var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29297;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","57"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","38"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29297","0","הדף של תשעה באב!","15/07/13 19:35","ח אב","תשע"ג","19:35","המכריע","אמרו עליו על רבן יוחנן בן זכאי שהיה יושב בצילו של היכל ודורש כל היום כולו.

והנה אנו בעוונותינו הרבים יושבים בצלן של חומות הבית והעיר החרבות והשוממות ומקוננים כל היום כולו.

ובהמשך הסוגיא עוסקים בבנין הבית! אומנין המתקנים את בית קדשי הקדשים.

ולוואי נזכה אנו על ידי השתתפותינו בצער השכינה והעיר והעם, שלא נהא חלילה בכלל כל דור שלא נבנה בימיו כאילו וכו'. ונזכה להיות מהזוכים ורואים בקרוב ממש בשמחתה.","199","","3960","True","True","False","","893","213.151.53.72","0","0","פסחים|כו ע"א",""),new Message("29298","29297","בעז"ה השנה, מוזמנים אצלי - מרחק הליכה","15/07/13 19:41","ח אב","תשע"ג","19:41","דוד כוכב","","125","","3960","False","True","False","","146","95.86.64.38","0","29297","פסחים|כו ע"א",""),new Message("29302","29298","הצעה: לברך ל-"שנה זו" ולא "לשנה הבאה"","16/07/13 22:16","ט אב","תשע"ג","22:16","יהודי_קדום","כי כאשר מגיעה ה-"לשנה הבאה" שוב אנו מרחיקים אותה ל-"לשנה הבאה" וכו' ח"ו.
למרות הכוונה עדיף לשנות תמיד מ-"לשנה הבאה" ל-"שנה זו"

כפי שכתב: " בעז"ה השנה, מוזמנים אצלי - מרחק הליכה" .

"...והלכו עמים רבים ואמרו לכו ונעלה אל הר ה' אל בית אלהי יעקב ..." (ישעיהו ב,ג)","233","","3959","True","True","False","","184","79.182.101.150","0","29297","פסחים|כו ע"א",""),new Message("29303","29302","עשר הערות לעמוד חביב זה","17/07/13 00:29","י אב","תשע"ג","00:29","המכריע","מוצ' ת"ב, רשמתי מעט לחיבת החזרה אל הגמרא הקדושה לאחר הנתק של האבילות.

כו.
א. בצילו של היכל. הגמרא לא קושרת את זה לקול ומראה, ומשמע דהנאה מצל, אילו היה עשוי לגבו, נחשב הנאה מהאבנים עצמם. ויל"ע (או לחכות שכדי יאיר עינינו).

ב. ואגב. כל הראיות והתיובתות הן ללישנא בתרא, חוץ מראיה אחרונה בסוף הסוגיא שאכן דוחה את לישנא קמא.

ג. והא הכא דלא אפשר. עי' רש"י. זה חידוש שבענין זה גדרי לא אפשר אינן אונס גמור, וסגי כגון שצריך לומר דרשה וזה המקום הכי מתאים, וכן כעין זה בהמשך הסוגיא, למשל אילו לא היה אפשרות להפשיל כסות במקל, היה זה נחשב אי אפשר, אע"ג דיכול לא למכור כלאים או לא להדגים על גופו.

ד. איכא דאמרי וכו' דתניא אמר רשב"פ. לכאורה זו מימרא ולא ברייתא וכמקודם. ואמרו הלומדים שבגמרות חדשות שלפניהם אכן נמחק דתניא ואיתא דאמר.

ה. ומה שאמרו איסורא מיהא איכא, לכאורה נשאר, ולפ"ז היה להזהיר את הכהנים והעם, ופרט ברגלים שהראום כרובים וכו', שלא יכוונו ליהנות מכל אשר תחזינה עיניהם בקודש. ויל"ע דלא שמענו כזאת.

ו. אלא אמר רב פפא. אע"פ שלא חוזר בו מתי' קודם, נופל לשון אלא כיון דמתקנים את לשון המימרא. ודוק.

