var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=29760;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","59"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","40"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","35")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("29760","0","הערות לדף סב","22/08/13 23:51","טז אלול","תשע"ג","23:51","המכריע","סב.

א. בראש העמוד. נמצא כאן היכי תימצי של מחשבה אחת הפוסלת בקרבן ומחשבה שניה שג"כ פוסלת, ומ"מ בחשב שתיהן יחד הקרבן כשר. (פסח שלא למנוייו פסול, לערלים פסול, אבל לשלא למנוייו ערלים, לרבה כשר. אלא שאי"ז לגמרי בדקדוק, כי לערלים הפסול הוא דוקא ערלים מהמנויים, וערלים המכשיר הוא ערלים לא מנויים).

ב. רש"י ד"ה הואיל. לא סעד ליה. לגירסא זו הכוונה לא עומד לאכול את מה שאפה. אמנם נראה שזו הגהה והגירסה הנכונה סעד ליה, והכוונה כבר סעד את סעודתו, ראה רש"י לעיל מו: ד"ה האופה.

סב:

ג. מתיב רב הונא וכו'. פלא על המסוה"ש שלא ציין לתוספתא כאן פ"ד.

ד. ר' שמלאי וכו'. ראה ברבינו חננאל בעמ' הבא לקראת סופו (לפני המשנה) את העובדה הזו בשינויים רבים.","199","","3923","True","True","False","","851","31.44.134.78","0","0","פסחים|סב ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);