var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34067;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("האם אתה פנוי לסייע בהפצת תורה?","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=5084")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","49"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","41"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","24")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34067","0","אכלו משמנים ושתו ממתקים","14/04/14 11:50","יד ניסן","תשע"ד","11:50","עלי","זו היתה המלצת נחמיה ואחריו רבי אליעזר.
לכאורה זו אינה המלצה רפואית רצויה לחולי סוכרת ומחלות לב ובעלי עודף משקל למשל.
ברם לא לכך מכוונים דבריי.
רבי אליעזר התכוון בהמלצה מצוטטת זו לתלמידיו, להצדיק את שיטתו, שאו כולו לה' או כולו לכם, כי ככתוב בנחמיה ח,ג :"וַיִּקְרָא-בוֹ לִפְנֵי הָרְחוֹב אֲשֶׁר לִפְנֵי שַׁעַר-הַמַּיִם, מִן-הָאוֹר עַד-מַחֲצִית הַיּוֹם...", כלומר עד מחצית היום נחשב אצלו 'כולו' כי רובו ככולו, וכך נהג בעצמו ובתלמידיו שנתן להם שיעור בהלכות היום עד מחצית היום ואח"כ הלכו לאכול ולשתות, וכיון שמחצית היום מנעו עצמם מלאכול ולשתות, שוב לא יזיק להם אכילת מאכלים כאלו במידה המועטה הדרושה להם,כי הרגיל למעט אכילתו ושתייתו תמיד, רגיל גם להתאפק מלאכול, ומי שלא - לא. והרגילו עצמם במיעוט אכילה ושתיה הראויה כי העיקר הוא 'חדות ה' ' שבלימוד.
ומזה ניתן להבין מדוע לאלו שהיו מהכת שלפניהם קרא בעלי מארה, כי אינם רגילים להתאפק ובכ"ז התאפקו, אם כן אכילתם המועטה אינה הרגל והם סובלים מבטן מקרקרת וגם ללמוד עד הסוף אינם מסוגלים, והרי הם חסידים שוטים...
ואילו רבי יהושע התחשב יותר, שהיה מראש מקצר שיעורו לפי יכולת האנשים כדי כך שגם ישמעו שיעור קצר ואח"כ בלי להיות רעבים מדי ילכו לאכול ולשתות ולשמוח, והיא הדרך הראויה לרבים.
תהא הברכה שורה במעיים, אוכלים מעט ומתברכים הרבה, וגם נהנים מהשיעור...","209","","3667","True","True","False","","1555","194.114.146.227","0","0","ביצה|טו ע"א",""),new Message("34069","34067","כמה משמנים? כמה ממתקים?","14/04/14 18:11","יד ניסן","תשע"ד","18:11","דוד כוכב","לא כתוב כמה לאכול, מעט אינו מזיק. צַדִּיק אֹכֵל לְשֹׂבַע נַפְשׁוֹ וּבֶטֶן רְשָׁעִים תֶּחְסָר (משלי יג, כה). חשובה האיכות יותר מהכמות.
וגם מעט יותר לא יזיק אם יאכל כך רק בימות החג ולא יפריז.

הרב שלמה בנימין אשלג היה רגיל לומר בשם אביו בעל פירוש הסולם על הזוהר:
יש אנשים הרגילים להיות להוטים אחר יצרם, ושקועים המה בתוך מרמה. אך כאשר יש בפניהם הזדמנות לעבוד את ה' באמצעות אותה גשמיות, משנים הם את טבעם לפתע, נרתעים וחוששים.
וזהו שאומר הכתוב: (ירמיהו ט, ה) שִׁבְתְּךָ בְּתוֹךְ מִרְמָה, בְּמִרְמָה מֵאֲנוּ דַעַת אוֹתִי נְאֻם ה'.","125","","3667","True","True","False","","125","95.86.125.208","0","34067","ביצה|טו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82534);