var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3186;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","69"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","61"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3186","0","נשבע פעמיים לשעבר","28/07/10 08:48","יז אב","תש"ע","08:48","מתפעל",""שבועה שלא אכלתי, שבועה שלא אכלתי מהו?
אמר ליה: אינו חייב אלא אחת.
א"ל אישתבשת, הרי יצאה שבועה לשקר".

כיצד הבנתם את ב' החיובים כאן?
האם הכוונה שחייב שתיים, שעבר ב' איסורים, או הכוונה שחייב ב' מלקויות?
כי מה קורה כאן עם ההתראות?
האם מדובר שהתרו בו לפני כל שבועה?
או שאולי נאמר שמכיוון שהתרו בו בראשונה שאם באמת כן אכל, והוא עומד להשבע שלא אכל ובזה יעבור על לאו, אם כן, אולי מספיקה ההתראה הזו גם לשבועה הבאה שבאה מיד? ואולי צריך שיאמר את השבועה השניה בתוך כדי דיבור להתראה.

גם יש לעיין, למ"ד התראת ספק לא שמה התראה,
כאשר העדים אינם יודעים אם הוא אכל או לא, אלא אומרים לו בלשון זו: אם אכן אכלת, ואתה נשבע שלא אכלת, אזי אתה בבירור תעבור על לאו שיש בו מלקות.
האם זה נחשב התראת ספק? או שכאן אין התראת ספק אלא התראת ודאי על תנאי מה היתה המציאות. והתראת ספק זה רק במקרה שאין אף אדם בעולם שיכול לדעת אם אכן יעבור על הלאו או לא.
כמו התראה בבשר קדשים שלא יותיר. אולי הוא לא יותיר. אין שום ודאות שיותיר.

כלומר, לא צריך שהעדים ידעו בבירור שהוא עובר, אלא מספיק שהוא עצמו יודע בבירור אם הוא עובר או לא.","148","","5028","True","True","False","","1024","80.74.119.82","0","0","שבועות|כח ע"ב",""),new Message("3190","3186","צמידות התראה למעשה; התראת ספק","28/07/10 10:53","יז אב","תש"ע","10:53","ברוך","א. לגבי הצורך בשתי התראות. יש מקום לדון משני צדדים. האחד מצד התראות מחלקות. כלומר, כל עוד לא התרו בו פעם נוספת, הרי זה כאוכל שני זיתי חלב, שאינו חייב אלא אחת. תפקיד ההתראות הוא לחלק לשני קרבנות.
מן הצד השני ישנו העניין של החיוב אותו הזכרת, האם ניתן לחייב גם על ידי התראה אחת שנעשתה קודם, והאם צריך שהעבירה תהיה בתוך כדי דיבור להתראה.
בנושא זה, עיין מכות כ: תוד"ה לא צריכא במחלוקתו בעניין זה עם רש"י. וראה עוד ריטב"א שם כא. ד"ה מתניתין נזיר שהיה שותה.

ב. לגבי התראת ספק, האם העדים צריכים לדעת שהעובר עובר עבירה. איני יודע כעת מקור מפורש לזה. אמנם ניתן אולי להוכיח מדין עדים זוממים, שבכתובות לב ע"א נאמר כי אינם צריכים התראה מטעמים שונים. והנה, אם היו המתרים צריכים לדעת שיש לפנינו עבירה, כלל לא היה שייך לדבר על התראה בעדים זוממים, שכל עניינם שאיננו יודעים שהם משקרים.","86","","5028","True","True","False","","271","84.228.252.123","0","3186","שבועות|כח ע"ב",""),new Message("3193","3190","התראות וקרבנות?","28/07/10 15:02","יז אב","תש"ע","15:02","מתפעל","קרבנות זה רק בשוגג ואנחנו מדברים על מזיד למלקות.
כשאדם עובר על לאו פעמיים, אין שום סיבה שלא ילקה פעמיים.
אבל בכדי ללקות חייבים התראה.

לגבי תוכ"ד להתראה, תוכל אולי לתמצת מה הדעות של רש"י תוס' והריטב"א?

