var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=27960;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","58"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","32")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("27960","0","מטטרגי ?","08/05/13 11:40","כח אייר","תשע"ג","11:40","עלי","ההסבר למילה זו 'היכו', כלומר היכו בני גדר את בני חמתן.
וקשה להבין, וכי בני גדר היו אנשים אלימים סתם ושונאים לשכניהם ?
ונלענ"ד שבני גדר עשו חסד עם בני חמתן !
הרי אם חרג מי מבני חמתן ויצא מגבול תחומו בשוגג, לא יכול היה לזוז ולשוב לביתו בשבת,לכן רק אם מי מבני גדר דחף בכוח את בן חמתן ממקומו במורד ההר בחזרה עד לתחומו , הרי היה זה אונס לגביו ומעתה יכול היה לשוב להלך בתחומו לביתו וכך נהגו.
האם אני טועה ? נא תקנו אותי והסבירו !","209","","4029","True","True","False","","933","194.114.146.227","0","0","עירובין|סא ע"א",""),new Message("27961","27960","לא יתכן","08/05/13 11:52","כח אייר","תשע"ג","11:52","כדי","לפי פירושך, לא מובנת שאלת הגמ' "מאי שנא בשבת?" שמשמע שהקלקול היה אף בימות החול.
וגם תשובת הגמ' "דשכיחא בה שיכרות" לא כ"כ ברורה, שהעיקר חסר מן הספר והוה ליה למימר שיוצאים מחוץ לתחום (אם כי בזה יש לדחוק ולומר שזוהי כוונת הגמ', שע"י השיכרות מתרמי שיוצאים מחוץ לתחום).
וגם אין הבנה לשאלה הבאה (השתא נמי וכו'), שלפי פירושך קשה, למה יכו לחינם בני גדר את בני חמתן בעודם יושבים לבטח בנחלתם ולא יצאו מהתחום.","249","","4029","True","True","False","","218","79.177.200.102","0","27960","עירובין|סא ע"א",""),new Message("27966","27960","וכי כיום אין סכסוכי שכנים?","08/05/13 12:59","כח אייר","תשע"ג","12:59","Almuaddib","גדר היתה עיר גדולה, עיר מעורבת עם הגוים, עיר מוקפת חומה...

ובני חמתן - בני עיירונת בה יש מרחצאות חמים, עכבר העיר מול עכבר הכפר.

ובפשטות - הסיפור הוא בדיוק מה שהינך מסרב לקבלו. כן, היתה שם אלימות, ובדרך כלל זו היתה מכיוון אחד כלפי השני.


אגב, מהתבוננות בשרידי העיר, ניתן למצוא תימוכין לא חותכים לתשובה שגדר היתה עיר בצורת קשת - כתוספות ולא כרש"י.

ראה מפה טופוגרפית של העתיקות, וכן בתצלום מכיוון רמת הגולן.","107","","4029","True","True","False","","223","84.228.233.78","0","27960","עירובין|סא ע"א",""),new Message("27971","27960","אגדה","08/05/13 16:14","כח אייר","תשע"ג","16:14","עם הארץ","גדר - עיר שגדר מסביבה
חמתן - מהשרש ח. מ. ה שהיו מעלים את חמתם של בני גדר.
״ דשכיחא בה שכרות״
ואחרי זה אומרים לנו בדף הבא ״ חצרו של עכו״ם הרי הוא כדיר של בהמה ״?","248","","4029","True","True","False","","207","108.132.48.7","0","27960","עירובין|סא ע"א",""),new Message("27976","27960","לא חסד. אלא מעשה טרגי עשו ראה","08/05/13 17:52","כח אייר","תשע"ג","17:52","יהודי_קדום","רש"י הקדוש: "מטטרגי להו בני גדר לחמתן - מכין והורגין היו בני גדר לבני חמתן." ","233","","4029","True","True","False","","107","109.65.118.118","0","27960","עירובין|סא ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);