var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33278;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("לוח דף יומי לשימוש באאוטלוק או בג'ימייל","http://daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=21228")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","45"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","29")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33278","0","מיעוט גובה ע"י שולחן","11/02/14 12:54","יא אדר א","תשע"ד","12:54","תניא מנחם","האם שולחן יכול להחשב כאיצטבא ולמעט סוכה שגובהה יותר מ-20 אמה. (והיא צמודה ל-3 דפנות). האם נחשב כעמוד
מה ההסד בין איצטבא לעמוד בסוכה? והאם שולחן נופל בהגדרות האלו

האם שיש סוכה שהיא גבוהה מ-20 אמה ויושב על שולחן זה 'נופל' בהגדרה של עמוד שאולי יש צד להגיד שגוד אסיק ועולה או שאולי זה בגדר איצטבא באמצע הסוכה וימעט את הגובה של כל הסוכה ויצא ידי חובה אף בשאר הסוכה.","388","","3730","True","True","False","","994","93.172.191.197","0","0","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33283","33278","שולחן הוא רהיט עראי, ואינו ממעט","11/02/14 17:59","יא אדר א","תשע"ד","17:59","דוד כוכב","","125","","3730","False","True","False","","92","95.86.124.182","0","33278","סוכה|ד ע"א",""),new Message("33287","33278","בדומה למניח כרים וכסתות שאף אם בטלם","11/02/14 19:02","יא אדר א","תשע"ד","19:02","יהודי_קדום","הסוכה פסולה, נלע"ד, שגם כאן פסולה משום שאינו עושה מעשה של אדם סביר, הוא אינו יכול לבטל את ייעוד השולחן כשולחן - אפילו באמירה - כי ברור שהשולחן לא מקיים ולא ניכר כאיצטבא היוצרת סביבה סוכה כשרה בתוך סוכת העשרים אמה, וגם הרי לא ייתכן שיעמידו שומר ליד השולחן שלא יניחו עליו דבר כל ימי הסוכות!

ובמיוחד שים לב:
1. רש"י כאן מפרש איצטבא כבנין אבנים וטיט וגם במו"ק י: "איצטבא - בנין אבנים"
2. שם תוס' ד"ה איצטבא: איצטבא פירושה 'ספסל', וכן בעוד מקומות.
3. כתוב: "ובנה בה איצטבא" ולא נתן וכדו' .

וברור לפי 1. ו-2. ששולחן אינו יכול להיות איצטבא .


לענ"ד גם "היושב על שולחן..." דומה למניח כרים וכסתות שאף אם בטלם הסוכה פסולה - מה עוד שאין השןלחן מיועד לישיבה וגם כבתחילת דבריי.
.","233","","3730","True","True","False","","178","79.180.31.61","0","33278","סוכה|ד ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);