var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26054;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26054","0",""הכא במאי עסקינן? מן הצד."","08/01/13 16:45","כו טבת","תשע"ג","16:45","רועי אלימלך","קודם כל תודה שאני שואל שאלות שלא קשורות למסכת שבת ולמרות זאת אתם עונים לי..
אז ככה הבאנו 2 דעות אחת של רב (לשון 2) ואחת של שמואל
רב:סכך פסול באמצע הסוכה פוסל ב4 אמות וזה הדין גם מן הצד
שמואל:באמצע 4 טפחים בצד 4 אמות (יוצא מגדר דופן עקומה)
הביאו הוכחה ראשונה לרב מהמשנה "נתן עליה נסר שהוא רחב 4 ט' כשרה"
אמרנו שזה בסדר לרב שאומר שפוסל ב4 אמות בגלל זה היא כשרה כי עוד לא הגיע ל 4 אמות
אבל לשמואל למה היא כשרה הוא סובר שפוסל אפילו ב4 טפחים! אז עונה לך ואומר פה מדברים על מן הצד...(וכשר מדין דופן עקומה)
יופי אז מה החידוש של המשנה? אנחנו מכירים את הדין של דופן עקומה עוד לפני שאמרת לנו שמדברים מהצד היינו מבינים את זה (שהסוכה הזאת כשרה) לבד...","359","","4129","True","True","False","","960","212.29.233.108","0","0","סוכה|יז ע"ב",""),new Message("26059","26054","שאלה טובה מאוד","08/01/13 23:27","כו טבת","תשע"ג","23:27","דוד כוכב","שאלה זו שאל הר"ן על הרי"ף מסכת סוכה דף ז ע"ב (הובא במלאכת שלמה על משנה ו):
"ותמהני אמאי נקט במן הצד אטו דינא דדופן עקומה [אתא הכא לאשמועינן ובמתני' נמי אמאי קתני לה הכא דהא דינא דדופן עקומה] לקמן קתני ליה במתני' [דף יז א] בבית שנפחת ונ"ל דרבותא אשמועינן דס"ד אמינא כי גזרינן גזירת תקרה ה"מ בסוכה שכולה נסרים ומפסלא כולה דדמיא לתקרה אבל סוכה שיש בה שיעור הכשר סד"א לא גזרינן ביה גזירת תקרה ויהא מותר לישן תחת הנסר קמ"ל".
כלומר שיש חידוש במשנה ו' שיש גזירת תקרה אפילו בנסר אחד.

תירוצים נוספים:
דין דופן עקומה מבואר במשנה ו', וחוזר ומתבאר במשנה י' עם חידושים נוספים:
במשנה ו' מבואר שנסר רחב אחד מהצד אינו פוסל, משום דין דופן עקומה. ובמשנה י' מבואר שגם אם יש דפנות עקומות מכל הצדדים עדיין כשר.
במשנה ו' מבואר שנסר העשוי בעיקרו מדבר הכשר לסכך אלא שהוא רחב יותר מדאי - אינו פוסל - משום דין דופן עקומה. ובמשנה י' מבואר שגם תקרה העשויה מדבר שהוא פסול לגמרי לסכך בו אינו פוסל - משום דין דופן עקומה.

כעין החילוק האחרון ביאר התפארת ישראל את הרבותא שנוסף בדין האחרון שבמשנה י' על הדין הראשון שם.","125","","4129","True","True","False","","130","37.60.47.45","0","26054","סוכה|יז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);