחו אותו לטיפול בעיר מקלט - ודאי שזה לא לדעת.

הרוצח בשגגה היה שתוי, על כדורים, וכו'.. כל מקרה שברור שהוא לא היה במצב של "דעת" שהיה על זה עדות זה מתקבל ולכן לא נקלט","138","","5068","True","True","False","","196","193.27.93.1","0","2581","מכות|י ע"א",""),new Message("2586","2585","מקורות לאפשרות שלישית שלך","16/06/10 23:52","ד תמוז","תש"ע","23:52","משיב מאורות דף היומי","השפת אמת והתוס' יו"ט אומרים את זה.","142","","5069","True","True","False","","220","85.130.130.141","0","2581","מכות|י ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);