var UPL_FILES='/Data/UploadedFiles/Forums/';var iUserId='0';var iForumId='1';var iPage='1';var iMessageId=34720;var bRestricted;var bIsRestricted;var bCommunity;var sTopImage;var bCommunityRestricted;var bIsAdmin=false;var sPagingName='Forum.aspx?Id=1';var sMenuOptions="";var userEditMessageViews = 10;var userDeleteMessageViews = 1;var sForumName="פורום הדף היומי";var AdminArr=[new Admin("1","מנהל האתר","1"),new Admin("49","מנהל הפורום","1"),new Admin("86","ברוך","2"),new Admin("125","דוד כוכב","2"),new Admin("159","עציוני","2"),new Admin("199","המכריע","2"),new Admin("249","כדי","2"),new Admin("919","יום יום ידרשון","2")];var TagArr=[new Tag("מעלת הפורום - ע\"פ ר' נחמן מברסלב","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=348")];var MgrMsgArr=[new MgrMsg("שימו לב! בכתיבת הודעה בפורום יש לשייך את ההודעה למסכת ודף","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=350"),new MgrMsg("המלצה","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=4168"),new MgrMsg("מקלדת וירטואלית לטובת הכותבים מחו\"ל","http://www.daf-yomi.com/forums/message.aspx?id=455")];var MostViewedArr=[new MostViewed("107076","אמר רב חסדא מידת חסידות שנו כאן","לינקוש","22/04/24 15:26","58","52"),new MostViewed("107079","מה זה מפרכסין ?","מרדכי דב זינגר","25/04/24 18:44","807","47"),new MostViewed("107080","קשר בין איסור ריבית לבין יציאת מצרים","לינקוש","28/04/24 08:18","58","31")];var ClosedMsgsArr=[new ClosedMsgs("65830"),new ClosedMsgs("65874"),new ClosedMsgs("65795"),new ClosedMsgs("21834"),new ClosedMsgs("65886"),new ClosedMsgs("66030"),new ClosedMsgs("66259"),new ClosedMsgs("66250")];var MessageArr=[new Message("34720","0","יתן או יוסיף","21/05/14 05:08","כא אייר","תשע"ד","05:08","אלף בית רשי","רש"י ד"ה הא כיצד מעשר ראשון. יתן כדרך שנתן עד הנה: רש"י ד"ה ומעשר עני. יוסיף במקום מעשר שני כדכתיב (דברים כו) לגר ליתום ולאלמנה והוא מעשר עני: לגבי מעשר עני כתב רש"י הלשון "יוסיף" ולגבי מעשר ראשון כתב יתן, ולכאורה הוא מפני שמעשר עני מתווסף לשאר מתנות עניים לקט שכחה ופאה וע"כ מתאים הלשון יוסיף עוד אפשר להסביר שמעשר שני מתחייב כבר בשיעור של שוה פרוטה ומעשר עני צריכים לתת כדי שביעה או לכל הפחות שיעור סעודה, ועל כן שיעורו מוסיף משיעור מעשר שני","278","","3631","True","True","False","","941","65.93.169.185","0","0","ראש השנה|יב ע"ב",""),new Message("34729","34720","א"צ לזה.","21/05/14 11:34","כא אייר","תשע"ד","11:34","כדי","במעשר עני נקט לשון "יוסיף" משום שהוא משתנה לעומת המעשר הראשון שלעולם נשאר בקביעותו.","249","","3631","True","True","False","","458","79.177.125.174","0","34720","ראש השנה|יב ע"ב",""),new Message("34750","34720","אולי המקור של רש"י בתורה במצוות מעשר שני","21/05/14 17:38","כא אייר","תשע"ד","17:38","קותי","לֹא-תוּכַל לֶאֱכֹל בִּשְׁעָרֶיךָ מַעְשַׂר דְּגָנְךָ וְתִירֹשְׁךָ וְיִצְהָרֶךָ וּבְכֹרֹת בְּקָרְךָ וְצֹאנֶךָ וְכָל-נְדָרֶיךָ אֲשֶׁר תִּדֹּר וְנִדְבֹתֶיךָ וּתְרוּמַת יָדֶךָ. כִּי אִם-לִפְנֵי ה' אֱלֹהֶיךָ תֹּאכְלֶנּוּ בַּמָּקוֹם אֲשֶׁר יִבְחַר ה' אֱלֹהֶיךָ בּוֹ, אַתָּה וּבִנְךָ וּבִתֶּךָ וְעַבְדְּךָ וַאֲמָתֶךָ וְהַלֵּוִי אֲשֶׁר בִּשְׁעָרֶיךָ, וְשָׂמַחְתָּ לִפְנֵי ה' אֱלֹהֶיךָ בְּכֹל מִשְׁלַח יָדֶךָ. הִשָּׁמֶר לְךָ פֶּן-תַּעֲזֹב אֶת-הַלֵּוִי כָּל-יָמֶיךָ עַל-אַדְמָתֶךָ ...
מה עניינו של הלוי לכאן ?
אולי לתת לו עדיפות בשנים בהם אין מעשר שני אז להוסיף למעשר ראשון את המעשר שני אם הלוי עני.","217","","3631","True","True","False","","291","109.64.145.93","0","34720","ראש השנה|יב ע"ב",""),new Message("34787","34720","לנתינת מעשר עני במקום מעשר שני","22/05/14 08:19","כב אייר","תשע"ד","08:19","יהודי_קדום",""בשנת המעשר" רש"י קורא הוספה.

