var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33136;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","45"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","25")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33136","0","משם ראיה","05/02/14 15:04","ה אדר א","תשע"ד","15:04","ינון קליין","לעיתים הגמ' משתמשת במושג משם ראיה כתמיה ולעיתים בניחותא- לדוג', בהמשך המסכת במשנה (פ"ב מ"ז) "אמרו להן בית שמאי משם ראיה", שכתב התויו"ט- "פירש"י בתמיה ע"כ, ואפשר לפרש בניחותא ומאף הם אמרו לו הביאו ראיה וכו". ועי' 'מר קשישא' ערך משם ראיה.
מה אצלנו? בפשטות אצלנו הוא בתמיה, שאמרו חכמים לרבי יהודה שאין להביא ראיה מהלני לפי שהיא אשה ופטורה מן הסוכה ולכן לא אמרו לה דבר. אך בהגהות הרש"ש כתב שאפשר לומר שגם כאן הוא בניחותא- לפי שבמסכת ראש השנה (לג א) למדנו שלדעת רבי יהודה אסור לנשים לסמוך, ופירש רש"י (ד"ה הא נשים) שהאיסור הוא משום בל תוסיף. ושם בגמ' מתבאר שכן הוא בכל מ"ע שהז"ג, וממילא יש לקרוא את הגמ' אצלנו באופן זה: אמרו לו משם ראיה! אשה היתה ופטורה מן הסוכה, ולכן עשתה סוכה שהיא פסולה, על מנת שלא תעבור על איסור בל תוסיף לשיטתך, ולכן לא אמרו לה דבר- כי לא עברה על בל תוסיף. וכדבריו כתב מהר"ץ חיות.","322","","3734","True","True","False","","989","212.76.98.94","0","0","סוכה|ב ע"ב",""),new Message("33155","33136","הרש"ש לכ' מוקשה","06/02/14 18:32","ו אדר א","תשע"ד","18:32","לומד א","דברי הרש"ש קשים- וכי מצינו איסור לאשה לשבת בסוכה?
וא"ת שהרש"ש דיבר רק אליבא דהדעה שאין נשים סומכות- הרי דעה זו הובאה להלכה, (הלכות מעשה הקרבנות ג ח) ובכל זאת בסוכה לא נהגו כך","250","","3733","True","True","False","","66","213.151.36.118","0","33136","סוכה|ב ע"ב",""),new Message("33156","33155","לא קשה","06/02/14 18:49","ו אדר א","תשע"ד","18:49","ינון קליין","הרש"ש דיבר בשיטת רש"י בר"ה לג שכתב שיש בל תוסיף, ובזה אין הלכה כמותו- עי' עירובין צו א תוד"ה מיכל בת שאול.","322","","3733","True","True","False","","57","212.76.98.94","0","33136","סוכה|ב ע"ב",""),new Message("33157","33156","לכאורה יוצא חידוש גדול","06/02/14 20:08","ו אדר א","תשע"ד","20:08","לומד א","לרש"י אסור לאשה לשבת בסוכה","250","","3733","True","True","False","","44","213.151.36.118","0","33136","סוכה|ב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82528);