var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=26687;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("הודעה למגידי שיעורים ולמשתתפי השיעורים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=638")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("26687","0","סיכום דף קכא ע'מ א' (הדף של יום ששי)","03/02/13 02:21","כג שבט","תשע"ג","02:21","המכריע","קכא.
זב וזבה מצורע ומצורעת בועל נדה וטמא מת – זמן טבילתן ביום השביעי עצמו משהאיר המזרח.
נדה ויולדת – זמן טבילתן בלילה שלאחר שביעי.
בעל קרי – אסור בדברי תורה ובתפילה מדרבנן ללא טבילה.
לאכילת תרומה – אינו נטהר עד שיעריב שמשו, אבל לד"ת מותר מיד כשטבל.
תפילת נעילה – קי"ל דפוטרת של ערבית, כלומר שאפשר להתפלל אותה בלילה.

זב וזבה וכו' ששביעי שלהן חל ביום הכיפורים – טובלין ביום כדי שיוכלו לאכול תרומה לערב.
נדה ויולדת שליל טבילתן חל בליל יוהכ"פ – טובלות בליל יוהכ"פ.
בעל קרי שראה ביוהכ"פ עצמו – קודם שהתפלל מנחה, טובל לכו"ע כדי שיוכל להתפלל מנחה.
לאחר מנחה – לר' יוסי בר יהודה טבילה בזמנה לאו מצוה וימתין לערב ויטבול ויתפלל נעילה וערבית.
לר' יוסי טבילה בזמנה מצוה, ויטבול ביום הכיפורים עצמו.

אשה שיצאה מלפנינו מעוברת ושבה ריקנית
לת"ק מטבילין אותה ל"ה טבילות כדי שתקיים טבילה בזמנה לכל האפשרויות.
לר' יוסי בר יהודה טובלת לאחר ג' שבועות (שבועיים לנקיבה ושבוע לזוב) ודייה בכך.

נכרי שבא לכבות – אין אומרים לו כבה, דאמירה לעכו"ם שבות מדרבנן (ואפי' באיסור דרבנן).
ואין צריך לומר לו אל תכבה, דאין שביתתו עלינו.
ויכול לומר כל המכבה אינו מפסיד. (ואע"פ שאין ראיה ממשנתינו הלכה כרב אמי. תוס').
ואף שיודע שנוח לו לישראל, אדעתא דנפשיה קא עביד.

קטן שבא לכבות שלא לדעת אביו – לריו"ח אין ב"ד מצווין להפרישו.
וכן קטן שאוכל נבילות וכדומה. (לתוס' היינו בלא הגיע לחינוך).
(ולמ"ד מצווין היינו רק בדאורייתא. וכאן מצווין רק למ"ד משאצל"ג חייב או בצריך לפחמין. תוס').
בא לכבות לדעת אביו – מונעין אותו, ששביתתו עלינו. (וה"ה בעבדו שבא לכבות. רש"י).

כפיית קערה על נר להצלת קורה – מותר באופן שלא יכבה, ואף שמטלטל לצורך דבר שאינו ניטל.
ולמ"ד אין כלי ניטל אלא לצורך דבר הניטל, שרי רק בצריך למקומה של הקערה.
כפיית קערה על צואה כדי שקטן לא יטפח – מותר. ועי' להלן דהיינו צואה של תרנגולין דהוי מוקצה.
אבל צואה של קטן חזיא לכלבים ואף אם הטילה היום אינה מוקצה ויכול לפנותה בעצמה.
ואף צואת תרנגולין, היינו באשפה שבחצר. אבל לא באשפה, מפנין מדין גרף של רעי.
ואם היא באשפה שברה"ר אין לכפות עליה כלי, כיון דקטן לא נמצא שם מחוץ לחצירו.
כפיית קערה על עקרב שלא יישך – לת"ק מותר,
לר"י בשם ריב"ז הוי חשש צידה דאורייתא בלא פקו"נ (דהיינו כשאינו רץ אחריו).","199","","4121","True","True","False","","812","95.86.97.126","0","0","שבת|קכא ע"א",""),new Message("26688","26687","לעמוד ב'","03/02/13 02:22","כג שבט","תשע"ג","02:22","המכריע","קכא:
נהרות המושכין ומעיינות הנובעין – שביתתן כרגלי הממלא, ואין בהן משום בא מחוץ לתחום,
דכיון דניידי לא קנו שביתה במקומן כשאר הפקר.
ואין בהן מוקצה משום נולד, כיון דדרכן בכך דעתו עליהם.
ומהאי טעמא צואה של קטן ל"ה מוקצה אף שהטילה היום, וכנ"ל.
גרף של רעי – מותר לפנותו מהבית ומהחצר, אם אינו באשפה. וגם להוציאו בעצמו בלא כלי.

