var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34133;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("דף יומי - יתרונות מול חסרונות","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=729")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","58"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","40"),new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","28")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34133","0","שתיית יין של גויים בהליך גיור","20/04/14 11:39","כ ניסן","תשע"ד","11:39","רון","ב"ה

שלום!

מה ההלכה לגבי גויים שנמצאים בתהליך גיור
ובאו לליל הסדר ושתו יין לא מבושל..
האם שיירי היין שלהם מוקצה ואסור להזיזם?","419","","3663","True","True","False","","971","95.86.75.208","0","0","ביצה|כא ע"א",""),new Message("34135","34133","אז ובזמן הזה: כוס יין ששתה ממנו גוי","20/04/14 14:20","כ ניסן","תשע"ד","14:20","יהודי_קדום","בדף כא: ראינו שסו"ס, משום מיאוס שיירי היין של הגוי, מותר לטלטל אבל לכתחילה לא מזמנין גוי שלא יהא צורך בטלטול זה. ("וכי עושין גרף של רעי לכתחלה?").

ילקוט יוסף קצוש"ע אורח חיים סימן שכג - דיני קנין צרכי שבת - בשבת

כו. כוס יין ששתה ממנו אינו יהודי מותר להדיחו בשבת, ואף שאסור לשתות מכוס זו בלי הדחה מפני שיירי היין שבכוס, ואם כן נמצא זה כמתקן את הכלי בשבת, אף על פי כן מותר, מכיון שהכלי עצמו של היתר הוא. [ילקו"י שבת כרך ד עמוד לב].

שו"ע יו"ד קכג

"סתם יינם של עובדי כוכבים אסור בהנאה. וה"ה למגעם, ביין שלנו. הגה: משום גזירת יין שנתנסך לאלילים. ובזמן הזה, שאינו שכיח שהאומות מנסכים לעבודת כוכבים, י"א דמגע עובדי כוכבים ביין שלנו אינו אוסר בהנאה, רק בשתייה; ..."


ש"ך יורה דעה סימן קכג

"ובזמן הזה כו' - כתב הב"ח דאפי' שפכי ליה קמי עבודת כוכבים כדרך ניסוך פנים מ"מ כיון דקי"ל דעובדי כוכבים שבח"ל לאו עובדי עבודת כוכבי' הן אלא מנהג אבותיהן בידיהן אם כן מה שמנסכים יין לעבודת כוכבים אין קרוי ניסוך כיון דקרינן בהו שאין יודעי' בטיב עבודת כוכבים ומשתמשים דמה"ט נמי אין רגילין לנסך לעבודת כוכבים כלומר אין רגילין לנסך תמיד אלא לפעמים עכ"ל וע"ל סימן קכ"ח ס"ק ד':"



לעניין גויים שנמצאים בתהליך גיור:

גוי בתהליך גיור אינו יהודי עד שיטבול וימול וכל עוד לא עשה שני אלו הוא גוי. ראה יבמות מו. "אמר ר' יוחנן לעולם אין גר עד שימול ויטבול וכיון דלא טביל עובד כוכבים הוא ". ר' יוחנן דורש גם מילה (המוציאה אותו מכלל עכו"ם) וגם טבילה (המכניסה אותו לכלל ישראל). וראיתי שכך להלכה.

ראה גם יבמות עא.
.","233","","3663","True","True","False","","500","79.183.16.23","0","34133","ביצה|כא ע"א",""),new Message("34158","34135","תודה רבה","22/04/14 01:08","כב ניסן","תשע"ד","01:08","רון","ב"ה

תודה רבה על התשובה, ממש מפורטת.","419","","3661","True","True","False","","97","213.151.57.80","0","34133","ביצה|כא ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82598);