var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=30993;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","59"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","39"),new MostViewed("107177","הערה ברש״י","שמואל דוד","16/05/24 05:35","595","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("30993","0","הערות לדף קיג","11/10/13 15:56","ז חשון","תשע"ד","15:56","המכריע","קיג.

א. א"ל רב לרב אסי. לאחר הצוואות של ריבר"י שגררו הרחבות חוזרים שוב לצוואות והדרכות. רב לרב אסי ואח"כ לתלמיד אחר, רב כהנא, צוואה לחייא בריה, ואחרת לאייבו בריה. מענין לעמוד מדוע כל אחד קיבל הדרכות שנות לחלוטין. (גבי אייבו יש קצת פתיח בדברי רב עצמו). ועד"ז בהמשך.

ב. הפוך בנבילתא ולא במילי, ההמשך הוא הסבר לזה, עדיף שתהפוך כלומר תפשוט את הנבילה וטול שכר מאשר להפוך בדיבורים כהנא אנא וכו' שלא יביאוך לשום מקום.

ג. שירותך בהדך. קרי תחת כנפיך. קצ"ב ממה שאיתא (אולי מקורו בזוהר), שלא יכין אוכל למחר, ואולי גם בש"ס יש מעין זה על מי שיש פת בסלו ודואג על מחר, וזה מובא בפוסקים, איך זה מתיישב עם דברי רב. ויש ליישב.

ד. לא תקנא בחיויא ובארמאה, היינו כמו אל תקנא בחטאים לפירוש א' דהיינו אל תריב עמם ואל תתגרה בהם.

ה. עד תלתא סאה. צ"ב אי עד אז רוץ לבי סודנא, אבל טפי מג' סאה יהא די והותר גם אם תטעם, או להיפך עד ג' סאה אין כדי סודנא רק ביותר.

ו. כל אגב גביא בעיא. לא נתפרשה מילה זו "אגב" בהקשר של שטרות וכדומה. ויש להאיר שיש כאן נוטריקון (ושייך להקודם, סוד נאה) אגב - גביא בעי. אשראי – אתי ספק, רעות. ודוק.

ז. הדר בא"י. כעי"ז בסוף כתובות וידועין דברי הפנ"י שם לאפוקי מהמתפרצים בעם דס"ל דסגי לדור בא"י והוי נשוא עוון גם כשפורק מעליו עול מלכות שמים ומלא חטאים כרימון.

ח. ועל עשיר המעשר. ר"ל אף דמעשרותיו מרובין וניסיונו בזה גדול.

קיג:

ט. דכתיב לא יקום ברשב"ם כלומר וכו'. וכוונתו דלא לקי על לאו דלא יקום, דזו הוראה לב"ד שלא להאמינו, אלא דממילא עובר בלא תלך רכיל ועל דא הוא דקא לקי. ומסתמא אינו אלא מכת מרדות דאל"ה בעינן התראה (או דהיה חבר וכריבר"י).

יהיו נא הדברים לעילוי נשמתו הטהורה של רבי מאיר שפירא זצ"ל מחולל הדף היומי שהלך לעולמו בלא זש"ק.","199","","3873","True","True","False","","779","213.151.55.102","0","0","פסחים|קיג ע"א",""),new Message("30995","30993","הע'","11/10/13 16:08","ז חשון","תשע"ד","16:08","דוד כוכב","ג. כוונתו למסכת סוטה דף מח ע"ב: "תניא, רבי אליעזר הגדול אומר: כל מי שיש לו פת בסלו ואומר מה אוכל למחר - אינו אלא מקטני אמנה".
אני חשבתי על שאלה זו בזמן הלימוד, ותירצתי שלהיום יכין ולמחר יבטח.

ז. דוקא הפשט כבשאר המנויים בפירקא, שכל אחד מהם בלא חבירו. חיפשתי קצת בפנ"י בכתובות, מה שמצאתי שכתב דבעינן שיכווין לשם מצוה.","125","","3873","True","True","False","","116","212.76.96.184","0","30993","פסחים|קיג ע"א",""),new Message("31013","30993","הערות נוספות לקיג:","13/10/13 00:26","ט חשון","תשע"ד","00:26","המכריע","י. תנו רבנן שלשה אוהבין וכו'. יושם לב למספר העולה. ארבעה אין הדעת סובלתן, חמישה ציוה כנען, ששה בסוס, שבעה כמנודין.

