var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=2932;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מינוי מומחים בפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5360")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","34"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("2932","0","מותר קרבנות חטאת","09/07/10 01:30","כז תמוז","תש"ע","01:30","אתר סיני","יש שלושה מקורות לגבי קרנות חטאת שנותרו (או כי הגיע חודש ניסן, או כי איבד ושוב מצא):
1. משנתנו - שם ניתן להעביר את החטאת לחטאת של חג/ר"ח/חטאת חיצונית.
2. משנה בשקלים ו,,ו - קרבן חטאת הופך לקרבן עולה.
3. הברייתא לגבי שעיר הפנימי - ר"י - ימות, ר"ש ור"א - ייפדה (ירעה עד שיסתאב).

לא ברור לי היחס בין המקורות:
1. מה היחס בין משנתנו למשנה בשקלים? חשבתי שתחילה מנסים להעביר לחג אחר כך שעדיין יהיה חטאת, כשאי אפשר - אז עולה. אך לא משמע כך בלשון המשנה בשקלים.
2. האם גם לר"י אפשר להעביר חטאת של ר"ח לרגלים, ורק לגבי חטאת פנימית אמר שתמות,, או שגם במשנתנו יאמר שהחטאת תמות.

ניסיתי ליצור סיכום של המצבים השונים, וזה מה שיצא לי:
א. בשל יחיד -

בעולה - יכול להשתמש לעולת נדבה, אך אם רוצה לפדות - תרעה עד שתסתאב ואז יפדה,

בחטאת יחיד (שהתכפרו בעליה באחרת) - תמות.

ב. בשל רבים -

A. עולה

נגמרה השנה -

רבנן (רי”ח) - אפשר או לפדות גם בלי מום (או להשתמש לקרבן נדבה)

ר”ש - חייבים מום, ואפשר לעולת נדבה (קיץ המזבח), או לקרבן דומה (חטאת רגלים לר”ח).

[אבד ונמצא -

אין דין של “לב בי”ד” -

לכן מעביר לקרבן דומה (גם בחטאת),]

B. בחטאת -

1. בחטאת חיצונית/רגלים/ר”ח - ניתן להעביר לחג אחר - כי כולם נחשבים אותו קרבן (אם נגמרה השנה, אי אפשר כי זה משקלי שנה שעברה, אם אבד - אין “לב בי”ד”, לכן צריך שיחשבו כאותו קרבן),

ר”י - ?

2. כשאי אפשר להעביר לחג אחר (נגמרה השנה, חטאת פנימית) -

ר”י - תמות,

שאר הדעות - לא תמות, אלא - או לעולה (אך יש גזירה שלא (ר”ש)), או יפדו (רבנן - גם בלי מום (לב בי”ד), ר”ש ור”א - רק עם מום).

אשמח לדעתכם ועזרתכם","82","","5043","True","True","False","","1023","84.229.178.156","0","0","שבועות|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);