var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33292;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("על מעלת הפורום","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=9140")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33292","0","אחרים אומרים","11/02/14 19:54","יא אדר א","תשע"ד","19:54","ינון קליין","מיהו אחרים? ומדוע נקרא כך?
התוס' (ד"ה אחרים) מבארים שאחרים הוא רבי מאיר. מקור דבריהם הוא המעשה המפורסם המובא במסכת הוריות (יג ב) שאחר שהתקין רבן שמעון בן גמליאל שלא יעמדו לכבוד רבי מאיר ורבי נתן, ניסו רבי מאיר ורבי נתן להקשות עליו במסכת 'עוקצין' אותה לא הכיר ולהעבירו מהנשיאות. אך, רבי יעקב בר קרשי שמע את דבריהם והלך ולמד את המסכת מתחת חלונו של רבן שמעון בן גמליאל, ומתוך כך התעורר רבן שמעון בן גמליאל לעסוק גם הוא ב'עוקצין' ולמחר כששאלו אותו רבי מאיר ורבי נתן בעוקצין ידע לענות להם ובסופו של דבר קנסו אותם שלרבי מאיר יקראו 'אחרים אומרים' ולרבי נתן יקראו 'יש אומרים'
ממעשה זה יוצא שרבי מאיר עצמו הוא אחרים. אך, בספר הכריתות (חלק א שער א אות יט) ובסדר תנאים ואמוראים כתב שקראו לרבי מאיר אחרים רק כשאמר שמועות משמו של אלישע בן אבויה המכונה אחר (כמבואר בחגיגה טו א).
ולכל אחת מהשיטות קשה. לשיטה הראשונה קשה שבהרבה ברייתות נשנים רבי מאיר ואחרים יחד (הליכות עולם שער א פרק ג אות א), לכן לא ייתכן שרבי מאיר הוא אחרים. אך, גם לשיטה השנייה קשה מהמעשה שהבאנו לעיל שם מפורש שאחרים הוא רבי מאיר (של"ה כללי התלמוד כלל יחוסי החכמים).
שני תירוצים נתנו לקושיות אלו.
ההליכות עולם (שם) מיישב שאכן בהרבה מקומות 'אחרים אומרים' אינו רבי מאיר, וכלל זה אינו מוחלט (ראה: תוס' ברכות ט ב ד"ה אחרים).
השל"ה הקדוש (שם) מבאר שבכל המקומות בהם נשנו רבי מאיר ואחרים באותה ברייתא, יש לומר שבילדותו סבר רבי מאיר כך ובזקנותו סבר אחרת, ואחרים הוא רבי מאיר.","322","","3735","True","True","False","","1158","212.76.100.88","0","0","סוכה|ז ע"ב",""),new Message("33295","33292","לולי דמסתפינא","11/02/14 19:59","יא אדר א","תשע"ד","19:59","הראל","לפני כמה שנים שמעתי מפרופסור אבינועם כהן (מהמחלקה לתלמוד באוניברסיטת בר-אילן) שעל אף המסופר בסוף הוריות שהכינוי "אחרים" הוא לרבי מאיר, לא בטוח כלל שכינוי זה תועד במשניות ובברייתות. ייתכן שהכינוי ניתן לרבי מאיר אך הדבר לא בא לידי תיעוד וביטוי במשניות ובברייתות אלא רק כונה כך רבי מאיר בבתי המדרש בתקופתם בעת ובמהלך לימודם.","46","","3735","True","True","False","","304","77.126.123.185","0","33292","סוכה|ז ע"ב",""),new Message("33301","33295","מפורש שם אחרת. וסברה נוספת","11/02/14 20:51","יא אדר א","תשע"ד","20:51","דוד כוכב","מפורש במסכת הוריות דף יג ע"ב:
"אסיקו לרבי מאיר אחרים, ולר' נתן - יש אומרים...
מתני ליה רבי לרבן שמעון בריה: 'אחרים אומרים: אילו היה תמורה לא היה קרב'. אמר לו: מי הם הללו שמימיהם אנו שותים ושמותם אין אנו מזכירים?".
הרי שכינו אותם כך במשנה, מדובר הרי במשנה שבמסכת בכורות דף ס ע"א. נוסחנו הסופי באותה משנה הוא: "אמרו משום רבי מאיר: אילו היה תמורה - לא היה קרב".

ובכל אופן, העובדא שכינו את רבי מאיר בשם אחרים אינה מונעת את האפשרות שהיו חכמים נוספים שכונו 'אחרים' משום שלא רצו להזכירם בשמם, כגון אלישע בן אבויה אולי.
גם לא ברור האם כפי ש"תוקנה" המשנה דלעיל, תוקנו כך גם שאר כל המקומות שבהם כונה רבי מאיר בשם אחרים. ואולי זו כוונת פרופסור אבינועם כהן.","125","","3735","True","True","False","","146","95.86.124.182","0","33292","סוכה|ז ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);