var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28187;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מכיר סיפור לחיזוק לומדי הדף היומי?","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=19605")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28187","0","אישתפיך חמימא","19/05/13 15:58","י סיון","תשע"ג","15:58","מתפעל",""ההוא ינוקא דאישתפוך חמימיה אמר להו רבא נישיילה לאימיה אי צריכא נחים ליה נכרי אגב אימיה".

האם לא היה ניתן להעביר את המים החמים באופן של פחות פחות מד' אמות לצורך המצוה?
או באופן של טלטול מן הצד.","148","","4002","True","True","False","","1069","212.29.198.117","0","0","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28192","28187","יש דיעות","19/05/13 17:00","י סיון","תשע"ג","17:00","כדי","בפוסקים שלא הותר שבות דשבות במקום מצווה אלא ע"י גוי אבל שבות דשבות דע"י ישראל לא הותר.
ובאמת לשיטת החולקים, קושייתך צריכה יישוב, וי"ל. [ועי' בשו"ת בית יצחק שמעלקיס (חאו"ח סי' מב סד"ה ודרך) שהרגיש בקושייתך].","249","","4002","True","True","False","","365","79.180.181.116","0","28187","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28199","28187","לא שייך בשתי רשויות","19/05/13 22:08","י סיון","תשע"ג","22:08","דוד כוכב","פחות פחות מד' אמות שייך בתוך כרמלית או רשות הרבים (כי בכל עצירה הוגדרה רשותו מחדש), אך לא בטלטול מרשות לרשות המוגדרות במחיצות, ואפילו לא מרשות היחיד לרשות היחיד אחרת שלא עירבה עמה.","125","","4002","True","True","False","","98","95.86.82.177","0","28187","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28227","28192","תעשה לי טובה החכם כדי","21/05/13 09:19","יב סיון","תשע"ג","09:19","מתפעל","מחילה, אבל קשה לי למצוא את המרגניתא שם בדף שהבאת.
תוכל לכתוב במשפט אחד מה הוא אומר?

ומה היש ליישב שרמזת?

אגב, אם לכולי עלמא שבות דשבות הותר ע"י גוי, אם כן היה ניתן לבקש מגוי שיביא את המים בשינוי. ביד שמאל למשל.","148","","4000","True","True","False","","273","212.29.198.117","0","28187","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28209","28199","יישר כח, תשובתך הגיונית, אמנם","20/05/13 15:13","יא סיון","תשע"ג","15:13","מתפעל","מה אתה עונה על טלטול כלאחר יד?","148","","4001","True","True","False","","182","212.29.198.117","0","28187","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28229","28209","איך אתה מטלטל כלאחר יד מים רותחין?","21/05/13 10:41","יב סיון","תשע"ג","10:41","דוד כוכב","","125","","4000","False","True","False","","90","95.86.82.177","0","28187","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28248","28227","מיקדתי לך את העניין","21/05/13 12:10","יב סיון","תשע"ג","12:10","כדי","כתבתי בהודעתי הקודמת שהעניין מופיע בסוף ד"ה ודרך, שם באמת תמה לפי עצה מסויימת של אבן העוזר שההוצאה עצמה תהיה מדרבנן, וגם ההולכה תהיה ע"י פחות פחות מד"א, למה לא התירו כאן אפילו לישראל להוציא, והיא כעין קושייתך.

לעניין הוי"ל - כוונתי דנהי שעי"כ יהיה אסור דרבנן ונחתינן חד דרגא, מ"מ הוא קרוב לבוא לידי איסור ממש, ויתכן שכה"ג לא התירו בישראל אלא דווקא שבות גמור. וכסברא זו ממש כתבו התוס' כאן בעירובין לעיל (לה.) ע"ש. ועי' בסי' שמט סעיף ה ובמ"ב ובבאה"ל שם.","249","","4000","True","True","False","","253","109.65.210.214","0","28187","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28239","28229","ביד שמאל במקום יד ימין","21/05/13 11:38","יב סיון","תשע"ג","11:38","מתפעל","","148","","4000","False","True","False","","199","212.29.198.117","0","28187","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28242","28239","זה לא שינוי, זה רגיל","21/05/13 11:55","יב סיון","תשע"ג","11:55","דוד כוכב","גם איברים למזבח לקחו ביד שמאל כמו ביד ימין, במסכת תמיד פרק ד משנה ג:
הָרִאשׁוֹן {זכה} בָּרֹאשׁ וּבָרֶגֶל. הָרֹאשׁ בִּימִינוֹ... וְהָרֶגֶל שֶׁל יָמִין בִּשְׂמֹאלוֹ.","125","","4000","True","True","False","","107","95.86.82.177","0","28187","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28244","28242","היה לו להביא ממשנה מפורשת בשבת צב.","21/05/13 12:01","יב סיון","תשע"ג","12:01","כדי","ועיין שם אופנים שנחשבים כשינוי. ועי' במ"ב (סי' שמ סס"ק כב) בשם החיי אדם. ודו"ק.","249","","4000","True","True","False","","202","109.65.210.214","0","28187","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28254","28242","ובנוסף, ממה שהביא אין ראייה","21/05/13 12:30","יב סיון","תשע"ג","12:30","כדי","כדדחי ביומא (מח:) ע"ש. ועי' בתוס' מנחות (כה.) ד"ה ואימא.","249","","4000","True","True","False","","217","109.65.210.214","0","28187","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28258","28254","אכן טעיתי בענין שמאל. אבל","21/05/13 12:42","יב סיון","תשע"ג","12:42","מתפעל","זאת הבעיה שלנו? למצוא אפשרות טכנית לקחת בשינוי?
אני מאמין שאת זה ניתן לפתור.
מה אם לוקח עם אצבע אחת?
מה עם שניים לוקחים יחד?","148","","4000","True","True","False","","237","212.29.198.117","0","28187","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28259","28258","זהו מה שרמזתי לעיין במשנה בשבת","21/05/13 12:42","יב סיון","תשע"ג","12:42","כדי","","249","","4000","False","True","False","","183","109.65.210.214","0","28187","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28272","28259","לא רלוונטי להעברת דוּד מלא רותחין.","21/05/13 14:53","יב סיון","תשע"ג","14:53","דוד כוכב","מההיא דיומא דוקא חזינן שהבאת האברים היא המקור המתבקש שיש הולכה בשמאל , ורק דחו דילמא אינו מספיק לדבר חשוב שהוא לכפרה.","125","","4000","True","True","False","","113","95.86.82.177","0","28187","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28278","28272","מי אמר שצריך דוד?","21/05/13 17:03","יב סיון","תשע"ג","17:03","מתפעל","לתינוק קטן ולאבר קטן מספיק חצי כוס.","148","","4000","True","True","False","","201","212.29.198.117","0","28187","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28281","28272","לא נכון","21/05/13 18:30","יב סיון","תשע"ג","18:30","כדי","","249","","4000","False","True","False","","183","109.65.210.214","0","28187","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28282","28281","מה לא נכון?","21/05/13 20:54","יב סיון","תשע"ג","20:54","מתפעל","כמה מים צריך לדעתך?","148","","4000","True","True","False","","200","95.86.67.5","0","28187","עירובין|סח ע"א",""),new Message("28286","28282","לא קאי אדידך, ידידי.","21/05/13 22:59","יב סיון","תשע"ג","22:59","כדי","","249","","4000","False","True","False","","197","109.65.210.214","0","28187","עירובין|סח ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);