var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33671;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("למי שלא לומד דף יומי","http://daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=31807")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","62"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33671","0","מאי ארז - הדס.","12/03/14 09:23","י אדר ב","תשע"ד","09:23","עלי","לכאורה לאחר תשובה דחוקה מאד זו היה מתבקש לשאול רטורית : וכי עושים נסרים מהדס ? ולענות : קשיא. הגמרא מעדיפה להישאר בדוחק הבלתי הגיוני.
האם יש סיבה שהגמרא מעדיפה להישאר בתשובה דחוקה ולא לענות קשיא לעומת מקרים רבים בהם זו התשובה, כאשר ברור שגם במקרים אלו קיימת תשובה חלופית דחוקה ?","209","","3707","True","True","False","","962","194.114.146.227","0","0","סוכה|לז ע"א",""),new Message("33674","33671","אולי נסר שעשוי מנסורת של עצי הדס","12/03/14 15:05","י אדר ב","תשע"ד","15:05","amdavid","מה שנקרא היום סיבית או MDF

(אמנם אפשר לשאול האם ידעו לייצר כזה דבר בזמנו והדרא קושיא לדוכתיה..)","175","","3707","True","True","False","","242","192.116.175.252","0","33671","סוכה|לז ע"א",""),new Message("33677","33674","ממתי עושים זאת מזרדים ?","12/03/14 18:55","י אדר ב","תשע"ד","18:55","עלי","שיח ההדס אינו משמש ולא שימש מן הסתם מעולם בתעשיית העץ.
זכורני כשהייתי ילד קטן והלכתי ברחוב עם סבי ז"ל וקטפתי כמשחק עלי שיחים ועצים בצד הדרך, שסבי גער בי שלא לעשות זאת, הן מצד 'בל תשחית' והן כדי להתרגל שלא לעשות זאת בשבת בשל 'מוקצה'. זה מראה שיש דווקא 'רגילות' כזו לקטוף גם עלים ולא רק פירות.","209","","3707","True","True","False","","165","31.44.131.44","0","33671","סוכה|לז ע"א",""),new Message("33686","33677","עלי הדס לעשות סוכות","13/03/14 14:23","יא אדר ב","תשע"ד","14:23","דוד כוכב","מפורש בפסוק שהביאה הגמרא שהיו מסככים בהדס: צְאוּ הָהָר וְהָבִיאוּ עֲלֵי זַיִת וַעֲלֵי עֵץ שֶׁמֶן וַעֲלֵי הֲדַס וַעֲלֵי תְמָרִים וַעֲלֵי עֵץ עָבֹת לַעֲשֹׂת סֻכֹּת כַּכָּתוּב (נחמיה ח, טו).

ולקושיה: האם יתכנו "נסרים של ארז שיש בהן ארבעה טפחים" מעץ הדס?
תשובה: ת"ק שהזכיר ביטוי זה התכוין לכל מיני ארזים. רבי יהודה בא לחלוק בענין מידת הרוחב. האם הוא מחוייב להשחיל פה גם הערה שלשיטתו הסוכה פסולה מסיבה אחרת לגמרי? התשובה היא לא. כי אין בלשון ת"ק דבר הסותר בהכרח את דעתו, כי בלשון 'ארז' כלול גם מין כשר אף לשיטתו, וניתן לייצר קורה שכזו תאורטית, ועם קצת מאמץ - גם מעשית.","125","","3706","True","True","False","","125","95.86.68.120","0","33671","סוכה|לז ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);