var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33345;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","70"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","52")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33345","0","סכוך הרבה מהן..כשרה","13/02/14 13:54","יג אדר א","תשע"ד","13:54","תניא מנחם","'הדלה עליהם..פסולה ואם היה סכוך הרבה מהן או שקצצן כשרה' - האם הכוונה שהיה מהם (מהמחובר לקרקע) סכוך הרבה אז מותר ?? כי מיד ממשיך 'שקצצן כשרה' יוצא שהדין הקודם דין על מחובר.","388","","3731","True","True","False","","911","93.172.191.197","0","0","סוכה|ט ע"ב",""),new Message("33348","33345",""ואם היה סכוך הרבה מהן" - פירוש:","13/02/14 19:20","יג אדר א","תשע"ד","19:20","דוד כוכב","ואם היה שם סכך כשר בכמות רבה יותר מהדברים הפסולים שהוא הדלה עליהם.","125","","3731","True","True","False","","136","95.86.124.182","0","33345","סוכה|ט ע"ב",""),new Message("33393","33348","מה החידוש של המשנה. דין ביטול ברוב ידוע","17/02/14 12:06","יז אדר א","תשע"ד","12:06","תניא מנחם","","388","","3727","False","True","False","","80","81.218.241.23","0","33345","סוכה|ט ע"ב",""),new Message("33394","33393","לא הכל מתבטל ברוב תמיד","17/02/14 12:11","יז אדר א","תשע"ד","12:11","דוד כוכב","יש דברים רבים האוסרים במשהו.
קבוע, ע"ז, דבר חשוב, ועוד.","125","","3727","True","True","False","","157","95.86.124.182","0","33345","סוכה|ט ע"ב",""),new Message("33400","33393","אדרבא איך מותר? אין מבטלין איסור לכתחילה","17/02/14 13:07","יז אדר א","תשע"ד","13:07","amdavid","א"כ זהו החידוש - שמותר, והסיבה (כנראה) כי אין פה ממש 'איסור' בפני עצמו.

וראה עוד בשולחן ערוך הרב או"ח תרכו:
ואע"פ שבכל איסורין שבתורה אם הוא מכיר את האיסור ויכול להסירו מן התערובות אינו בטל אפילו באלף, היינו שאסור לאכול את התערובות שלא יפגע בגוף האיסור עצמו שלא נתבטל כיון שיכול להסירו משם אבל כאן אינו נהנה כלל מן האיסור שהרי אף אם ינטל סכך הפסול מן הסוכה יהיה צלתה מרובה מחמתה מחמת סכך הכשר ואין אנו צריכים לבטל את הפסול ברוב אלא כדי שלא יהיה לו כח לפסול את הסכך הכשר המעורב עמו"
ועיין עוד שם באריכות בענין הביטול.

עוד אפשר לומר, שלא גזרינן שמא לא יבטל כראוי, או שלא גזרינן ביטל אטו לא ביטל, וכדברי הגמ' דלא גזרינן היכא דחבטן אטו היכא דלא חבטן.","175","","3727","True","True","False","","283","192.116.175.252","0","33345","סוכה|ט ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);