ז. וריח לאחר שתעלה תמרתו. לכאורה כוונתו דריחא מילתא דיש בה ממש הוא, ולכן בביתו שאין נעשה מצוותו בזה מועל. וידוע דברי ר' שמעון שקופ ב"שערי יושר" שגדר הנאה הוא כניסה לתוך גוף האדם, וריח הן חלקים קטנים שאינן נראין לעין האדם הנכנסין לתוך אפו וגופו (כי אחרת אי אפשר להבין את המציאות של ריח), וכיון שזה ידוע מההגיון אבל לא נתפס בחושים, נחלקו ודנו אי זה נחשב מילתא. (בישיבות אומרים שר' שמעון הקדים מעט את הניסוח הזה לפני המדע, אבל אולי זו אגדה ללא כיסוי).

ח. אבל למ"ד שני כתובים מלמדין מאי איכא למימר. רצה לומר אם מ"ד זה יסבור כר' דוסא, דלרבנן יש ג' כתובים ולכו"ע אין מלמדין (כלומר מלמדין להיפך).

ט. ת"ש הכניסה לרבקה. זה לא שגרתי כל כך שיוצא מהסוגיא של לא אפשר וקמיכוין, ועושה גופא על קול ומראה וריח, וממנו עובר לנעשית מצוותו, ושוב חוזר לסוגיא הראשונה.

י. בתוס' כתבו דנשנתה בתוספתא לגבי פרה, ר"ל דלא כרש"י שפי' לגבי עגלה, ועי' בזה באריכות בתוס' ב"מ. ומ"מ לכאורה אחרי דיש גז"ש בין עגלה לפרה כדאי' להלן ברש"י, א"כ למעשה אין נפ"מ לדינא בין פרה לעגלה ובין רש"י לתוס'.","199","","3958","True","True","False","","198","213.151.53.72","0","29297","פסחים|כו ע"א",""),new Message("29305","29302","נראה לי שכשאומרים בשנה הבאה","17/07/13 00:34","י אב","תשע"ג","00:34","דוד כוכב","הכוונה היא לשנה הקרובה המתחילה ברגע זה, כלומר - בשנה זו.

מבחינה מילולית, אומרים לשנה הבאה בירושלים הבנויה בפסח או יום כיפור בכוונה שאמנם במועד זה איננו בירושלים הבנויה, אבל בפסח או יוה"כ הבא [שיהיה בהכרח בעוד שנה] נהיה בירושלים.","125","","3958","True","True","False","","348","95.86.64.38","0","29297","פסחים|כו ע"א",""),new Message("29306","29303","ל-ג. לא אפשר אינו אונס גמור","17/07/13 00:45","י אב","תשע"ג","00:45","דוד כוכב","כתבתי על כך בקישור זה, והבאתי בדיוק את אותן ב' ראיות/סוגיות שבסוגיתנו.
כשדברתי על הענין עם הגרז"ן שלשום, עוד טרם הבאתי את הראיות הוא אמר מיד שלא מדובר באונס גמור.

ל-ז. כעין זה יש הערה בגליון שטיינזלץ, שאור וקול זה גלים, ואילו טעם וריח זה ממשות (מולקולות).","125","","3958","True","True","False","","165","95.86.64.38","0","29297","פסחים|כו ע"א",""),new Message("29324","29303","עדיין חביבותיה גבן","18/07/13 19:23","יא אב","תשע"ג","19:23","כדי","א. הנאה מצל חשיבא הנאה ממש כדמוכח בע"ז (מח:), וביותר במעילה (כ.). ועי' בתוס' ר"ה (כח.) ובערך השלחן (סי תרכט) דבישיבה בסוכה יש הנאת הגוף ולכן לא אמרינן מלל"נ.

ג. לכאורה ממקומו הוא מוכרע שאינו בגדר אונס רגיל, דעי' ברש"י בתחילת הסוגיא שהביא הדוגמא ממי שצריך להגביה כסא מטה וספסל גדולים, ובוודאי שבכה"ג בד"כ היינו אומרים לו שיוותר על רצונו.
ואגב, בזה שהיה דורש כל היום כולו, ומבואר בפירש"י שהיה זה בהלכות החג, א"כ נמצא שהוא כשיטת ר' אליעזר בביצה (טו:) שכולו לה', ומבואר בסוכה (כח.) ובגיטין (נו.) ובכ"מ שר"א היה תלמידו של ריב"ז, ועוד מבואר בסוכה שם שלא אמר דבר שלא שמע מפי רבו.

