var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=31015;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107155","אדם שכר רכב באילת ","מנחת טנא","13/05/24 00:58","49159","47"),new MostViewed("107157","הגהות הגר"א בבא מציעא עא, עב, עג","אוריאל שלמוני","13/05/24 17:21","605","25"),new MostViewed("107163","הגהות הגר"א בבא מציעא עו","אוריאל שלמוני","14/05/24 18:18","605","19")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("31015","0","מעט הערות לדף קיד","13/10/13 00:55","ט חשון","תשע"ד","00:55","המכריע","קיד.

א. דברים שבין ב"ש וב"ה וכו'. ראה רשב"ם. והיינו דהוי קשיא ליה שאומר דברים ומונה רק אחד, ולזה יישב שלברייתא זו יש המשך ונמנין בה דברים נוספים אלא שלא הובאו הנה.

ב. שהיין גורם לקידוש. ראה רשב"ם. ובא ליישב דלכאורה אין היין גורם דהא אפשר בפת. ולזה מבאר דיין ופת שוים בזה, והם גורמים לקידוש ולכן ברכתם קודמת.

ג. מאי דבר אחר. יש לפרש דהוי קשיא להו מדוע בב"ש נאמר הטעם השני בלא לומר "דבר אחר", ועל זה מבארים דבאמת באו להדגיש שיש כאן טעם שני.

קיד:

ד. אמר ר"ל וכו'. כל ההסבר הארוך נראה סגנון סבוראים כמורגש למצוי בלשונם. ומש"כ רשב"ם שאין מברך על אכילת מרור נקט כר"ה להלן ודלא כהילכתא. ובאמת המפרש לא כתב כן.","199","","3868","True","True","False","","772","213.151.55.102","0","0","פסחים|קיד ע"א","")];var iTotalPages=811;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82837);