var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34083;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("ברוכים הבאים לפורום פורטל הדף היומי","")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","71"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","60"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","58")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34083","0","החילוק בין תפילין לסנדל המסומר","17/04/14 00:20","יז ניסן","תשע"ד","00:20","עומר","בס"ד

רש"י הביא את החילוק שלו, אך הרבה ראשונים חולקים על רש"י וכותבים שסנדל המסומר זהו מקרה חריג, שגזרו במיוחד שלא לשולחו, לעומת שאר דברים שגם אם זהו כלי שמלאכתו לאיסור - ניתן לשולחו ביו"ט (עיין רשב"א, למשל).

שאלתי היא על הראשונים הללו; איך הם מסתדרים עם קטע הגמ' דלעיל, שמוכיחים שניתן לטלטל סנדל המסומר, דאל"כ ודאי שיהא אסור לשולחו.
ואילו לשיטתם - גם דבר שאסור בטלטול ניתן לשלוח (ורק סנדל המסומר יוצא דופן)!

מקווה שהייתי מובן, חג שמח!","59","","3668","True","True","False","","965","46.19.85.130","0","0","ביצה|טו ע"א",""),new Message("34086","34083","ברוך שהחיינו ומחיה המתים!","17/04/14 10:15","יז ניסן","תשע"ד","10:15","דוד כוכב","יתכן שלא הבנתי מספיק את השאלה, כנראה כי לא התעמקתי מספיק.
בכל אופן כלי שמלאכתו לאיסור אינו בהכרח אסור בטלטול. הוא אינו נחשב לגמרי למוקצה והוא מותר בטלטול לצורך גופו ומקומו. ודומה לזה הצורך בנתינתו כמתנה.
לכן הוכחת הגמרא שמותר לטלטל סנדל המסומר לא באה לדחות הוה אמינא שיש איסור לטלטלו משום כלי שמלאכתו לאיסור. ההוה אמינא היתה שהגזירה שלא לנעלו משום מעשה שהיה כללה גם הרחקה שלא לטלטלו כלל.","125","","3668","True","True","False","","117","95.86.125.208","0","34083","ביצה|טו ע"א",""),new Message("34115","34083","יש חשש שמא יבוא אדם לחשוב שאם מותר לשלח","18/04/14 15:17","יח ניסן","תשע"ד","15:17","יהודי_קדום","את הסנדל המסומר אזי גם מותר לנעלו, ועצם 'משלוח' הסנדל נחשב טלטול לצורך גופו. (עפ"י הבנתי הדלה את הרשב"א. ע"ש) .","233","","3667","True","True","False","","135","79.183.16.23","0","34083","ביצה|טו ע"א",""),new Message("34090","34086","...","17/04/14 11:21","יז ניסן","תשע"ד","11:21","עומר","בס"ד

לפי דבריך, מה שהוכיחו היה רק שניתן יהיה לטלטלו לצורך גופו או מקומו, אך אסור לטלטלו לצורך אחר (כלומר, שאינו מוקצה מחמת גופו). הבנתי נכון את כוונתך?
בפשטות הבנתי ש'מותר לטלטלו' הכוונה היתר גורף ולא רק צורך גופו או מקומו. אם אני טועה, אם אתה יכול תביא ראיה..

חג שמח ותודה

נ.ב. לא חשבתי שעדיין זוכרים אותי באתר הזה, עברו כמה שנים.. פשוט לא יוצא לי לגלוש יותר מדי כשאני בישיבה..","59","","3668","True","True","False","","98","46.19.85.249","0","34083","ביצה|טו ע"א",""),new Message("34114","34086","ועוד: כלי שמלאכתו לאיסור אסור בטלטול","18/04/14 14:57","יח ניסן","תשע"ד","14:57","יהודי_קדום","לצורך עצמו, היינו, לטלטלו כדי לשומרו מפני היזק וכדו'.
('לצורך עצמו' אינו לצורך גופו'(=לצורך מלאכת היתר)).

"לצורך גופו ולצורך מקומו - אין, מחמה לצל - לא. " (שבת קכג:)","233","","3667","True","True","False","","131","79.183.16.23","0","34083","ביצה|טו ע"א",""),new Message("34091","34090","אכן כן","17/04/14 11:27","יז ניסן","תשע"ד","11:27","דוד כוכב","מסתבר שכפי שכתבת - שאף שאמרה הגמרא שמותר לטלטלו מכל מקום הרי אין בו עדיפות משאר כלים שמלאכתם לאיסור.

ודאי ודאי זוכרים, מה זה כמה שנים.
וביחוד בימים אלו שמצוה שלא לשכוח בהם את העומר... ","125","","3668","True","True","False","","116","95.86.125.208","0","34083","ביצה|טו ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82625);