var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27714;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","54"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","36"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","27")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27714","0","הכל עבדים","24/04/13 21:13","יד אייר","תשע"ג","21:13","גיל ושמחה","נאמר בגמרא בדף מג ע"ב, שאליהו הנביא לעולם לא יבוא בערבי שבתות וחגים מפני הטורח אבל משיח בן דוד יכול לבוא משום שכחל האומות יהיו עבדים לישראל.
רק בשביל זה כדאי, שיבוא המשיח עכשיו. אבל בערבי שבתות וחגים? האומות יהיו עבדים? ומי יבשל לכבוד שבת קודש? שמא תאמר: כל האומות יתגיירו? מתי? באיזה בי"ד? של הרב דרוקמן או של הרב שרמן?
למרות העוקץ השאלה אמיתית.
יתכן, שיש גם תשובה: תיקו. כלומר: כשיבוא המשיח, הוא כבר יפתור גם בעיית בישולי עכו"ם או אולי כל צורכם של ישראל ייעשה בדרך ניסית.
מה דעתך?","363","","4041","True","True","False","","1052","94.159.229.32","0","0","עירובין|מז ע"א",""),new Message("27715","27714","מה הבעיה, בישולי נכרים?","24/04/13 21:21","יד אייר","תשע"ג","21:21","דוד כוכב","הם לא צריכים להתגייר. הם יעשו את כל העבודה כגויים. רק את האש תחת לקדרות ידליקו ישראל, עבור זה יש פנאי, גם ביום שבא משיח.","125","","4041","True","True","False","","149","212.76.114.9","0","27714","עירובין|מז ע"א",""),new Message("27716","27715","הדלקת האש","24/04/13 21:34","יד אייר","תשע"ג","21:34","גיל ושמחה","אם אינני טועה, זה לא לפי כל השיטות. לשיטת ה"בית יוסף" לא מספיק שישראל ידליק את האש אלא עליו לעשות כל מלאכת הבישול. גם חלק מהאשכנזים מקפידים על כך.","363","","4041","True","True","False","","185","94.159.229.32","0","27714","עירובין|מז ע"א",""),new Message("27717","27716","בערך כך","24/04/13 21:40","יד אייר","תשע"ג","21:40","דוד כוכב","לשיטת ה"בית יוסף" לא מספיק שישראל ישליך קיסם לאש.
אני הצעתי שהוא ידליק את האש, זה טוב לכל הדעות, כמבואר במסכת עבודה זרה דף לח ע"ב: "אינו אסור עד שתהא תחלתו וגמרו ביד עובד כוכבים".","125","","4041","True","True","False","","113","212.76.114.9","0","27714","עירובין|מז ע"א",""),new Message("27718","27717","תודה","24/04/13 21:46","יד אייר","תשע"ג","21:46","גיל ושמחה","ובכל זאת כידוע יש מחמירים בכל מקום. לכן נראה, שהתשובה שהצעתי היא פתרון טוב לכל הדעות. העיקר שיבוא.","363","","4041","True","True","False","","178","94.159.229.32","0","27714","עירובין|מז ע"א",""),new Message("27720","27717","אגב שיטפיה לא דק","25/04/13 01:08","טו אייר","תשע"ג","01:08","כדי","לשיטת מרן הב"י לא מועילה שגירת התנור לגבי בישולי עכו"ם אלא הנחת קדירה בדווקא, וכמו שפסק בהדיא בשו"ע (יו"ד סי' קיג ס"ז).

ובעת לימודי גם אני התקשיתי קצת מצד בישולי עכו"ם (למרות שאפשר לתרץ בנקל), ואמרתי שמכאן קצת ראייה לשיטה שהביאו התוס' בע"ז (לח.) ויש שמטו בה משמיה דהרשב"ם, שבשפחה בבית ישראל אין דין בישולי עכו"ם. וזו ראייה נחמדה.","249","","4040","True","True","False","","478","79.177.187.41","0","27714","עירובין|מז ע"א",""),new Message("27719","27718","אבל אל תשכח","24/04/13 21:55","יד אייר","תשע"ג","21:55","דוד כוכב","אמרו במסכת יבמות דף כד ע"ב: "ת"ר: אין מקבלין גרים לימות המשיח".
