var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=28786;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","28"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("28786","0","בקושיית תוספות בנתערבו הדמים","18/06/13 09:41","י תמוז","תשע"ג","09:41","מתפעל","בענין נתערבו הדמים של בכור ועולה הקשו: 'וא''ת וליתי עשה ולידחי לאו דבל תוסיף '.

ולכאורה אפשר להקשות, אם נתבונן, יש לנו כאן תערובת ויש טיפות דם שצריך לזרוק ארבע ויש כאלו שצריך לזרוק רק אחד. על הטיפה של הבכור יש לאו דבל תוסיף אבל אין על זה שום עשה לזרוק עוד פעם, והעשה לזרוק הוא בכלל על הטיפה של העולה. ועל הטיפה של העולה אין שום לאו. אמנם ודאי אמרינן שכל טיפה אחת מעורבת משני הדמים אבל עדיין אין זה ככל עשה דוחה לא תעשה שהוא נכון בו זמנית לכל החפצא ולמשל במילה בצרעת, על אותה חתיכת עורלה יש עשה לחתוך ולא תעשה לא לחתוך. כאן העשה הוא על דם אחד והלא תעשה על דם אחר.","148","","3985","True","True","False","","911","212.29.198.117","0","0","עירובין|ק ע"א",""),new Message("28790","28786","ייחס את העשה והלא תעשה לגברא","18/06/13 10:35","י תמוז","תשע"ג","10:35","כדי","והכל יבוא על מקומו בשלום.","249","","3985","True","True","False","","223","109.64.160.41","0","28786","עירובין|ק ע"א",""),new Message("30031","28786","מתפעל, הרי שלך לפניך...","02/09/13 19:24","כז אלול","תשע"ג","19:24","כדי","ראה בקישור לספר לימודי ה' בעמודה השמאלית בד"ה ומוהר"ם.

חזק.","249","","3909","True","True","False","","322","109.64.197.43","0","28786","עירובין|ק ע"א",""),new Message("28886","28790","ייש כח ועוד הרהור","21/06/13 09:46","יג תמוז","תשע"ג","09:46","מתפעל","לכאורה דברי רבי יהושע מובנים ביותר, וכבר הביא תוס' שגם מתן ד' יוצאים ידי חובה במתן א' ויתר הג' זריקות זה למצוה ולא לעיכובי. א"כ שפיר יש לעשות מתן א'. אבל מהי סברת רבי אליעזר לתת ד'? הרי באמת יש כאן בעיית בל תוסיף בקום ועשה,

ואולי ניתן לומר שרבי אליעזר באמת סבר כקושיית התוס' שיש כאן עשה דוחה לא תעשה ותירוץ התוס' הוא רק לדעת רבי יהושע.","148","","3982","True","True","False","","251","95.86.87.158","0","28786","עירובין|ק ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);