var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33368;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","55")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33368","0","שאלה קטנה","15/02/14 19:31","טו אדר א","תשע"ד","19:31","לומד א","הגמ' מדף יב ע"ב מתחילה דף שלם של שורה של פסולים והכשרים בסכך:
"אמר רב יהודה אמר רב: סככה בחיצין זכרים - כשרה, בנקבות - פסולה...אמר רבה בר בר חנה אמר רבי יוחנן: סככה באניצי פשתן - פסולה, בהוצני פשתן - כשרה, והושני פשתן - איני יודע מהו...אמר רב יהודה: הני שושי ושווצרי מסככין בהו..."
ונשאלת השאלה- למה ההלכות הללו מובאות כאן (אחרי המשנה דחבילי קש)?! לכ' היה מתאים להביא מימרות אלו אחרי המשנה הקודמת (יא ע"א) "זה הכלל: כל שהוא מקבל טומאה, ואין גידולו מן הארץ - אין מסככין בו. וכל דבר שאינו מקבל טומאה, וגידולו מן הארץ - מסככין בו. "
[אני מודע לעובדה שהחלוקה שלנו למשניות לא בהכרח מחייבת שזו החלוקה המקורית, אבל עדיין הגמ' הפסיקה בדיון על תעולמה"ע וצ"ע]
שו"ר לתרץ שבהמשך "קבוצת המימרות" (דף יג ע"א) מופיע "האי אפקותא דדיקלא" ו"הני דוקרי דקני" שההו"א לפוסלם היא משום חבילות.
כנראה הגמ' הביאה את המימרות רק אחרי המשנה, כדי שנבין במה מדובר","250","","3730","True","True","False","","954","213.151.36.118","0","0","סוכה|יב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82634);