לגבי הראיה שלך מעדים זוממים, על פניו, ראיה יפה מאד. יישר כח.","148","","5028","True","True","False","","164","80.74.119.82","0","3186","שבועות|כח ע"ב",""),new Message("3196","3193","פליטת מקלדת","28/07/10 15:27","יז אב","תש"ע","15:27","ברוך","כמובן, במזיד יחלקו ההתראות לעניין מלקויות. בכך נחלקו רש"י והתוספות במכות, ואני מביא את לשון הריטב"א אשר מסכם את השיטות:
"נזיר שהיה שותה יין כל היום אינו חייב אלא אחת. פירש רש"י ז"ל כי אי אפשר לחייבו אלא על מה ששתה תוך כדי דבור של התראה דאילו במה ששתה אחרי כן יוכל לומר אישתלאי, והקשו בתוס'... אלא ודאי דכיון שהתחיל בעבירה סמוך להתראה תו ליכא למימר אשתלאי על האחרות, וכן במי שהיה לפניו איסורין הרבה והתרו עליו על כולם ואכלן כולם חייב על כל אחד ואחד כיון שהתחיל באחת מהם תוך כדי דבור של התראה, וטעמא דהכא פירש ר"י ז"ל דהכא כיון שכל היין ששתה שם אחד וגוף אחד אע"פ שהולך ושותה בזה אחר זה הכל נחשב שתיה אחת כיון שאין כאן אלא התראה אחת"
וכן בר"ן בנדרים (יז ע"א): "צריך שיהו התראות מחלקות בין כל זית וזית שבו, דאי לא – לא מקריא אלא אכילה אחת, ולא מחייב עלה אלא חד".
לגבי יכולתן של ההתראות לחלק למלקות, ראה כאן.","86","","5028","True","True","False","","272","84.228.252.123","0","3186","שבועות|כח ע"ב",""),new Message("3202","3196","יישר כח גדול","28/07/10 20:50","יז אב","תש"ע","20:50","מתפעל","אם כן לפי שיטת תוס', לכאורה יתחייב כאן ב' מלקיות על כל שבועה גם אם היתה התראה אחת, ולרש"י יהיה תלוי אם נשבע בתוכ"ד להתראה.

אמנם יתכן והגמרא כלל לא דיברה לגבי מלקות אלא לגבי האיסורים וגם בלי מלקות יש כאן ב' איסורים.","148","","5028","True","True","False","","145","95.86.73.68","0","3186","שבועות|כח ע"ב",""),new Message("3203","3202","אגב, מה משמעות הצבע הירוק?","28/07/10 20:51","יז אב","תש"ע","20:51","מתפעל","בשם שלך ר' ברוך?
זה אומר שאתה כאן מנהל הפורום?","148","","5028","True","True","False","","140","95.86.73.68","0","3186","שבועות|כח ע"ב",""),new Message("3206","3203","משמעות של "מומחה" - ראה במקראה שלמטה","28/07/10 21:12","יז אב","תש"ע","21:12","מנהל הפורום","במקראה למטה יש הסבר על הסימונים והצבעים השונים שבפורום.

לגבי הצבע הירוק המיועד ל"מומחה":
זכינו והרב ברוך הסכים לבקשתנו לשמש כ"מומחה" בפורום - היינו: להשקיע מזמנו ומכישוריו ומידיעותיו לטובת הלומדים.

סימון הצבע הירוק נועד בכוונה כדי שהגולשים יוכלו לזהות תשובות של "מומחה" ולהבין שלפניהם תשובה רצינית ומבוססת וכו'.

ובהזדמנות זו - אם יש מי מהגולשים שמוכן גם הוא לתרום מזמנו ומידיעותיו ולשמש כ"מומחה" בפורום - נשמח להוסיף גם אותו לקבוצת ה"מומחים".
לפני חודשים רבים היה "מומחה" נוסף אך עקב אילוצים של מגבלת זמן פרש מסטטוס זה, והצבע שלו חזר להיות כמו יתר הגולשים.

ועוד בהזדמנות זו - ישר כח גדול לך "מתפעל" [יליד שנת 1955?] על הפעילות המבורכת והמעשירה בפורום. ישר כחך!