יא. פרנס המתגאה בחינם. בפשטות חינם הכוונה שמתגאה ללא צורך. וכעין פרנס המטיל חיתתו שלא לשם שמים. אמנם הרשב"ם פי' שאילו היה מתגאה אבל גם מסייע, ניחא, אבל כשהוא מתגאה עליהם אבל אינו עומד להם בעת דוחקם, נמצא שמתגאה חינם.
אגב יש במפרש הוספה מעניינת, שאפי' הן עצמן אין סובלין את עצמם...

יב. והמונע מנעלים מרגליו. ידידיי נתקשו מה ראו על ככה להחמיר בעניינו דומיא דשאר הדברים שהם מן החמורות, ובזה ליכא איסורא כלל, אע"פ דייעצו חז"ל שימכור כל מה שיש לו וכתבו דהוי מבוזה ומשוקץ, מ"מ מדוע מנודה. ויש שכתבו דכופר בטובתו של הקב"ה שרוצה לכבדו והוא מבזה עצמו וצלם אלוקים שבו. וכן על זו הדרך. ובעניותי כתבתי דאפשר דזה גופא שמשמים מסבבים שיילך יחף, זה סימן לדבר שהוא מנודה לשמים.","199","","3871","True","True","False","","211","213.151.55.102","0","30993","פסחים|קיג ע"א",""),new Message("31016","30993","ל-ב.","13/10/13 00:58","ט חשון","תשע"ד","00:58","כדי","עי' בפירש"י בברכות (ז:). ועי' בדבריו בגיטין (ז.). ומשם באר'ה.","249","","3871","True","True","False","","229","79.181.174.164","0","30993","פסחים|קיג ע"א",""),new Message("31000","30995","הבעיה היא במילה "ואומר"","12/10/13 21:57","ח חשון","תשע"ד","21:57","קותי","מותר לו לדאוג מה יהיה מחר
ומותר לו להכין ליותר מיום אחד
אבל כאשר הוא אומר קורה משהו שלילי בפיכולוגיה שלו
הוא מאבד תקוה וכוחו להתמודד נחלש. הוצאת הדבר מפיו במילים מקבעת מציאות התודעתו
האמונה היא כוח שנותן תקווה שלא כלו כל הקיצין ויש תקוה
אולי להדגמה אפשר לראות כעין זה בספרו של פרנקל "האדם מחפש משמעות"
יתכן ויש כאן גם מבעט בטובה כמי שאומר מה שנתת זאת נתינה חלקית ולא מספקת
אולי כמו בברכות "בטובו חיינו" או מטובו חיינו"","217","","3872","True","True","False","","204","79.176.187.214","0","30993","פסחים|קיג ע"א",""),new Message("31027","31016","דבריך נפלאו ממני","13/10/13 08:29","ט חשון","תשע"ד","08:29","המכריע","לא מצאתי שם בברכות ובגיטין איזה רש"י יבאר משהו לעניננו.","199","","3871","True","True","False","","153","213.151.55.102","0","30993","פסחים|קיג ע"א",""),new Message("31031","31027","צ"ל ל-ד.","13/10/13 09:16","ט חשון","תשע"ד","09:16","כדי","","249","","3871","False","True","False","","216","79.181.174.164","0","30993","פסחים|קיג ע"א",""),new Message("31033","31031","יועיל נא לציין ד"ה, וגם מעט מתוכן הדברים","13/10/13 09:31","ט חשון","תשע"ד","09:31","דוד כוכב","כי מי עתו בידו ללמוד דפים שלמים בעיון 'במסכתא אחריתי' (מסכת שבת דף ג ע"ב) בכדי לעמוד על הכוונה (אפילו כאשר אינו בכדי).","125","","3871","True","True","False","","149","212.76.96.184","0","30993","פסחים|קיג ע"א",""),new Message("31034","31033","כבקשתך","13/10/13 09:43","ט חשון","תשע"ד","09:43","כדי","רש"י בברכות:
אומר כן - מפרש "אל תתחר במרעים" - אל תתקוטט, והוא אינו כן וכו'. ע"ש.

רש"י בגיטין:
קנאה - כעס מחמת צער שצערו.
קנאה - הוא לשון שאדם מתעבר על ריבו או על ריב אחרים כמו קנא קנאתי (מלכים א יט) וכמו בקנאו את קנאתי (במדבר כה).","249","","3871","True","True","False","","230","79.181.174.164","0","30993","פסחים|קיג ע"א",""),new Message("31042","31034","אכן לזה נתכוונתי","13/10/13 15:25","ט חשון","תשע"ד","15:25","המכריע","ובאתי לומר שאע"פ שבמקומות אחרים פעמים מוכרח להתפרש במובן של קנאה, אבל כאן לפי הענין מתפרש במובן של התגרות.","199","","3871","True","True","False","","164","213.151.55.102","0","30993","פסחים|קיג ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82910);