var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33203;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","53"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","35"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","23")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33203","0","משמעות הלימוד דעשרה טפחים","08/02/14 20:10","ח אדר א","תשע"ד","20:10","לומד א","כל הלימוד של גובה הסוכה י"ט אינו ברור כל צרכו. אז מה אם שכינה לא ירדה למטה מעשרה?! רש"י אמנם כותב "ותניא מעולם לא ירדה שכינה למטה ...שמע מינה למעלה מעשרה מיפסקא רשותא."
אבל מה המשמעות?
אפשר אולי להבין שמעשרה טפחים הוא "רשות גבוה" והסכך צריך להיות דווקא שם, אך זה לא מסתדר עם תוספות ד"ה עשרה - "והא דבעינן נמי גבי שבת מחיצה עשרה מהכא ילפינן." מה הקשר למחיצות שבת?!
נראה שלפי התוס' לומדים שעשרת הטפחים הם רשות שעדיין קשורה ל"תחתונים", ולכן כשעושים מחיצה צריך "לכסות" את כולן.
אודה למי שיאיר את עיני בהסבר יותר מפורט לדרשה זו.","250","","3733","True","True","False","","1006","213.151.36.118","0","0","סוכה|ה ע"א",""),new Message("33208","33203","סוכה צריכה מחיצות","08/02/14 20:37","ח אדר א","תשע"ד","20:37","דוד כוכב","ומחיצות תפקידם ליצור מיקום=רשות לעצמה. ורשות גובהה י' טפחים.","125","","3733","True","True","False","","140","95.86.122.76","0","33203","סוכה|ה ע"א",""),new Message("33221","33203",""ארץ" כרשות היא עד עשרה טפחים:","09/02/14 09:10","ט אדר א","תשע"ד","09:10","יהודי_קדום","ארבעה אמוראים לימדו שלושה דברים שמצטרפים למסקנה אחת : א. שמידת עשרה טפחים נלמדת מגובהו של הארון גובהו היה אמה וחצי שהם תשעה טפחים ובתוספת טפח של הכפורת מקבלים עשרה טפחים. ב. בספר שמות ה' אומר למשה: "...ודיברתי אתך מעל הכפורת", ולפי א. ה' דיבר עם משה בגובה שהוא יותר מעשרה טפחים ("מעל הכפורת"). ג. בספר תהילים כתוב: "השמים שמים לה' - והארץ נתן לבני אדם" ויוצא מפסוק זה שמעל עשרה טפחים לא נחשב "ארץ" (כי ה' "בשמים"- והאדם משה ב"ארץ"), ובמילים אחרות "ארץ" כרשות היא עד עשרה טפחים. כמו כן מראה הגמרא שבכל המקרים בהם יש קשר בין אדם לה' (עליית משה, אליהו וכו') תמיד היה רווח של מעל עשרה טפחים.

ולא ראיתי בגמרא "עליונים" ו"תחתונים".

.","233","","3732","True","True","False","","193","79.180.31.61","0","33203","סוכה|ה ע"א",""),new Message("33227","33203","סיכום הגמרא","09/02/14 09:46","ט אדר א","תשע"ד","09:46","בתר ממוצע","ישנם שלוש רשויות:

1. ארץ
2. שמים
3. והמקום שבניהם

עפ״י רש״י (והתנאי) ובעירובין (ד: ד״ה ארון) וביארו האחרונים שגובה עשרה טפחים בסוכה הוא הלכה בגדרי רשות ומקום שמהותו של רשות ומקום לעצמו הוא כשיש בו גובה עשרה טפחים והמחיצות והסכך הם מקיפים וגוזרים את הרשות מצדדיה ומעליה ממילא אף דין מחיצות והסכך הוא בעשרה טפחים.

הריטב״א מקשה הלא דברי רבי יוסי אינם פסוק או הלכה למשה מסיני ?

ומביא בשם הירושלמי גזרה שוב לדין זה נאמר לגבי הכפורת ״ונועדתי לך שם ודברתי אתך מעל הכפורת״ ונאמר במתן תורה ״מן השמים דברתי עמכם״ ויש לדרוש דיבור דיבור לגזירה שוה כשם שהדיבור במתן תורה היה ברשות אחרת ( מן השמים) כך הדיבור מעל הכפורת היה ברשות אחרת.

כמו כן ראה מכתב מאליהו שמסביר שכל המאמר כאן הוא שבני אדם לא יוכלים להשיג את הבורא ולעולם יש הבדלה מוחלטת בין בורא לנברא ורשותיהם חלוקות

***","138","","3732","True","True","False","","227","2.55.129.233","0","33203","סוכה|ה ע"א",""),new Message("33212","33208","לא לגמרי הבנתי","08/02/14 22:18","ח אדר א","תשע"ד","22:18","לומד א","אבל מה הקשר לכך ש"לא ירדה שכינה" וכו'?","250","","3733","True","True","False","","65","213.151.36.118","0","33203","סוכה|ה ע"א",""),new Message("33216","33212","השמים שמים לה', והארץ נתן לבני אדם","08/02/14 23:50","ח אדר א","תשע"ד","23:50","דוד כוכב","השאלה היא מהו הגובה המגדיר רשות עצמאית לכל דבר וענין.","125","","3733","True","True","False","","204","95.86.122.76","0","33203","סוכה|ה ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);