var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27736;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","30")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27736","0","שנים עשר אלף זוגים","26/04/13 03:33","טז אייר","תשע"ג","03:33","עם הארץ","״ תנא כולם מתו מפסח ועד עצרת״
לפי הגמרא מתו כל ימי הספירה וצ״ב מנין הביא הטור שמתו רק מפסח ועד ל״ג בעומר.","248","","4040","True","True","False","","1039","98.77.140.118","0","0","יבמות|סב ע"ב",""),new Message("27758","27736","ראה בב"י","26/04/13 17:10","טז אייר","תשע"ג","17:10","דוד כוכב","","125","","4040","False","True","False","","124","212.76.114.9","0","27736","יבמות|סב ע"ב",""),new Message("27791","27736","ועוד שאלה אם כולם מתו מה השמחה","30/04/13 20:38","כ אייר","תשע"ג","20:38","שלמה שטרסברג","כשפסקו למות הרי כל תלמידיו מתו ופסקו למות לא כי נפסקה הגזרה אלא כי הושלמה הגזרה וכולם מתו זו טרגדיה ושואה לעולם התורה ומה הצד השמח בזה שנשלמה הגזרה וכולם מתו","205","","4036","True","True","False","","308","213.151.49.171","0","27736","יבמות|סב ע"ב",""),new Message("27768","27758","בב״י","29/04/13 03:12","יט אייר","תשע"ג","03:12","עם הארץ","מביא את דברי האבודרהם בשם הרז״ה:
״ ויש מקומות שנוהגין לישא אשה ולהסתפר מל״ג בעומר ואילך שאמרו שאז פסקו מלמות״
לזאת התכוונת?
עדיין צ״ב","248","","4037","True","True","False","","267","98.77.140.118","0","27736","יבמות|סב ע"ב",""),new Message("27769","27768","עוד בב"י בסימן תצג (ב)","29/04/13 07:26","יט אייר","תשע"ג","07:26","דוד כוכב",""ומה שכתב {הטור} ויש מסתפרין מל"ג בעומר ואילך - כ"כ ה"ר דוד אבודרהם (עמ' רמה) בשם אבן הירחי (המנהיג הל' ארוסין סוס"י קו) משמו של הרז"ה וכ"כ ג"כ הר"י ן' שועיב (שם) וז"ל: "שמעתי שיש במדרש שמתו מפסח עד פרוס העצרת והוא ט"ו יום קודם העצרת כאמרם (שקלים פ"ג ה"ד) [עד] פרוס הפסח פרוס החג שהם חמשה עשר יום בניסן ובתשרי וכשתסיר חמשה עשר יום מארבעים ותשעה יום נשארו שלשים וארבעה והנה הם שלשים ושלשה שלמים ומגלחים ביום ל"ד בבוקר כי מקצת היום ככולו עכ"ל". ובספר אדם [וחוה] נתיב ה' (ח"ד מ"ד ע"ד) הועתק כן וכל זה כתב הרשב"ץ בתשובה (תשב"ץ ח"א סי' קעח) וכתב ולפי זה כל יום ל"ג אסור ומקצת ל"ד ולפי דעת (הרמב"ם) [הרמב"ן] מקצת לילה סגי כדאיתא בספר תורת האדם (מהדורת שעוועל עמ' רטו) ויש להתיר ביום ל"ג אם הוא ערב שבת לכבוד השבת עכ"ל".

וי"ל סברה בזה:
אמנם אותם תלמידים מתו משום היותם בתקופת 'בין פסח לעצרת' ככלל, כדברי הגמרא. זה הזמן בו אמורים להתעלות במעלה אחר מעלה - מתחתית מ"ט שערי טומאה שבה היו שרויים במצרים, ועד לרום המעלות להיות נכונים לקבלת תורה. והם, במקום להתרומם, השחיתו, ולא נהגו כבוד זה בזה.
אלא שכיון שעבר רוב הניכר מהספירה, ונותר שליש בלבד, כבר די היה בתיקונים שכבר נעשו, והם חדלו מלמות.","125","","4037","True","True","False","","140","212.76.114.9","0","27736","יבמות|סב ע"ב",""),new Message("27776","27769","אפרופו תיקונים","29/04/13 19:49","יט אייר","תשע"ג","19:49","עם הארץ","הגמרא משתמשת במילים ״ כולם מתו״ ואילו בב״י משתמש ״ פסקו מלמות״
הרמ״ע מפאנו זצ״ל בספרו ״ עשרה מאמרות״ מביא שעשרים וארבע אלף תלמידי ר״ע
היו אותם עשרים וארבע אלף אנשי שכם שנהרגו ע״י שמעון במעשה דינה.
אינני אוהב להרחיב בעניני גלגולים בפורום אולם לפעמים כדאי להביא ״ ממתקים״
הרמ״ע מפאנו טוען שנשמות אנשי שכם היו נשמות גדולות בכך שהסכימו למול את עצמם, מאחר שנרצחו ע״י שמעון עלתה נשמתם מנוכרים גמורים והתגלגלו באנשי שבט שמעון, אלו אותם עשרים וארבע אלף שמתו במגפה בעוון בנות מואב ״ והיו המתים במגפה ארבעה ועשרים אלף״, אותם עשרים וארבע אלף התגלגלו בתלמידי ר״ע , מבאר הרמ״ע מפאנו שהסיבה שלא נהגו כבוד זה בזה היתה שעדיין זכרו אחד לשני את עוונם בגלגול הקודם עם בנות מואב אולם סו״ס באו על תיקונם בגלגול זה ע״י שלמדו תורה. אולם עדיין נשארה הקושיה למה שינו חז״ל את מילות הגמרא ל״פסקו מלמות״ ומפרש הרה״ק פנחס פרידמן שהנה פסקו מלמות משמע שבאו על תיקונם ולא יצטרכו למות ולהתגלגל שוב.","248","","4037","True","True","False","","369","98.77.140.118","0","27736","יבמות|סב ע"ב",""),new Message("27793","27791","זה חלק מקושייתו את"ל שיש סתירה","30/04/13 20:55","כ אייר","תשע"ג","20:55","דוד כוכב","","125","","4036","False","True","False","","100","31.44.133.52","0","27736","יבמות|סב ע"ב","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);