הסבר:

"בשנת המעשר" (שנה שלישית):
א. נוהג רק מעשר ראשון.
ב. מצד אחד בטל בה מעשר שני ומצד שני נאמר "ונתת ללוי" (אם הוא עני).
ג. יש בה חיוב במעשר אחד בלבד לעומת שני מעשרות בשתי שנים קודמות.

וע"כ נתינת מעשר עני במקום מעשר שני היא הוספה.","233","","3630","True","True","False","","160","79.180.185.196","0","34720","ראש השנה|יב ע"ב",""),new Message("34736","34729","מדוע לשינוי מתאים לשון הוספה","21/05/14 13:44","כא אייר","תשע"ד","13:44","אלף בית רשי","הרי זה בא במקום מעשר שני, ועוד במע"ר כתב רשי יתן כמו שנתן היה מתאים שיכתוב במע"ע יתן במקום מע"ש, אלא מחוור כהסבר שביארתי","278","","3631","True","True","False","","147","65.93.169.185","0","34720","ראש השנה|יב ע"ב",""),new Message("34740","34736","חוששני שדבריו מסתברים מדבריך","21/05/14 15:16","כא אייר","תשע"ד","15:16","Almuaddib","שהרי אתה לא משווה בין הלשון של מעשר שני לזו של מעשר עני, אלא בין ראשון לעני.
מעשר ראשון - נותנים. לשון נתינה, כי הוא ניתן תמיד.

מעשר עני - תוספת על המעשר הראשון, בדיוק כשם שמעשר שני הוא תוספת על הראשון.","107","","3631","True","True","False","","119","195.200.205.133","0","34720","ראש השנה|יב ע"ב",""),new Message("34783","34740","הינך יכול לכתוב דעתך בלי חשש","22/05/14 02:37","כב אייר","תשע"ד","02:37","אלף בית רשי","ובכן ההסתברות שלי אומרת כשרש"י האריך להסביר יתן כדרך שנתן לגבי מע"ר, היה מתאים כהמשך לומר יתן במקום מעשר שני על אותו משקל "ייתן כדרך שנתן" יתן במקום וכו', עוד אפשר לומר חילוק מהותי שמעשר עני לא צריך להפריש ולקבוע מקום כמו מעשר שני וע"כ גבי מע"ר כתב רש"י יתן כי זה מפריש תמיד אבל מעשר עני לא כתב יתן כי זה לא באותו דרך של מעשר שני. על כל פנים הסבר דרוש כאן וכל אחד יפרש לאן שלבו נוטה עד שנמצא הוכחה מוכחת לכאן או לכאן","278","","3630","True","True","False","","203","65.93.169.185","0","34720","ראש השנה|יב ע"ב","")];var iTotalPages=810;var SeverTime;fInitTree();getPersist(82563);