ה. אם אינני טועה כאשר אדם נמצא במקום מואר ומביט כלפי מקום מואר פחות, ראייתו מוגבלת והוא לא רואה את העצמים בצורה חדה. ולכאורה זה היה המצב שם. ומיהו אעפ"כ יכלו להבחין בעירוי הכרובים, שלזה א"צ ראייה חדה אלא סגי כשרואה שני העצמים שרגילים להיות רחוקים במידת מה אחד מהשני, קרובים.
ובגוף הנידון, ע"ע ברש"י ב"ב (ד.) בד"ה אידוותא שכ' שהעין משתעשעת בראייתן. ונוגע לכאן. וצ"ב.

ו. ע"ע בתוס' שבת (נז.) וברש"ש (ביצה כ.).","249","","3957","True","True","False","","383","79.180.219.167","0","29297","פסחים|כו ע"א",""),new Message("29308","29305","נכון. ולכן כתבתי ״למרות הכוונה...לשנות״","17/07/13 07:33","י אב","תשע"ג","07:33","יהודי_קדום","","233","","3958","False","True","False","","99","79.182.101.150","0","29297","פסחים|כו ע"א",""),new Message("29330","29305","המפגש היה בשנה הבאה ?","19/07/13 05:35","יב אב","תשע"ג","05:35","הודו_כי_טוב","","207","","3956","False","True","False","","173","46.117.14.249","0","29297","פסחים|כו ע"א",""),new Message("29327","29324","בקשת הבהרה","19/07/13 00:47","יב אב","תשע"ג","00:47","המכריע","האם באות ה' כיוון ליישב גם על כל הכהנים והלויים בעבודתם במקומות מוארים שבמקדש.","199","","3956","True","True","False","","181","213.151.53.72","0","29297","פסחים|כו ע"א",""),new Message("29329","29327","כן.","19/07/13 01:22","יב אב","תשע"ג","01:22","כדי","","249","","3956","False","True","False","","190","79.179.195.240","0","29297","פסחים|כו ע"א",""),new Message("29333","29329","לא הבנתי","19/07/13 11:03","יב אב","תשע"ג","11:03","המכריע","והכהנים והלויים העובדים בעזרה ועיניהם חוזות בכל כלי המקדש אשר שם באור העז והבהיר, האם עלינו ללמדם ולהזהירם שיכוונו שלא ליהנות?","199","","3956","True","True","False","","173","213.151.53.72","0","29297","פסחים|כו ע"א",""),new Message("29334","29330","תלוי מתי נאמרים הדברים","19/07/13 11:32","יב אב","תשע"ג","11:32","דוד כוכב","","125","","3956","False","True","False","","78","95.86.64.38","0","29297","פסחים|כו ע"א",""),new Message("29343","29333","כך היא הצעתם של דברים","21/07/13 00:52","יד אב","תשע"ג","00:52","כדי","הנה לפי תירוץ הגמ' לא נאסר לכהנים ומי שמוכרח שם, ליהנות, דהוי בגדר לא אפשר וקמכוין. ואני חשבתי ששאל על העם והכהנים הנמצאים מחוץ לעזרה, שבהם לכו"ע יש איסור ליהנות.
ועתה שמוסיף לשאול על הכהנים, כנראה כוונתו שעדיין לדעת רבא אף במצב כזה דלא אפשר, בכ"ז אסור ליהנות. ולענ"ד יתורץ ע"פ מה שכתבו התוס', שעל תירוץ הגמ' אליבא דאביי שהאיסור הוא רק לעומדים מבחוץ, הוקשה להם ממה שלא הייתה כלה צריכה להתבשם, וניחא להו דווקא אם עושה מעשה להתקרב לעזרה כדי להריח וכד'. ומשמע מדבריהם שאע"פ שמכווין ליהנות, בכ"ז מישרא שרי כל עוד אינו עושה מעשה שמוכיח על כוונתו. והם כתבו כן לאביי בחילוק של אפשר ומכווין, ומ"מ איכא למישמע מינייהו אף לרבא בחילוק של לא אפשר וקמכוין דאסור, דאינו אסור אלא היכא שמעשיו מוכיחים עליו וכנ"ל.","249","","3954","True","True","False","","224","109.64.185.8","0","29297","פסחים|כו ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82873);