מזיקין ההורגים שרצים אחריו – לריב"ל נהרגין לדברי הכל.
ולרב הונא אין נהרגין, ורק כפיית קערה התירו.
כשאין רצין אחריו – לרבי יהודה אין נהרגין, לרבי שמעון חמישה נהרגין לריב"ל.
ואלו הן; זבוב שבמצרים, צירעה שבנינוה, עקרב שבחדייב, נחש שבא"י, וכלב שוטה בכל מקום.

(זו שיטת רש"י. ולתוס' לר"י שרי רק חמישה וברצין, אבל שאר אסורין אף ברצין דבהם ל"ה פקו"נ,
ור"ש שרי לריב"ל אף שאר ואף באין רצין וכ"פ ריב"ל.
ור"ה פוסק דאסור, ופסקו ר"ח ור"י דהלכה כמותו דשרי רק בדריסה לפי תומו).

ההורג נחשים ועקרבים בשבת – לרבה בר"ה רוח חכמים נוחה ממנו.
(והיינו אפי' באין רצין אחריו. תוס'. וקשה לרש"י מברייתא הנ"ל דשאר נחש ועקרב אסור לכו"ע בא"ר),
לאביו רב הונא אסור.
(נזדמנו לו נחשים ונישופין בו וכו' , הרגן וכו', לא הרגן בידוע שחטא ונזדמנו להורגו ונעשה לו נס).
מעשה שהרג ניותי אחד את הנחש ואמר רבי " פגע בו כיוצא בו" ולא הוכרע אם לשבח או לגנאי.
(ותוס' תמה לרש"י דבאין רצין לא שרי אלא חמישה, וסתם נחש אינו מהן, א"כ ודאי לגנאי).
רבי ינאי התיר להרוג צירעה ונחשים ועקרבים בשבת, אבל יתכן שרק לפי תומו.
רוק – דורסו לפי תומו, ואינו מכוון לממרח ואשווי גומות, ומשום מיאוס לא גזרו (אף לר"י).
נחש ועקרב – דורסן לפי תומו, שא"צ לישמט, ומפני סכנה לא גזרו באינו מכוון.
(ועי' ב"י סי שטז ושו"ע סעיף י-יא דלפי תומו דרוק היינו שאינו מכוון, ולפי תומו דנחש ועקרב סגי שלא יעשה להדיא, אלא א"צ לישמט אע"פ שמכוון).

פמוטות של בית רבי – מותר לטלטלן.
לרש"י קטנות שניטלות ביד אחת, וללא חוליות. ולתוס' גדולות או בעלי חוליות, ועי' לעיל (לה.).","199","","4121","True","True","False","","239","95.86.97.126","0","26687","שבת|קכא ע"א",""),new Message("57830","26687","איך נלמד העניין של שביתתו עלינו?","01/08/18 04:13","כ אב","תשע"ח","04:13","קותי","מי זה עלינו? בית דין? כל אחד ואחד?
אם זה נלמד מהפסוק "ובנך ובתך"
אם לא מנע האם זאת עבירה דאורייתא?","217","","2116","True","True","False","","183","194.90.89.5","0","26687","שבת|קכא ע"א",""),new Message("26689","26688","יש גם מחלוקת בהגדרת "לפי תומו"","03/02/13 02:36","כג שבט","תשע"ג","02:36","דוד כוכב","אם ההיתר רק שאין צריך לישמט מהנחש, או שמכוין לדורסו ורק מראה עצמו כדורס לפי תומו.","125","","4121","True","True","False","","126","95.86.120.124","0","26687","שבת|קכא ע"א",""),new Message("26700","26689","הוספתי מעט בעקבות דבריך (אע"פ שכבר נרמז)","03/02/13 15:31","כג שבט","תשע"ג","15:31","המכריע","","199","","4121","False","True","False","","136","95.86.97.126","0","26687","שבת|קכא ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);