var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26316;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26316","0","מלך וציבור","19/01/13 20:12","ח שבט","תשע"ג","20:12","גיא","וא''ר חסדא מלך וצבור מלך נכנס תחלה לדין שנאמר לעשות משפט עבדו ומשפט עמו ישראל מ''ט איבעית אימא לאו אורח ארעא למיתב מלכא אבראי ואיבעית אימא מקמי דליפוש חרון אף

בטעם השני של "מקמי דליפוש חרון אף"
כיצד המלך בכניסתו ראשון למשפט ממתיק את חרון האף?
האם הוא עצמו סופג את עיקר חרון האף כך שלעם לא יהיה הרבה חרון אף,
או מכיון שחביב המלך עובר החרון אף ממילא?
או שאולי טעם אחר.אם אפשר להסביר.תודה רבה.

שבוע טוב לכל עם ישראל","174","","4117","True","True","False","","1171","87.69.239.237","0","0","ראש השנה|טז ע"א",""),new Message("26319","26316","הפירוש הוא","19/01/13 20:26","ח שבט","תשע"ג","20:26","כדי","שככל שנכנסים רבים יותר לדין, ממילא הולכים ונערמים חטאיהם כהררים לפני הקב"ה (כביכול), וזה גורם לכעס של הקב"ה (כנ"ל) על בריותיו.
ולכן, מפני כבוד המלך, על מנת שיוטבו הסיכויים להוציאו זכאי בדינו, הוא נכנס בראשונה לפני כל הציבור, כדי שידונוהו ב'רוח טובה'.

ובגוף עניין זה שהציבור גורמים לריבוי חרון אף, ע"ע בגמ' ע"ז (ה.) אי אשמעינן ציבור וכו' וי"ל. ועי' שם בע"ז (ד:) דבתלת שעי קמייתא מיפקיד דינא.
ובעניין מלך וציבור, עי' בטורי אבן (ר"ה יז:) שכתב שמלך חשיב כציבור. ע"ש. ואעפ"כ חזינן הכי שכאן עדיף המלך מציבור, ויש להסביר בכמה אופנים.","249","","4117","True","True","False","","188","109.64.219.96","0","26316","ראש השנה|טז ע"א",""),new Message("26320","26316","ראה רש"י בסוגיה המקבילה","19/01/13 20:31","ח שבט","תשע"ג","20:31","דוד כוכב","במסכת עבודה זרה דף ב ע"ב:
"דליפוש חרון אף - של הקדוש ברוך הוא מפני פשעי צבור שמא חס ושלום יפרע מן המלך כל סורחנו מפני החרון".

ושם במהרש"א בחידושי אגדות:
"מקמי דליפוש חרון אף וכו'. לכאורה בפרש"י הכא ובמסכת ר"ה דלא ליפוש חרון אף דצבור שהוא גדול מפני שהם רבים ויפרע אח"כ מן המלך אין זה דומה הא דרומי חייבת הם ג"כ רבים וליפוש חרון אף על שאר העובדי כוכבים וצ"ל דבחשיבותא תליא מלתא דבין רבים ובין יחיד חס הקדוש ברוך הוא על חרון אף דליפוש על החשוב טפי ודו"ק".","125","","4117","True","True","False","","145","95.86.93.19","0","26316","ראש השנה|טז ע"א",""),new Message("26345","26316","אולי אפשר קצת אחרת","21/01/13 06:49","י שבט","תשע"ג","06:49","קותי","הרי כל מינוי יוצא מלפניו יתברך ואם לא נגזר עליו להיות מלך הרי לא יהיה
ממש אקטואלי למחר
ואין אדם מתמנה פרנס על הציבור אלא אם כן קופה של שרצים לו מאחוריו
כאשר הקב"ה רואה את מי הוא מינה למלך
פג כעסו מהציבור כי עם כזה מלך אי אפשר להגיע להשגים טובים יותר","217","","4115","True","True","False","","220","79.183.66.148","0","26316","ראש השנה|טז ע"א",""),new Message("26323","26320","מחילה אבל לא כל כך הבנתי","19/01/13 20:58","ח שבט","תשע"ג","20:58","גיא","תודה רבה לשניכם על היחס והתשובה לשניכם.
מה גורם שתהיה "רוח טובה" במשפט המלך אם הוא נכנס ראשון לפני הציבור?
מה יש בפעולה זו שתהיה רוח טובה?

ולגבי ההסבר של ר' דוד כוכב,לא הצלחתי להבין את המהרש"א(הארמית שלי עדיין לא מדוברת ולא הצלחתי לקשר כל כך)
ואם הבנתי נכון לגבי הרש"י,האם הכוונה שאם המלך יכנס אחרון,לאחר שהקב"ה ראה את כל חטאי העם,אז הוא יהיה מלא בחרון אף ויפרע מן המלך בטענה של "איך כל העם שלך מלאים בחטאים"?
וזה מחזיר אותי לשאלה הראשונה,מה גורם בכך שהמלך נכנס ראשון שלא יהיה חרון אף על העם?