ועוד בהזדמנות זו - כאן תוכל לקרוא את המדור הקבוע של הרב ברוך.","49","","5028","True","True","False","","104","84.228.192.158","0","3186","שבועות|כח ע"ב",""),new Message("3210","3206","מה הפלא לגבי שנת הלידה?","29/07/10 08:14","יח אב","תש"ע","08:14","מתפעל","כן כן, גם ב 1955 נולדו תינוקות.


הרב ברוך הוא באמת מומחה רציני, ויש כאן עוד הרבה קליברים. ב"ה. כמו הרב דוד כוכב, ועציוני ועוד ועוד. מקבלים כאן תשובות מעמיקות וגם בקיאות מרשימה.
יישר כח גדול לכל המשתתפים.
עלו והצליחו ויהי ה' עמכם.","148","","5027","True","True","False","","142","80.74.119.82","0","3186","שבועות|כח ע"ב",""),new Message("3212","3210","לא היתה פליאה אלא שאלה","29/07/10 08:52","יח אב","תש"ע","08:52","מנהל הפורום","יש כאלו שממלאים ב"כרטיס האישי" שלהם נתוני סרק, ולכן השאלה היתה האם מילאת זאת בחופזה ובאקראיות כדי לצאת ידי חובת המילוי, או שמא אכן מילאת נתוני אמת. [אתה גם מוזמן למלא ב"כרטיס האישי" שלך את מקום המגורים אם תחפוץ בכך].

אגב, בעז"ה סוף סוף בעוד כמה שבועות ה"כרטיס האישי" יתרחב ויתווספו בו קטגוריות נוספות למילוי [וכן אפשרות לשליחת הודעה אישית], בין היתר מתוך מגמה לבסס את קהילת משתתפי הפורום. אם יש לך ו/או לגולשים רעיונות אלו קטגוריות כדאי להוסיף ב"כרטיס האישי" [ובכלל בפורום ובאתר] - אשמח לשמוע (כאן או בצור קשר).

נראה, אולי תצליח אתה לשכנע את הרב דוד כוכב לשנות את הצבע שלו בפורום... [מאידך - עלול להיות הרבה ירוק בעיניים בעקבות כך... ]
ובהחלט יש כאן עוד כמה וכמה וכמה ת"ח רציניים, ובכללם כבודו, פעילים (ומתפעלים) יותר ופעילים פחות.","49","","5027","True","True","False","","120","84.229.222.200","0","3186","שבועות|כח ע"ב",""),new Message("3214","3212","ירוק זה דוקא נעים לעין ","29/07/10 10:26","יח אב","תש"ע","10:26","מתפעל","הייתי מאד רוצה להיכלל ברשימה אבל אני רחוק מזה.

בהצלחה רבה בכל אשר תפנה.
יום טוב.","148","","5027","True","True","False","","139","80.74.119.82","0","3186","שבועות|כח ע"ב",""),new Message("3215","3212","שאלה נוספת","29/07/10 10:29","יח אב","תש"ע","10:29","מתפעל","הרבה פעמים לאחר שליחת ההודעה, אתה מגלה טעות בהקלדה וכדומה
האם יש דרך לבעל ההודעה לתקן הודעה קיימת?","148","","5027","True","True","False","","158","80.74.119.82","0","3186","שבועות|כח ע"ב",""),new Message("3216","3215","תשובה","29/07/10 10:45","יח אב","תש"ע","10:45","מנהל הפורום","מטעמי אבטחה, הגולש לא יכול לתקן את הודעתו בפורום לאחר שליחת ההודעה [ולכן מומלץ לעשות הגהה לפני שליחת ההודעה, וכן יש אופציה של "תצוגה מקדימה"].

אבל, ניתן לשלוח באמצעות טופס זה את הבקשה לתיקון ההודעה והיא תבוצע בהקדם.
יש כמה וכמה גולשים שמשתמשים באופציה זו, אז אתה מוזמן להצטרף.

אגב,
כשנרשמת לפורום לראשונה קיבלת מייל (שנשלח אליך הרגע שוב) ובו בין היתר ההודעה הבאה:
במידה ובעתיד בטעות תקליד טעות כלשהיא בהודעה בפורום - תוכל לפנות אלינו (באמצעות צור קשר שבאתר) ולדווח לנו על הטעות ונתקן אותה כרצונך.","49","","5027","True","True","False","","118","84.229.222.200","0","3186","שבועות|כח ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);