var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34397;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107082","תנורו של עכנאי: שאלת שני ימי ר"ח בגמרא","שי ואלטר","28/04/24 14:41","948","76"),new MostViewed("107085","בורדרליינית !","מרדכי דב זינגר","30/04/24 13:22","807","63"),new MostViewed("107084","מי שמלווה כסף בריבית לא יקום בתחיית המתי","לינקוש","28/04/24 18:14","58","57")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34397","0","מנות לאורחים","09/05/14 00:20","ט אייר","תשע"ד","00:20","תניא מנחם","לפי הבנתי המנות מוקנות ע"י צד ג' לאורחים. והם מופקדות ע"י צד ג' למארח.
א. האם יש הוכחה מהמשנה ליש ברירה.
ב.מה קורה שצד ג' לא רוצה להפקיד את המנות שמארח-טכנית המנות כבר לא של המארח אלא הם חוזרות להיות מופקדות אצלו
ג. מה קורה אם יש נזק מהאוכל (שנותר) -למשל האוכל מקולקל- המנות לא שייכות למארח","388","","3649","True","True","False","","836","84.110.213.203","0","0","ביצה|מ ע"א",""),new Message("34445","34397","מתנה שזיכו ע"י אחר ועוד לא הגיעה למקבל","11/05/14 00:07","יא אייר","תשע"ד","00:07","איתן","לגבי ב'
כאשר אדם מקנה לחבירו חפץ ע"י אחר - אז החפץ שייך מאותו רגע לאותו זוכה, והוא גם יכול לתבוע את החפץ בב"ד אם למשל המקנה יתחרט ולא ירצה לתת לו.
כפי שכתבת מקובל שהמזכה מחזיר את החפץ למקנה, שהופך כעת להיות שומר על החפץ. אבל אם הזוכה לא יחזיר למקנה - יהפוך הוא להיות השומר. או גזלן, אם יבחר לעכב את החפץ לעצמו.

לגבי ג'
נראה לי שכל עוד הראשון שומר - הוא אחראי על הנזקים.
נחשוב על מקרה בו אדם מזכה לחברו ע"י אחר שור מועד. מדובר שזו זכות לשני, כגון שמייד כשיגיע לידו - ייקחנו לשחיטה. או שהוא מסוגל להשתלט על השור הזה. הרי אי אפשר להטיל עליו חובת שמירה לפני שהוא יודע מהמתנה. וגם אחרי שהוא יודע - ייקח זמן עד שהוא או שליחו יגיעו לשמור את השור. לענ"ד, המקנה, שהפך להיות שומר - נראה לי שלא יימלט מאחריות נזקים.
אבל אשמח לשמוע מה סבורים האחרים, או אולי מישהו ימצא משהו בפוסקים ובש"ותים שדנו בזה.

אחרי שכתבתי את הנ"ל הלכתי לחפש קצת.
הדין של מזכה ע"י אחר נמצא ברמב"ם בהלכות זכיה, פ"ד ה"ב והלאה, שם לא מצאתי דיון על אחריות נזקים. אבל מצאתי בהלכות נזקי ממון את ההלכה על אחריות שומר בפ"ד ה"ד, ברמב"ם ובראב"ד.
בשו"ע זה בסי' שצ"ו. לא מצאתי ברשת קישור לשו"ע אבל מצאתי קישור לערוך השולחן, מסעיף טו והלאה.
לענ"ד הכלל העולה מהדברים הוא שבמקרה הזה השומר חייב בנזקים.","123","","3647","True","True","False","","301","95.86.64.26","0","34397","ביצה|מ ע"א","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82645);