var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33346;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","72"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","63"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33346","0","כמה שאלות","13/02/14 13:58","יג אדר א","תשע"ד","13:58","תניא מנחם","למה נוי סוכה בטל דווקא בשעור של עד 4 טפחים (ולא בשיעור אחר כגון עד 3 טפחים מדין לבוד)

איך הלין ר' נחמן בסוכה שהיא פסולה לשיטתם שחכמים שבאו אליו ללון. המצוה היא מהתורה וצריך להחמיר ולמה לא לנהוג כבוד באורחים (למרות שהם באים אליו ואולי יש צד שצריכים לנהוג כמותו).

השטחה של בגד רטוב - האם אין פה ביזוי מצוה מעבר להנאה מהסוכה. וכן מראית עין -התייחסות למצות (סוכה היא בד"כ גדולה -בפרהסיא)

הבנתי שיש בראשונים שאמרו שיש צד להגיד שייבוש דינו כנוי ולא פוסל -מה עומד מאחורי הסברא הזאת (היבוש היה לצורך יבוש ומוריד את הבגד לאחר שיבש-איזה נוי יש פה -אדרבא יש לענ"ד פה ביזוי)","388","","3733","True","True","False","","866","93.172.191.197","0","0","סוכה|י ע"ב",""),new Message("33347","33346","מספר תשובות","13/02/14 19:07","יג אדר א","תשע"ד","19:07","דוד כוכב","א.
ראה בעמוד א': "שלא מצינו מקום [חשוב] פחות מארבעה".
ובתוספות: "שלא מצינו מקום פחות מד' - היינו לענין רשות היחיד וכרמלית כדפירש בקונטרס ולענין גובה נמי אשכחן בריש חלון (עירובין דף עו.) ליחשב כפתח".
וראה ברש"י שם ד"ה אבל לנאותה: "לרב חסדא לא מפסיל אלא אם כן מופלג ארבעה, דהא איהו אמר לעיל ארבעה, וכיון דמיפלגי ארבעה - תו לא מצי למימר אבל לנאותה כשרה, דהא איהו פסיל לקמן בנויי סוכה המופלגין ארבעה מן הסכך, משום שני סככין".

ב.
מלשון הגמרא: "אשתיקו ולא אמרו ליה ולא מידי" משמע שרב נחמן עשה זאת כדי לבחון את תגובתם ואת דעתם, ואם רק יבקשו בודאי לא יקפחם. ולאחר ששאלם בפירוש הם רמזו לו שאכן הסוכה פסולה לדעתם, ואם יקבלו סוכה כשרה מהמארח לא תהיה להם סיבה להיות פטורים מהסוכה...

ג.
סוכה אינה מתשמישי קדושה, אלא מתשמישי מצוה שאין חובה לשמור על קדושתם. רק אסור לנהוג בהם דברים הנחשבים לבזיון.

ד.
כשם שנוי אינו בניין אוהל נפרד אלא טפל לסוכה, גם ביבוש אין בניין אלא רק כלי מונח עראית.","125","","3733","True","True","False","","146","95.86.124.182","0","33346","סוכה|י ע"ב",""),new Message("33384","33347","ל-ב.","16/02/14 13:59","טז אדר א","תשע"ד","13:59","דוד כוכב","בחידושי הריטב"א מסכת סוכה דף י ע"ב:
"רב חסדא ורבה בר רב הונא אקלעו לבי ריש גלותא אגנינהו בסוכה שנוייה מופלגין ממנה ארבעה. פי' ואף על גב דאכתי לא ידע ר"נ (נ"א: ר"ג) דהדרו משמעתייהו או דהוו שלוחי מצוה, אגנינהו לפום דעתיה ולא חש דהוי חתיכא דאיסורא לדידהו ויתבי (נ"א: ונפקי) בסוכה פסולה ומברכי התם שלא כראוי והוה כנותן מכשול לפני פקח, יש אומרים דמהא שמעינן שהמאכיל לחבירו מה שהוא מותר לו לפי דעתו אין בזה משום לפני עור לא תתן מכשול, ואף על פי שיודע בחברו שהוא אסור לו לפי דעתו וחבירו בעל הוראה, שהמאכיל היה גם כן ראוי להוראה וסומך על דעתו להאכיל לעצמו ולאחרים לפי דעתו, ונ"ל דהכא דוקא מפני שהאיסור ניכר לחברו ואי לא סבירא ליה לא ליכול הא בשאינו ניכר לחבירו לא, ואמרינן התם חס ליה לזרעיה דאבא בר אבא דליסופו ליה מידי דלא סבירא ליה בפרק כל הבשר (חולין קי"א ב'), וכן הורה לי מורי הרב נר"ו, מיהו היכא דאיפסיקא הלכתא דלא כותיה בין לנפשיה בין לאחרים אסור וכדמוכח ממאי דכתיבנא בפ"ק דע"ז ובפ"ק דיבמות".
וע"ע בשו"ע יו"ד סימן קיט ס"ז ברמ"א ובש"ך.","125","","3730","True","True","False","","127","95.86.124.182","0","33346","סוכה|י ע"ב",""),new Message("33395","33347","ס' ג- האם יבוש על תשמיש מצוה זה לא ביזוי","17/02/14 12:14","יז אדר א","תשע"ד","12:14","תניא מנחם","","388","","3729","False","True","False","","75","81.218.241.23","0","33346","סוכה|י ע"ב",""),new Message("33397","33395","כיום זה יכול להחשב כביזוי","17/02/14 12:25","יז אדר א","תשע"ד","12:25","דוד כוכב","אך אין כך דעת כולי עלמא. ראה במסכת שבת דף כב ע"א שיש מחלוקות בזה מה נחשב לביזוי מצוה, וסוכה שם בכלל זה.","125","","3729","True","True","False","","143","95.86.124.182","0","33346","סוכה|י ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82640);