var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33716;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("המלצה לגולשים","http://www.daf-yomi.com/forums/Message.aspx?id=1505")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","74"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","64"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","60")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33716","0","פורים תשע"ד – סימנא מילתא","17/03/14 07:14","טו אדר ב","תשע"ד","07:14","לינקוש","(הגיעני במייל)

פורים תשע"ד – סימנא מילתא לכבוד דף מ"א הנלמד בפורים.

דף מ"א בסוכה נלמד בפורים, וסימנך מגילת אסתר.

יום פורים דפרזים דף: משנכנס אדר.

יום פורים דמוקפין דף: מרבים בשמחה.

בדף מ"א של יום הפורים, לומדים על תקנת רבי יוחנן בן זכאי משחרב ביהמ"ק שיהיה יום הינף כולו אסור.

לומדי הדף בפורים עוסקים בהלכות החג [יום ההנף] כשלושים יום קודם החג.

תקנת ר' יוחנן בן זכאי קשורה למחיית עמלק. כיצד?

החתם סופר הביא מספר 'מעשה רוקח' [פרשת בא] שהקשה שתקנת ר' יוחנן רק משום שמא יבנה ביהמ"ק בט"ו בניסן או בליל ט"ז לכאורה הוא חשש רחוק, [סיכוי של 1 חלקי 365] ומשום זה יתקן תקנה קבועה לכל השנים?

וביאר המעשה רוקח שהנה הגמרא בסנהדרין דף כ' מסיקה שמחיית עמלק קודמת לבנין ביהמ"ק, ובזוה"ק מבואר שלעתיד לבא המלחמה בעמלק תהיה בי"ד ניסן ונרמז בפסוק " כי י"ד על כס י-ה" ולפיכך החשש של ר' יוחנן בן זכאי ,קרוב מאד: שאחר שימחו את עמלק בי"ד ניסן, קודם לכן לא יכול להיבנות, החשש גדול שיבנה בט"ו או בליל ט"ז ויאומרו אשתקד וכו'. והוסיף שלפיכך בליל פסח אנו מבקשים אדיר יבנה ביתו בקרוב שמיד אחרי הכרתת עמלק יוכל לבנות את הבית. ושיבח החת"ס את הדברים.","58","","3702","True","True","False","","2101","84.228.39.250","0","0","סוכה|מב ע"א",""),new Message("33779","33716","כבר נידון בפורום כמדומני מחית עמלק אינה","23/03/14 11:44","כא אדר ב","תשע"ד","11:44","קותי","קודמת לבנית בית המקדש ראיה מדוד ושלמה בנו ועדיין לא נמחה זכרו של עמלק

ב-"מעיין" כמדומני לפני מספר שנים פורסם הדבר עם הוכחות ברורות שמדובר בקדימות בלבד שאם נזדמנו שתי המצוות יחד מחית קודמת אך אינה מעכבת את הבניין בית המקדש.","217","","3696","True","True","False","","181","109.66.7.26","0","33716","סוכה|מב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);