ובאשר ל"חומרות" שאינן מבוססות על ההלכה, מתוך שאלתך מתברר שהמשיח יטפל בזה כבר ביום הראשון...","125","","4041","True","True","False","","163","212.76.114.9","0","27714","עירובין|מז ע"א",""),new Message("27723","27720","הנראה שדקתי, יש הדלקה שעושה מצוה","25/04/13 02:10","טו אייר","תשע"ג","02:10","דוד כוכב","כתבתי: 'את האש תחת לקדרות ידליקו ישראל'. והיינו שקודם הניחו את הקדירה. באופן זה הישראל עשה את כל הבישול והנכרי לא עשה כלום, כדתניא במסכת ביצה דף לד ע"א: "אחד מביא את האור, ואחד מביא את העצים, ואחד שופת את הקדרה, ואחד מביא את המים, ואחד נותן בתוכו תבלין, ואחד מגיס - כולן חייבין. והתניא: אחרון חייב וכולן פטורין! - לא קשיא: הא - דאייתי אור מעיקרא, הא - דאייתי אור לבסוף".
ובשו"ע שם מיירי בהדלקה שלפני הנחת הקדירה. ואביא ציטוטים לראיה:
בית יוסף יורה דעה סימן קיג אות ז (ב) ד"ה והר"ן כתב: "והכי מוכחא כולה שמעתין דאמרינן שופתת אשה קדרה ואמרינן הניח ישראל בשר ע"ג גחלים ומשמע דהדלקת האש בלחוד לא מהני ". כלומר דבעינן שאשת ישראל תשפות את הקדירה והיינו על האש, ושהישראל יניח את הבשר ע"ג גחלים. ועל זה כתב הר"ן שהדלקה לחוד שלפני כן לא מהני.
ביאור הגר"א על שולחן ערוך יורה דעה הלכות מאכלי עובדי כוכבים סימן קיג סעיף ז [יז]: "אין כו'. כמש"ש אלא דאי לא כו'". פירוש דבריו, שאמרו במסכת מנחות דף נז ע"א: "אמר רבה בר בר חנה אמר רבי יוחנן: הניח בשר על גבי גחלים, היפך בו - חייב, לא היפך בו - פטור. היכי דמי? אילימא דאי לא היפך ביה לא בשיל, פשיטא! אלא דאי לא מהפיך ליה נמי הוה בשיל, אמאי לא מיחייב? לא צריכא, דאי לא היפך ביה הוה בשיל מצד אחד כמאכל בן דרוסאי, וכי מהפיך ביה בשיל משני צדדין כמאכל בן דרוסאי, וקמ"ל, דכל מצד אחד כמאכל בן דרוסאי לא כלום הוא". הרי שגם הגר"א הביא ראיה דמיירי בה שההדלקה היתה לפני הנחת הבשר.
עוד שם בביאור הגר"א [יח] "ויש חולקין כו'. ... וליתא דדוקא גמרו ביד ישראל כה"ג מהני אבל לא תחלתו כמ"ש אלא דאי לא הפוך כו' וער"ן". כלומר שסובר כב"י, והיינו דבעינן שסוף המעשה יהיה ביד ישראל. ובמדליק תחת הקדירה זהו סוף המעשה.","125","","4040","True","True","False","","186","212.76.114.9","0","27714","עירובין|מז ע"א",""),new Message("27726","27723","יפה מאוד.","25/04/13 03:00","טו אייר","תשע"ג","03:00","כדי","לא שמתי לב לדקדוק בלשונך. אכן סברתך נאה ומקובלת לחלק בין הדליק ישראל לפני שפיתת הקדירה לבין הדליק לאחריה, ויש לה גם כמה הוכחות ברורות מסי' קיג שם.","249","","4040","True","True","False","","214","79.177.70.163","0","27714","עירובין|מז ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82860);