שוב תודה רבה ושבוע טוב.","174","","4117","True","True","False","","216","87.69.239.237","0","26316","ראש השנה|טז ע"א",""),new Message("26325","26323","כלומר","19/01/13 21:12","ח שבט","תשע"ג","21:12","דוד כוכב","פעולה זו אינה מוסיפה רוח טובה, אלא מונעת את ההיפך - את חרון האף בדינו של המלך.
אם דנים את המלך קודם, העבירות של איש אחד שנתגלו בו אינן משפיעות כל כך על דינו של הציבור שאחרי כן.
אבל אם הוקדם דינו של הציבור ונתגלו עברות רבות מאוד, דינו של המלך שאחר כך עלול להיות מושפע מכך.

דברי המהרש"א הם לא חשובים לעניין שאלתך, חוץ מהנקודה שהוא מבהיר את ההבדל בין מלך לציבור בכך שציבור הם רבים ולכן עוונותיהם מרובים.","125","","4117","True","True","False","","105","95.86.93.19","0","26316","ראש השנה|טז ע"א",""),new Message("26328","26325","[ללא נושא]","19/01/13 21:30","ח שבט","תשע"ג","21:30","גיא","ז"א שהדליפוש חרון אף מתייחס רק לחרון אף לגבי המלך,שלא יהיה עליו חרון אף?
והחרון אף על הציבור מוכרח להיות,אך בשביל להציל את המלך מכניסים אותו ראשון כי עבירה של אדם אחד אינה מעוררת כל כך חרון אף.

האם זו הכוונה?","174","","4117","True","True","False","","344","87.69.239.237","0","26316","ראש השנה|טז ע"א",""),new Message("26329","26328","כן","19/01/13 21:31","ח שבט","תשע"ג","21:31","דוד כוכב","","125","","4117","False","True","False","","80","95.86.93.19","0","26316","ראש השנה|טז ע"א",""),new Message("26349","26345","כן, אפשר אחרת:","21/01/13 08:00","י שבט","תשע"ג","08:00","יהודי_קדום",""הַמַּנְהִיג סוֹפֵג אֶת הָאַרְבָּעִים, וְהַיּוֹשֵׁב בַּקָּרוֹן סוֹפֵג אֶת הָאַרְבָּעִים רַבִּי מֵאִיר פּוֹטֵר. וְהַשְּׁלִישִׁית שֶׁהִיא קְשׁוּרָה לָרְצוּעוֹת, אֲסוּרָה". (משנה כלאים פרק ח).

רבי מאיר פוטר את היושב בקרון אבל אין הלכה כמותו...

פי' הברטנורה: " וְהַשְּׁלִישִׁית שֶׁהִיא קְשׁוּרָה לָרְצוּעוֹת. אם שני סוסים קשורים בקרון וקשר שם חמור אף על גב דבלא חמור קאזלי אסור ולא חזינן לחמור כמאן דליתיה: "

כל מי שמקשר משנה זו לדברים אקטואליים עושה זאת על דעת עצמו בלבד ","233","","4115","True","True","False","","149","79.182.145.217","0","26316","ראש השנה|טז ע"א",""),new Message("26351","26349","המנהיג רוצה לקבל 40","21/01/13 08:11","י שבט","תשע"ג","08:11","קותי","הוא יסתפק בהרבה פחות","217","","4115","True","True","False","","155","79.183.66.148","0","26316","ראש השנה|טז ע"א",""),new Message("26352","26351","חזק...","21/01/13 08:18","י שבט","תשע"ג","08:18","יהודי_קדום","לא הבנתי - כל כוונתי בהבאת המשנה היא רק שנתחזק כולנו בתורה הקדושה וביהדות ","233","","4115","True","True","False","","119","79.182.145.217","0","26316","ראש השנה|טז ע"א",""),new Message("26374","26352","אינני מבין את הדיון.","21/01/13 11:34","י שבט","תשע"ג","11:34","כוכב קטן","האם "משהו חדש מתחיל"?","262","","4115","True","True","False","","75","95.86.93.19","0","26316","ראש השנה|טז ע"א",""),new Message("26393","26374","ח"ו! אנחנו רק לומדים תורה כי לקח אנו לא","21/01/13 14:19","י שבט","תשע"ג","14:19","יהודי_קדום","לומדים!","233","","4115","True","True","False","","87","37.26.146.135","0","26316","ראש השנה|טז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);