var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29629;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","54"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","37"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29629","0","בעושין שלא לשמה","10/08/13 23:07","ד אלול","תשע"ג","23:07","דוד כוכב","מה עדיף, לשמה או שלא לשמה?

על כך כאן.","125","","3915","True","True","False","","789","164.138.120.149","0","0","פסחים|נ ע"ב",""),new Message("29643","29629","תגובת מאירקה15","12/08/13 17:15","ו אלול","תשע"ג","17:15","דוד כוכב","לדבריך עבירה לשמה גדולה ממצווה לשמה!.?
במקומות רבים מקדימה הגמ' בתרוצה את האפשרות המועדפת גם אם היא מתייחסת למקור שלא הובא באותו סדר בשאלה
(למשל בברכות לה ע"ב ר' חנינא בר פפא רמי כתיב (הושע ב, יא) ולקחתי דגני בעתו וגו' וכתיב (דברים יא, יד) ואספת דגנך וגו' ל"ק כאן בזמן שישראל עושין רצונו של מקום כאן בזמן שאין ישראל עושין רצונו)
כדאי לכולנו ללמוד בחודש הרחמים והסליחות את דברי הרמב"ם בפ"י מהל' תשובה ואת דברי הרמח"ל בפט"ז ממסילת ישרים המבארים את ההבדל הגדול שבין קיום תורה ומצוות שלא לשמן לעשיה לשמה
ואגב,גם רש"י פרש שלשמה הוא מעל שמים

תגובתי:
תגובה לשאלה שבכותרת
כשהגמרא אומרת "גדולה עבירה לשמה" כוונתה בעצם למצוה - כגון הצלת ישראל כפי שעשתה יעל - אלא שמצוה זו נעשתה באמצעות עבירה של קריבה לאותו רשע. וכיון שעשתה מצוה זו לשמה, הקשתי מהדין היה שיהא זה גדול ממצוה בעלמא כשהיא (גם) להנאתו, כאצל האמהות.


[הוספתי את דברי רש"י].","125","","3913","True","True","False","","134","164.138.120.149","0","29629","פסחים|נ ע"ב",""),new Message("29649","29643","המשך תגובתו","13/08/13 01:33","ז אלול","תשע"ג","01:33","דוד כוכב","בכל מקרה מבואר בדברי רב שעיקר מעלתה של מצווה שלא לשמה היא שמביאה לידי לשמה
ומשמע שלשמה עדיפא
וזו גם שאלת הגמ' שלא יתכן שעבירה לשמה חשובה יותר ממצוה שלא לשמה שהרי מצוה כזו יכולה להגיע למצוה לשמה(להבדיל מעבירה לשמה)
(ואת"ל שיש איזשהו יתרון לשלא לשמה הרי שע"פ מסקנת הגמ' לעבירה לשמה יהיה יתרון על מצווה לשמה)

וראוי להביא כאן את דברי המסילת ישרים (פט"ז):

"כשם שאין עולה על גבי המזבח שלמטה אלא סולת נקיה מנופה בשלוש עשרה נפה שכבר טהור לגמרי מכל סיג
ואינני אומר שמה שהוא זולת זה יהיה נדחה לגמרי כי הרי הקדוש ברוך הוא אינו מקפח שכר כל בריה ומשלם שכר המעשים לפי מה שהם
אמנם על העבודה התמימה אני מדבר הראויה לכל אוהבי ה' באמת שלא יקרא בזה השם אלא העבודה הטהורה לגמרי שלא תהיה הפניה בה אלא לשם יתברך ולא לזולתו
וכל מה שיתרחק מן המדרגה הזאת כפי הרבות ריחוקו כן ירבה החיסרון בה
הוא מה שדוד המלך אומר "מי לי בשמים ועמך לא חפצתי בארץ" ואמר כמו כן "צרופה אמרתך מאד ועבדך אהבה"
כי באמת העבודה האמיתית צריכה להיות צרופה הרבה יותר מן הזהב ומן הכסף"","125","","3912","True","True","False","","127","164.138.120.149","0","29629","פסחים|נ ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);