var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=33883;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","63"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","45"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","33")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("33883","0","לדרכו של אלקנה","01/04/14 05:34","א ניסן","תשע"ד","05:34","אמלתראות","דברי רש"י הק' הם מאור לעינים!
"ונראה בעיני מפני שפרשת מי יקום לי מדברת על צרותן שהיו משועבדין בבית שני תחת מלכי פרס ומלכי יון ומלכי רומי ואף על פי כן אינן נמנעים מלשמוח שמחת מלכם ומתפללים מי יקום לנו להצילנו מן המרעים האלה לולי ה' עזרתה לי כמעט שכנה דומה נפשי אם אמרתי מטה רגלי וגו' שרעפי בקרבי תנחומיך ישעשעו כלומר אף לפי צרותינו אין אנו נמנעין מלבא להשתעשע בתנחומיך וכו' "

זאת אומרת אין להתייאש ולהתעצבן ממצב רוחני ירוד! ממשיכים בצדק והקב"ה יעשה השאר..

לפעמים מתעצבנין כאשר עושים עפ"י תורה, ורואים שבאים אנשים ובונים פרנסות ושטיקים על חשבון ה"תמים"... וזה מרגיז מאד מאד, אבל התורה הק' מלמדנו כי על אף שהחבר מצליח "לרמות" אותי, והנני מרגיש מושפל עד לעפר, בכל זאת ממשיכים, ואולי אפ"ל שבסוף ה"מחוכם" כבר יתוודע לאמת וגם הוא יחזור לתשובה","267","","3682","True","True","False","","1197","66.128.7.111","0","0","סוכה|ב ע"א",""),new Message("33884","33883","לדרכו של אלקנה","01/04/14 05:35","א ניסן","תשע"ד","05:35","אמלתראות","וראה מאמר הפלא ופלא של הרב גאלדמינץ שליט"א
"לדרכו של אלקנה"
אלקנה פונה ליהודי, מדוע אינך עולה למשכן בשילה, הן שם בית ה'! עונה לו היהודי,איך אלך למשכן כזה? כך הכהנים מתנהגים בו! הם גוזלים! הם מבזים! לשם מה יש ללכת למשכן כאשר זה המצב בו? שואל אותו אלקנה, האם בגלל כמה כהנים שאינם מתנהגים יפה, נפסיד הכל? עונה לו היהודי,מה טעם למשכן ללא הכהנים? הם עושים את העבודה, ומשכן ללא כהנים, הרי הוא ככלי ריק! ובכלל, עדיף בלי משכן כלל, מאשר משכן כזה! במשכן בני עלי שוכבים את הנשים! איך אשלח את אישתי להביא קיני יולדת, הרי כשתחזור כלל לא בטוח שתהיה מותרת לי!

בקיצור קצת:
כאשר "בני עלי ממאיסים את המשכן על העם. הם אינם מסתפקים במתנות כהונה המגיעות להם על פי דין, אלא גוזלים הרבה מעבר לזה. גם צורת הלקיחה שלהם היא מבזה. בעוד הבשר חי, טרם בישולו, בעזרת מזלג בן שלוש שיניים, תוך איום של לקיחה בחוזקה." ו"עיניהם היו משגרות דמעות, לא רק על הפסדם הפרטי שאינם הולכים למשכן. הם היו משגרות דמעות על מצבו של המשכן. על הכהנים המבזים אותו. על הנשים שאולי, חלילה, נטמאות בעקבות ההליכה אליו. ובעיקר, שאין מקום ראוי להשראת השכינה בישראל." אבל "אלקנה מצרף איתו חמישה אנשים. בשנה הבאה מצרף עשרה אנשים. עד שאט אט יותר ויותר אנשים עולים לרגל.

מה גרם להם לעלות? איך טענותיהם קבלו תשובה? לא כתוב בדיוק. אך כן כתוב דבר אחד, והוא "בית ה' שבשילה, שמשם תצא תורה ומצות."

התיקון לא נעשה ע"י ויכוח האם מעשיהם של בני עלי חמורים יותר או חמורים פחות ("כל האומר..."). התשובה היחידה היא, הגדלת ערכו של המשכן. " שמשם תצא תורה ומצות."
"זכה דורנו, שאחרי שאלפיים שנה היינו תחת שלטון זר, זכינו לעצמאות ישראל.

ישנם המערערים על השמחה בעצמאות זו. טוענים הם, כי הכל כאן מושחת, כבני עלי אשר השחיתו את המשכן. חשים הם, כי המדינה "חונקת" אותם, ומונעת מהם את ישוב הארץ. ואף מוסיפים, כי המדינה החטיאה רבים אשר שמרו על מסורת ישראל בשנות גלותם, ורק כאשר הגיעו לארץ פרקו מעליהם עול תורה ומצוות. (עובדות לא מדוייקות, תהליך החילון התחיל כבר בגולה, אך בהחלט היו כאן גורמים שזרזו את התהליך).

מען הכל באה הטענה, שאין אנו חפצים במדינה. אנו חפצים במלכות. וכאשר הכל נבנה עקום, אין אלא להרוס את הבניין המעוות הקיים, ולבנות אותו מחדש בצורה נכונה.

אך, לא!

למדנו מן הנסיון, שהרס הקיים, לא מביא מיידית לבניין טוב יותר. לעיתים נשארים בלי כלום.

הדרך איננה לזלזל בערכו של הקיים, אלא דוקא להגדיל אותו. להבין שלמרות כל החסרונות, עדיין זוהי מדינתנו, זוהי מדינתו של העם היהודי, ואילו הם הכלים הלאומיים שבהם האומה מוציאה לפועל את עצמאותה ואת שלטונה בארצה.

אמנם, יתכן בהחלט שיבוא יום וכל הבניין יפול. כבר חז"ל צפו את זה מראש. הם קראו לזה מותו של משיח בן יוסף. אך הם גם אמרו לנו, שאם חלילה זה יקרה, הרי שיגדל המספד עד מאוד, כמיתת בן יחיד שמת.

אנו נאמנים לדרכם של כל גדולי ישראל מכל הדורות, שהתפללו על משיח בן יוסף שלא ימות.

אנו משתוקקים שהשלב הבא בגאולה יבנה על גבי השלב הזה, ולא מתוך חורבן השלב הנוכחי.

ואנו הולכים בדרכו של אלקנה, ומגדילים את ערכו של השלב הזה, מחברים אליו את כלל ישראל, ומאמנים שדוקא מתוך כך יצמח השלב הבא.

כי אמנם אלקנה לא הצליח להציל את משכן שילה, אך בזכות מעשיו הוא זכה לבן שהעמיד את מלכות ישראל, שממנה גם צמח ונבנה בית הבחירה."


וראה גם מאמרו המאלף על פראיירים [שאינם...]","267","","3682","True","True","False","","361","66.128.7.111","0","33883","סוכה|ב ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);