var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=3220;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("3220","0","לאפוקי מלך","29/07/10 12:33","יח אב","תש"ע","12:33","מתפעל","וברש"י: ד"ה כל שכן מלך, בהמשך דבריו מבאר למה המלך לא מעיד וזה לשונו:
"והבא להעיד צריך לעמוד לפני הדיין כדאמרן לעיל, ודרך ביזיון הוא לו".

ולכאורה ניתן להעיר, לעיל (ל' ע"ב) הובא סיפור:
"רב יימר הוה ידע ליה סהדותא למר זוטרא.
אתא לקמיה דאמימר, אותבינהו לכולהו.
אמר ליה רב אשי לאמימר: והאמר עולא מחלוקת בבעלי דינין אבל בעדים דברי הכל בעמידה?
א"ל האי עשה והאי עשה עשה דכבוד תורה עדיף".

אם כן חזינן שיכול הרב לבא ולהעיד וניתן להושיב את כולם שלא יהיה ביזיון לרב.
ואם כן, מדוע שלא נעשה כך במלך?

נביא לו את כיסא המלכות ויעיד את עדותו בישיבה?
כמו שכבוד תורה עדיף, כך כבוד המלכות עדיפה?","148","","5026","True","True","False","","1024","80.74.119.82","0","0","שבועות|לא ע"א",""),new Message("3227","3220","על מי מוטל העשה?","29/07/10 16:03","יח אב","תש"ע","16:03","עציוני","חלק מהותי מהדיון המשפטי הוא שכל המעורבים (בעלי דין ועדים) יחושו שהם כפופים לדיינים. כאשר ת"ח מגיע להעיד, הוא עושה זאת על דעת שיעמוד לפני הדיינים. על הדיין, מצידו, יש עשה של כבוד התורה ולכן הוא יכול (ואולי צריך) לאפשר לת"ח לשבת, אבל זו חובה של הדיין - לא זכות של העד.
ממילא, לא שייך לקבוע מראש שהמלך יבוא להעיד בלי לכפוף עצמו מראש לדיין. גם אם לא נדרשת עמידה בפועל (משיקולים של הדיין), נדרשת המוכנות הנפשית לעמוד.","159","","5026","True","True","False","","231","132.70.40.183","0","3220","שבועות|לא ע"א",""),new Message("3228","3227","ותוספת קטנה לדברי עציוני...","29/07/10 17:06","יח אב","תש"ע","17:06","עומר","בס"ד

נכון שלא הכי משמע פה מרש"י, אבל הגמ' בסנהדרין מספרת, שכל הסיבה לגזרה שמלך לא יהא נידון, זה מפני דיון אם בעל דין צריך לעמוד או לא. שמעון בן שטח אמר לינאי המלך לעמוד, וינאי המלך לא הסכים (אם לא יסכימו שאר הדיינים עם שמעון בן שטח). באותו רגע גזרו שמלך לא יהא נידון ולא מעיד, לא מעידין אותו ולא דן. וזו בדיוק הנ"מ שהזכיר עציוני..

יום נעים (שאלות מחכימות מאד)","59","","5026","True","True","False","","251","84.109.190.113","0","3220","שבועות|לא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);